K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2008, 09:41   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
ansættelse i fleksjob som konsulent

Hey
Hvis nu man forestiller sig at man bliver ansat i en nyoprettet stilling som konsulent eller rådgiver, og der ikke er overenskomst på området,og der måske heller ikke findes andre sammenlignelige stillinger,hvordan udregnes de 2/3 tilskud så?. Vil kommunen bare godkende den løn som arbejdsgiver mener man skal have.
På forhånd tak
Mvh. Steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 09:46   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Såvidt jeg forstår det her kan der vurderes ud fra en sammenlignelig løn, hvis der ingen overenskomst er :
§ 71. Arbejdsgiveren betaler lønnen til den ansatte i
fl eksjob.
Stk. 2. Kommunen giver arbejdsgiveren tilskud til lønnen.
Tilskuddet er halvdelen eller totredjedele af lønnen, afhængigt
af graden af den nedsatte arbejdsevne.
Stk. 3. Tilskuddet beregnes af lønnen med tillæg af udgifter
til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter
til andre arbejdsgiverbidrag. Tilskuddet kan ikke overstige
halvdelen eller totredjedele af den mindste overenskomstmæssige
timeløn på det aktuelle ansættelsesområde
eller af den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende
arbejde, med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP
samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Tilskuddet
kan dog højst beregnes ud fra et beløb på 395.000
kr. (2006-niveau) på årsbasis eller 205,30 kr. (2006-niveau)
på timebasis.*
Stk. 4. Tilskuddet efter stk. 3 nedsættes med det beløb,
som arbejdsgiveren har ret til efter lov om sygedagpenge.
Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler herom.


Ovennævnte er pastet fra vedlægget på denne formular : http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab225.pdf
Som er en formular for bevilling af løntilskud til fleksjob

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 10:00   #3
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
jo men her er der ingen overenskomstmæssig mindsteløn eller nogen sammenlignelig løn.
Jeg er på 2/3 tilskud og sat til 16 timer pr. uge, men jeg har en arbejdsgiver som er interesseret i at ansætte mig til en løn omkring de Kr. 40.000.- pr md.
Jeg ved godt at jeg max må tjene Kr. 404.480.- om året eller Kr.210,23 pr time, så spørgsmålet går mere på om kommunen skal give tilskud, sålænge lønnen ikke overstiger max intjening pr.år
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 10:15   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg tror Du skal se det sådan som vist her i paste :

For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 404.480 kr. (2007) på årsbasis eller 210,23 kr. (2007) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 404.480 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 269.653 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3. Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 210,23 kr. (2007), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte


pastet fra : http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clea...mozTocId900657 , men reglerne er jo de samme for Dig.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 11:40   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Teletrold det er altid tilladt for din arbejdsgiver at betale dig mere også selv om det overskrider loftet for max indtjening så er det bare arbejdsgiveren der skal betale resten ...

Hvad ang at der ikke er andre job at sammenligne med så tro mig kommunen og fagforeningen finder et

Jeg kender selv til folk der har og er ansat i job som ikke har overenskomst og som heller ikke har noget job til sammenligning, så går man fra fagforening og kommunes side ind og kigge på dine aktuelle job funktioner feks hvad laver du nøjagtigt i løbet af en dag ...

Er du feks meget ved en computer så vil de sammenligne med kontorfaget , er det kompliceret opgaver ved en computer så kan det feks være noget ingeniør noget osv ... de finder noget ...

Desværre er det sådan at de går efter at finde noget inden for det mindste løn område (det er kommunen derfor vigtigt at have fagforeningen med )

Jeg kender feks en der var ansat et sted hvor han lavde computere og kameraer og satte kamera op , der fandt man så ud af at han skulle have løn der svarede til it området fordi han lavede flere computere og kamera end han satte op...

Så de findet et område, stol på det
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 16:25   #6
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Jo tak, men nu er det jo ikke de største hjerner der er ansat hos kommunen (så ville lønnen der, nok også være væsentligt højere),men når det kommer til at sælge viden og ekspertise, iform af rådgivning, så bliver det nok svært at finde noget tilsvarende.
Hvilken overenskomst har "spindoktorerne" mon ?
Hvis nu stillingen var at man skulle rådgive, indenfor "håndlæsning i rasp", hvad så ?
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 11:16   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, jeg har kigget lidt rundt, kan kun se, at hvis der er tale om ikke overenskomst, så skal man samarbejde med de faglige organisationer.

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K3

§ 73. Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Stk. 2. Kommunen har pligt til at give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre den ansatte foretrækker deltidsansættelse.


Mon så ikke de 2/3 tilskud udregnes fra den løn, der bliver fundet frem til...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 18:50   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Jeg vil stærkt anbefale, at den faglige organisation ALTID er med ved forhandling af løn- og arbejdsvilkår for nyansatte fleksere. Det vil sikre både arbejdsgiver og arbejdstager, ved, at der er klare entydige aftaler om både løn, pension, ferie, feriefridage, evt. ferietillæg og så videre. Aftalen underskrives af alle parter. I aftalen kan ligeledes indføjes en pasus om hvornår den eventuelt skal genforhandles - f.eks.med hensyn til lønforhøjelse.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal job konsulent hjælpe med at finde et fleksjob? mimse Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 19-09-2010 10:15
Kan jeg skifte job konsulent? annasavanah Spørgsmål ang fleksjob 7 27-03-2009 11:27
Ny job konsulent lone t Spørgsmål ang fleksjob 5 14-08-2008 07:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension