K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2010, 00:07   #21
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
En 41 sider lang profil!!! Virkelig!!! (dette er ikke et udtryk for at jeg ikke tror på dig, bare lidt vantro )
Jojo, den er skam god nok. Og jeg tror faktisk de fleste gentagelser er blevet luget ud af den med min nuværende sagsbehandler. Men det er da lidt sjovt at høre at det ikke bare er mig der synes den er lang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85
Tja, hvis jeg var dig, ville jeg bare læse den igennem (puh, god læselyst) og så kommentere på alt der ikke er korrekt.
Du må gerne komme med både fejlrettelser, uddybninger, og helt nye ting.
Vil prøve at holde fingrene fra den her i weekenden og så gå til den med friske øjne på mandag. Planen er at bruge en dejlig selvlysende overstregningstusch alle de steder jeg har kommentarer til, og så begynde på kommentarerne derefter. Tak for uddybningen af hvad kommentarer egentlig dækker over.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85
Det du især skal kigge på, er de forskellige vurderinger, og især den sidste samlede vurdering (hvis du sender en privatbesked, med bare lige den samlede vurdering, så kan jeg give dig en ide om, hvad sagsbehandleren mener).
Det var også den formodning jeg gik ud fra. Tak for det. Der dukker nok også lige en PB op en af dagene herfra...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85
Nu sagsbehandleren er på ferie, så ville jeg lægge en besked på hendes svarer om, at du har sendt hende nogle kommentarer til profilen, den og den dato. Og så selvfølgelig sende dem. Gerne pr mail hvis det er en mulighed, så kan du jo altid bevise, at det er sendt.
Alternativt kan du møde op med kommenatarene og bede om en kvittering, hvis du er bange for at papirerne skulle forsvinde et sted.
God idé med telefonbeskeden, den må jeg lige huske. Så må jeg se om det bliver mail eller personligt fremmøde - ved mail ved jeg da at den ender i lige præcis hendes mailbox.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
den deadline d.18, er vel bare en hun har sat, og har ingen betydning andet end på papiret vel? så har hun givet dig en officiel (sikkert 4 uger eller lignende,) frist til at reagere, som hun skal ifølge forskrifterne.
Har kun fået den 18. oplyst, ingen andre datoer. Hmmm...

Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand
sålænge der ikke forsvinder penge osv, pga af den dato, er det kun vigtigt at du kan bevise du HAR reageret, ikke at det hele er lavet færdigt, så jeg tror du er mere bekymret end nødvendigt lige omkring den dato....
Bare endnu et eksempel på, hvor meget uklar kommunikation kan stresse klienterne unødigt, og i øvrigt piske stemningen mod Systemet endnu mere op

(...)

forstår sagtens din panik, og hvor ubrugeligt det er at få at vide, at man skal slappe af og trække vejret - prøv alligevel
Ja ikke? Og når det så ligefrem er en del af min diagnose at jeg stresser af nærmest ingenting, så er det da helt genialt.

Men jeg har lovet mig selv at forsøge ikke at kigge på ressourceprofilen før på mandag og i stedet bruge weekenden på at rydde lidt op, måske melde min altan til en konkurrence på TV2 Østjylland og ellers bare slappe af. Så tager jeg kampen op igen på mandag
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 10:23   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu ved jeg altså ikke lige om det er mig der misforstår den her tråd , men som jeg læser det så er sandsynligheden stor for at den sagsbehandler IKKE er taget på ferie endnu men at hun gør det fra den 18-19 derfor skal hun kunne nå at få den ressourceprofil tilbage med kommentar (helst ville hun ikke have den tilbage for så er hendes makværk jo godkendt ) men der bliver så sendt et brev lige efter modtagelse om at der stoppes for ydelsen og bla bla ... det er altså bare mit gæt og noget vi har set mange mange gange (der skal lige ryddes borde inden ferien )

Jeg ville hvis jeg var dig skrive en mail til sagsbehandler ...

Noget i stil med at du ved at hun skal på ferie og at hun har sendt dig en ressourceprofil på 42 sider og som hun forventer at du skal gennemgå inden for 8 dage at dette pga din sygdom desværre ikke er muligt at du skal have nogen til at hjælpe dig med den og at du ikke på så kort tid kan nå at komme med alle de rettelser der skal til da du kan se der er mange fejl i den ...

derfor vil du bede om at du får forlænget tiden til partshøringen og hvis ikke dette er muligt vil du have det på skrift samt begrundelse for hvorfor

Det hjælper nok ikke meget men er godt at have til en fremtidig anke hvis det skulle blive nødvendigt ...

Når du gennemgår din ressourceprofil så skal du være ekstra obs på at hun under helbreds-oplysninger har fået det med fra lægekonsulent og nu vil jeg ikke lige forvirre dig mere , kan så godt huske de profiler he he (min er på 32 sider )

Men kunne du evt få din mentor til at hjælpe dig (de kender dig godt ) eller bare en du kender godt og som du ikke har problemer med kender dine personlige forhold, det er min erfaring at det er meget nemmere på den måde, jeg brugte også en farve markør en for hvert punkt og så skrev jeg ellers derudaf , skriv hvad hver farve dækker (punkt på ressourceprofil ) og overstreg det så med farven når du er færdig , det gør det noget mere overskuligt når du sender det til hende så skriv at du forventer at det bliver indarbejdet i ressourceprofilen og ikke bare bliver vedhæftet da det gør den for overskulig , og jeg kan slet ikke se at hun skal kunne nå det her for når hun får din partshøring skal hun jo indarbejde det i profilen og derefter skrive egene kommentar til hvis ikke hun er enig og det skal du så også se og godkende ... så det lyder som noget forhastet rydde op inden ferie noget
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 13:30   #23
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Fint råd Hejdien kommer med, men hvis du ikke kan få udsat deadlinen (hvis du har behovet for det), så bliver du nødt til at overholde datoen.

8 dage ville formentlig blive godkendt som et rimeligt tildsrum til at læse en profil igennem, i tilfælde af en evt anke (selvom det godt nok er hvad jeg giver mine borgere til at læse 12-15 sder igennem ), så hvis kommentarene skal have en indflydelse, så er de nødt til at ligge på dagen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:03   #24
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
[QUOTE=Hejdien;109660]Nu ved jeg altså ikke lige om det er mig der misforstår den her tråd , men som jeg læser det så er sandsynligheden stor for at den sagsbehandler IKKE er taget på ferie endnu men at hun gør det fra den 18-19 derfor skal hun kunne nå at få den ressourceprofil tilbage med kommentar

Hejdien/Andersine:
Devi har meddelt i starten af tråden, at sagsbh. nu ER taget på to ugers ferie
og således ikke er her overhovedet, til at forholde sig til en returneret RP.
Derfor tolker jeg deadline'en d.18 som "efter bogen" - altså ifht til de så berømte sagsbehandlingsfrister ;-), som jo skal overholdes, på begge sider af bordet.

men igen kan du ikke forlange at en stressramt klient bare KAN lave en opgave alene, slet ikke af den nævnte størrelse, og derfor skal Devi både give sbh.konen formelt besked om dette pr. mail FØR d.18 - så er den ged barberet- og så skal hun søge hjælp til at løfte opgaven andetsteds.

Igen, man kan ikke straffe os for ikke at KUNNE, kun ikke at GIDE.

Sidst redigeret af hansemand; 12-06-2010 kl. 14:26.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:10   #25
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nej, men hun forholder sig til den når hun kommer hjem!
Og hvis hun så modtager en kommenteret profil, der er dateret efter d. 18, så vil hun være i sin gode ret til at undlade at tage dem med! (ikke særligt pænt, men faktisk fuldt ud ok ift.loven).

Så derfor er der ingen grund til at Devi skaber problemer for sig selv, ved ikke at aflevere til tiden...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:22   #26
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Er fuldstændig enig i, at man ikke skal SKABE problemer for sig selv, men hvad stiller I op, med folk der ikke kan løfte det der udbedes?

Er det sådan idag, at klienten selv skal lave gennemlæs/kommentar-arbejdet ALENE, eller er det kun en mulighed?

Er der ikke en § omkring hvad muligheder/løsningen er, hvis klient ikke KAN - alene?

Hvad hvis vedkommende f.eks får en psykose, eller ryger på hospitalet med anden sygdom....det er da ret interessant at få belyst? .....

Sidst redigeret af hansemand; 12-06-2010 kl. 15:07.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:41   #27
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Nej, men hun forholder sig til den når hun kommer hjem!
Og hvis hun så modtager en kommenteret profil, der er dateret efter d. 18
så vil hun være i sin gode ret til at undlade at tage dem med! (ikke særligt pænt, men faktisk fuldt ud ok ift.loven).

Så derfor er der ingen grund til at Devi skaber problemer for sig selv, ved ikke at aflevere til tiden...
Så ville det være interessant at få konstateret, hvor meget den "kommentar" skal fylde, og hvordan den skal formuleres, for at være valid?

Kan følgende accepteres, som værende gyldig kommentar, indenfor udstukket tidsfrist?:
************************************************** ********
til sagsbehandler navn navnesen

som udbedt af dig fremsendes hermed min kommentar til min ressourceprofil:

Jeg har umiddelbart mange kommentarer til de 41 sider jeg har fået tilsendt, men må tilstå at jeg fik et stressanfald, da jeg så hvor kort tid jeg har til at læse det hele igennem, og måske fremskaffe nye ting.

Det kan jeg simpelthen ikke alene.

Jeg har derfor brug for din hjælp til at gøre det du beder om.

Jeg kan ikke gennemskue, hvor meget kommentarerne må/skal fylde og er nu ved at gå helt i panik.
hvad skal jeg gøre?

venlig hilsen
devi xxxxxxxxx


**********************************************

Og så måske sende den mail CC til et par personer mere på samme kontor, især lederen/den der er over hendes egen sbh.?

Sidst redigeret af hansemand; 12-06-2010 kl. 15:04.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:57   #28
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, jeg ville da i hvert fald godtage det, og det er jeg også ret sikker på, at ville være korrekt indenfor lovgivningen! For så er der jo reageret indenfor fristen, og folk der ikke kan selv, skal selvfølgelig have den nødvendige hjælp! (F.eks. ville den slags jo være helt naturligt ved blinde, så hvorfor ikke stressramte, folk med hukommelsesproblemer, læserproblemer eller andet - der ska jo tages hensyn til folks begrænsninger).

Og folk SKAL ikke gennemlæse den, det er en MULIGHED et tilbud, sådan at folk ved, hvilket grundlag der træffes en afgørelse på - men det er nu sjældent at jeg møder folk, der ikke tager imod den mulighed!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 15:55   #29
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Mange tak for alle de spændende indlæg i tråden, det er lækkert at få andres synspunkter, forslag, ideer og meninger om det jeg skriver.

Jeg må have en skytsengel, for jeg har en aftale på mandag formiddag med en bekendt der kommer hjem til mig og hjælper mig med at kigge RP igennem, formulere kommentarer osv. Vedkommende kender turen og har gode erfaringer fra sidst hun hjalp, så jeg er fortrøstningsfuld.

Så nu skal jeg bare have ryddet lidt op så jeg kan tillade mig at lukke mennesker ind

Skal nok holde jer opdaterede efterhånden som der sker noget.

Jeg regner med at min kommune på mandag til åbningstid modtager en anmodning om aktindsigt fra mig, jvf. skemaet her på K10 og personligt leveret af et familiemedlem der kommer lige forbi Jobcentret
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 12:02   #30
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Så er der styr på tingene fra min side i det mindste.

Har - via familiemedlem - fået afleveret ressourceprofil med overstregninger og henvisninger (har selv kopi hjemme), samt 5 sider kommentarer og følgebrev - i informationen på Jobcentret, med dateret kvittering for afleveringen.

Samtidigt har jeg sendt kommentarerne og følgebrevet pr. mail til sagsbehandler med "kvittering ønskes" så jeg har en fin lille mail nu hvor der står hun er på ferie og er tilbage den 28. juni.

Så nu kan hun ikke påstå at hun ikke har hørt fra mig rettidigt. Mon jeg så kan få lov at puste ud i 10 dage....det er godt nok fuldtidsarbejde at kommentere sådan en rodet omgang makværk - selv med den gode hjælp jeg har fået.

Har for øvrigt også afleveret anmodning om akt-indsigt, den fik de i mandags og har ikke hørt videre til det endnu...
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring om ressourceprofil Alpen At søge førtidspension 11 12-07-2012 01:28
Revalidering/Kontanthjælp Mcavforfanden Alt det andet 7 12-07-2010 15:24
Ressourceprofil Partshøring Sandie75 Alt det andet 12 07-06-2010 00:11
Fra revalidering til kontanthjælp Charnov Din historie 18 18-05-2010 13:12
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension