K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2013, 12:13   #11
JBR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
JBR er ny på vejen
Jeg vil rigtig gerne takke jer alle for jeres svar især dem hvis svar jeg har kunne bruge. Jeg er i kontakt med kommune så alle er orienteret om arbejdsevne. Jeg glædes bare over jeg er istand til at udføre et job og mit ønske/mål for fremtiden er da også at kunne få afsluttet min fp.
JBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 14:32   #12
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JBR Se meddelelser
Jeg vil rigtig gerne takke jer alle for jeres svar især dem hvis svar jeg har kunne bruge. Jeg er i kontakt med kommune så alle er orienteret om arbejdsevne. Jeg glædes bare over jeg er istand til at udføre et job og mit ønske/mål for fremtiden er da også at kunne få afsluttet min fp.
Hatten af for dig, du udviser da samfundssind. Bare alle gjorde det, så kunne der måske blive mere til dem der virkelig trænger. Puh, nu ved jeg godt at jeg stikker hånden i en hvepserede, så jeg synder mig at løbe.......

Hav en fantastisk dag
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 15:38   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hatten af for dig, du udviser da samfundssind. Bare alle gjorde det, så kunne der måske blive mere til dem der virkelig trænger. Puh, nu ved jeg godt at jeg stikker hånden i en hvepserede, så jeg synder mig at løbe.......

Hav en fantastisk dag
Tror vi alle er enige - så ingen grund til at stikke af!!

Alle der kan arbejde skal da bare ud at arbejde, og når der bliver begået fejl, som i ovenstående sag, hvor folk kan arbejde 24 timer, så er det da bare om at komme af sted, så alle dem med udtømte behandlingsmuligheder, ingen arbejdsevne og varig tilstand, kan få hvad der tilkommer dem...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 15:51   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror vi alle er enige - så ingen grund til at stikke af!!

Alle der kan arbejde skal da bare ud at arbejde, og når der bliver begået fejl, som i ovenstående sag, hvor folk kan arbejde 24 timer, så er det da bare om at komme af sted, så alle dem med udtømte behandlingsmuligheder, ingen arbejdsevne og varig tilstand, kan få hvad der tilkommer dem...

Hvem siger der er begået fejl.

Jeg er ikke i tvivl om at pensionen har været berettiget. Der kommer hele tiden ny medicin og nye behandlingsmetoder. Det kunne jo være sådan noget der har forbedret helbredet. Og så synes jeg det er godt at man melder sig på banen igen.

Jeg har da hørt om flere der har fået det bedre, men alligevel går og "putter sig". Tit hører man spørgsmålet " hvor meget må jeg tjene før de skærer i pensionen". Altså man vil have så meget som muligt i pension samtidig med at man vil tjene så meget som muligt. Så hellere spørge sig selv " hvor meget kan jeg bidrage til samfundet" og så tage den derfra.

God dag igen
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 16:16   #15
JBR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
JBR er ny på vejen
Hvem siger der er begået en fejl! Jeg er jo bare kommet videre og er super glad for det. Er sikker på der er en masse andre der ligesom mig er kommet videre efter en fp og håber mange flere kommer det, det er da bare super sejt gået af dem
JBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 16:19   #16
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af JBR Se meddelelser
Hvem siger der er begået en fejl! Jeg er jo bare kommet videre og er super glad for det. Er sikker på der er en masse andre der ligesom mig er kommet videre efter en fp og håber mange flere kommer det, det er da bare super sejt gået af dem
Du har min fulde opbakning, godt gået
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 16:25   #17
JBR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
JBR er ny på vejen
Tak dinosaur ��ja der er nogle der gerne vil putte sig men vi er også nogle der heller end gerne vil slippe og komme videre. Men man skal også bare være sikker på hvornår man er klar så man ikke rydder tilbage med et kæmpe nederlag. Man kan jo heller ikke se personerne bag disse indlæg, hvis man kunne og vidste hvad de har været igennem ville man måske tænke sig lidt mere om inden man dømmer

Tak
JBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 17:27   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er en åbenlys fejl at rode rundt i begreberne, skånejob eksisterer ikke mere - det hedder kun job med løntilskud. Det er et særsyn at behandlings mulighederne ikke længere er udtømte - jeg kan ikke komme på ret mange behandlingsmuligheder der eksisterer i dag, som ikke også eksisterede for 10 år siden, vi kører jo nærmest i tomgang i Danmark hvad dét angår.
Så man skal desværre ikke forvente pr automatik, at man kan tilkendes pension fordi behandlings mulighederne er udtømte og tilstanden varig, blot for at kunne komme ud at ride på arbejdsmarked igen, når en ny medicin/behandlingsmulighed opstår et par år efter - det er så sjældent! Venter selv på ''miraklet''...nu på 30 år.

Resten er jeg rørende enig i, de der kan skal også. Og de kommer jo med jævne mellemrum. Regeringen har jo vurderet at der er ca 28.000 førtidspensionister med en arbejdsevne og jeg kan ikke forstille mig at det KUN er pensionister fra FØR 2003, der må være flere som trådstarteren derude på ordningen EFTER 2003 som også er inkluderet i beregningerne....indtil videre er 1000 førtidspensionister kommet i job!!

Tidligere på året kom der endnu en Carina på banen - førtidspensionist i job med løntilskud med 16 timer om ugen! Så dem der kan begynder så småt at komme ud af busken og blive hørt...og hatten af for dem.

Desværre, er det så en af grundende til, at der er strammet så hårdt op på førtidspensionsområdet her fra 2013. Nu vil de virkelig sikre sig, at INGEN har nogen som helst arbejdsevne, ej heller på sigt. Dette er jeg så lidt ked af, fordi meget syge mennesker nu skal gennem et rent helvede, netop fordi reglerne efter 2003 slog fejl og for mange blev fejlvisiteret,

http://www.information.dk/296553

Sidst redigeret af Ninja; 10-09-2013 kl. 17:30.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 20:41   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tilbage til emnet...ingen politik her i denne afd...

Man kan altid selv oprette en tråd under kategorien politik og samfund...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 06:42   #20
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JBR Se meddelelser
Hejsa, jeg fandt drømmejobbet som førtidspensionist
vi aftale på første møde en prøvetid på 1 måned. Vi havde en opfølgende samtale i sidste uge hvor de sagde de var så glade for mig de ville beholde mig, super dejligt.
Min praktik udløb i dag og desværre kan jeg ikke komme på arbejde i morgen, da kommune ikke længere dækker mig ret forsikring mæssigt. Jeg talte med min leder i dag som sagde det var oplyst at jeg havde 3 måneders praktik. På jobcenteret siger de at der er skrevet en måned. Hvilket jeg også havde sagt ok til nu er min ? følgende:

1) kan de godt bare lave om på praktikken uden jeg har sagt ok, her tænker jeg både på arbejdspladsen og job centeret?

2) hvad kan man endelig forlange i løn?, jeg arbejder på lige fod med de andre har ingen skånehensyn eller pauser indlagt. 24 timer om ugen. Der er tale om på længere sigt at jeg skal havde både aften og nattevagter. Jeg har fået tilkendt førtidspension efter 2003 og da min mand allerede tjener ok trækker de mig med det samme i pension.
1) Ja, det kan de godt. Det er dog ikke normalt at de gør det uden at du har accepteret.

2. Job i løntilskud giver normalt (så vidt jeg husker) 1/3 af overenskomstmæssig løn.

Du har en meget tilgivende kommune hvis de tillader dig at fortsætte på førtidspension med så stor arbejdsevne. Så det skal du ihvertfald være glad for.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skånejob brian Er det overhovdet til at få fleksjob? 25 24-05-2012 15:56
Skånejob Stueplanten Alt det andet 7 30-03-2010 14:19
Skånejob Tusnelda Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2010 22:21
Skånejob anicegirl Dit og Dat 5 14-07-2009 11:51
skånejob hb65 Alt det andet 1 26-01-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension