K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2013, 09:41   #11
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvad så med, at tage kontakt til kommunen, og få et møde med en sagsbehandler fra pensionsafdelingen, og så fortælle som det er, at han har behov for, at komme ud mellem andre mennesker, da han murer sig totalt inde.
Og så spørge dem hvad der er af muligheder.

Måske kunne du gå med ham som bisidder.

Et af kommunens forslag vil så sikkert være frivilligt arbejde, og så kan i jo få en snak om dette.

Hvis han hører det fra en kommunes sagsbehandler, at det er ok, så vil han måske ikke være lige så bange for, at springe ud i det.


Men alt i alt, som du beskriver ham, så lyder han ikke som en person, som på nogen måde kunne tænkes, at kunne klare et fleksjob, selv i meget få timer pr. uge.
hans tillid er så han ikke ønsker at havde mere kontakt med kommunen,
han stoler ikke på dem og ville være bekymret om de nu skulle få ,,ideer,,,

så vil han heller blive hjemme

trist syntes jeg. for tror det ville kunne give ham lidt mere livsglæde.

er der andre herinde som har det på samme måde ?
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 11:28   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan da prøve at få ham til at sende en mail til kommunen. Så har han klare linier. Der sker ikke noget ved en forespørgsel. Han ved jo ikke, om han i givet fald, vil kunne klare det. Selvfølgelig vil han møde andre personer i butikken - måske også kommunalt ansatte. Tror bStemt ikke de vil gø af hans dont, men spørg og få vished. Måske du må/kan gøre det uden at nævne personens navn?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 15:41   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror bestemt ikke at han vil få nogle problemer med det når det gælder nogle timer og så i en røde kors butik...

Det var derfor jeg skrev at det kommer an på det job man vælger at tage....

Det job i røde kors butikken...ja det vil de ikke se på som værende noget som han kan omsætte i et "almindeligt" job på arbejdsmarked...

Da han nu ikke selv vil...så kunne du måske skrive til kommunen med en alm forspørgsel....

Så spørg dem ind til om en førtidspensionist....jeg går ud fra at han har fået sin pension EFTER 2003....da spørgsmålet ligger i den kategori....om denne førtidspensionist gerne må tage et par timer i den lokale røde kors butik...

Hvis....og det håber jeg da at de gør....svarer dig....ja så vil han selv kunne se svaret på skrift fra kommunen...og det kan så være at han får mere mod på det....

Men det er selvfølgelig bare et forslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 17:20   #14
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg tror bestemt ikke at han vil få nogle problemer med det når det gælder nogle timer og så i en røde kors butik...

Det var derfor jeg skrev at det kommer an på det job man vælger at tage....

Det job i røde kors butikken...ja det vil de ikke se på som værende noget som han kan omsætte i et "almindeligt" job på arbejdsmarked...

Da han nu ikke selv vil...så kunne du måske skrive til kommunen med en alm forspørgsel....

Så spørg dem ind til om en førtidspensionist....jeg går ud fra at han har fået sin pension EFTER 2003....da spørgsmålet ligger i den kategori....om denne førtidspensionist gerne må tage et par timer i den lokale røde kors butik...

Hvis....og det håber jeg da at de gør....svarer dig....ja så vil han selv kunne se svaret på skrift fra kommunen...og det kan så være at han får mere mod på det....

Men det er selvfølgelig bare et forslag...

Han vil ikke havde jeg kontakter kommunen .
men jeg har ringet til foreningen for førtidspensionister og da han er over 50 år og det er frivilligt og ca 6 timer på mdr mener de ikke det kunne give problemer .
men de kunne jo ikke sige noget 100% sikkert
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 20:48   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her i eftermiddags fik jeg den tanke, om din ven evt. kunne have glæde af en besøgsven, eller evt. selv blive besøgsven.
Jeg ved, at både Røde Kors og Ældresagen formidler besøgsvenner.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:19   #16
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Her i eftermiddags fik jeg den tanke, om din ven evt. kunne have glæde af en besøgsven, eller evt. selv blive besøgsven.
Jeg ved, at både Røde Kors og Ældresagen formidler besøgsvenner.
Tak jeg giver forslaget videre
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 06:59   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
syntes bare at han skulle hoppe ud i det og begynde i butikken, man skal også passe på man ikke bliver for bange og derved ødelægger sit liv.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2013, 21:05   #18
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
syntes bare at han skulle hoppe ud i det og begynde i butikken, man skal også passe på man ikke bliver for bange og derved ødelægger sit liv.



og dog når man læser dette bliver man urolig for gælder det også frivillige hjælp kan de finde på at sige kan han stå nogle timer om ugen i feks en rødekors butik så kan han også i et job

http://www.fyens.dk/article/2365384:...kan-koste-dyrt http://http://www.fyens.dk/article/2...kan-koste-dyrt

nu bliver han rigtig urolig
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 15:05   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis man ikke har lyst til at spørge de relevante offentlige instanser, må man jo leve i uvvished om det ene eller det andet er det rigtige.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 19:10   #20
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvis man ikke har lyst til at spørge de relevante offentlige instanser, må man jo leve i uvvished om det ene eller det andet er det rigtige.


enig men i disse tider hvor dem der skulle vide ikke ved og skifter mening som vinden blæser er det ikke let.

ved god i heller ikke kan svare

tilgiv jeg tog lidt af jeres tid .
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad mon denne sag bliver til LM Fyn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 02-07-2012 15:16
denne sang er god Ole-Oliver Alt det andet 2 12-01-2009 23:54
Faldt over denne... mimse Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 28-04-2008 23:45
Læs her før du går i gang med denne sektion. Hejdien Ledige Stillinger + Jobannoncer: Ledige flekser 0 23-11-2005 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension