K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2013, 03:04   #1
esmum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
esmum er ny på vejen
Ny spec.læge erklæring.

Jeg har været sygemeldt siden April 2010 med bl.a. spinalstenose og modic forandring i ryggen. Samtidig havde jeg gennem et års tid inden da, gået hos hudlæge for en hudlidelse, der opstod i.f.m. med et job med et opløsningsmiddel helt tilbage i 90'erne. I første omgang var min rygdiagnose det største problem, men undervejs blev min hudlidelse værre, og afstedkommer åbne sår,blødninger, svie og fornemmelsen af at mine fingre er ved at blive ætset op.
Min hudlæge endte med i 2011 at anmelde hudlidelsen som en arb.skade, som jeg i Okt. 2012 fik anerkendt med 10% men og erstatning. Han har udtalt at jeg skal holde mig fra "vådt" arbejde og fra jobs hvor jeg skal bruge fingrene for meget. Har været i arb.prøvning i.f.m. med min ryg, hvor jeg skulle pakke varer ud af æsker/kasser, som endte med at mine fingre var helt "flossede" og blodige.
Under hele min "tur" i systemet har der været mest fokus på min rygdiagnose og jeg har været meget tæt på fleksjob, men inden da bad de om en spec.læge erklæring ang. min rygdiagnose om hvorvidt et vægttab vil forbedre min funktionsevne.
Med 18 kg. overvægt, har jeg været så "heldig" at spec.lægen har udtalt at et vægttab vil forbedre min funktionsevne væsentligt, og p.g.a. denne udtalelse står jeg nok snart !!at få frataget mine sygedagpenge.
Jeg føler min hudlidelse, som undervejs har fyldt,generet og fyldt min hverdag med smerter og diverse lidelser, er "overset" og jeg forstår ikke hvorfor der ikke er blevet bedt om spec.læge ang, dette.
Kan jeg i den forbindelse selv få lavet en grundigere undersøgelse af min hudlidelse eller er det håbløst?
Har været til samtale med min SB her sidst i Dec. som udtalta at mine sygedagpenge snart ophørte, p.g.a. spec.lægens udtalelse ang, vægttab.
Håber at nogen kan kome med gode råd og "input".
Ellers ønsker jeg for alle her på K10, som er i klemme, at det nye år byder på positiv fremgang!!!
esmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 04:55   #2
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
åh ja ... endnu en ,en...... jeg fik frataget sygedag penge på grund af en arbejdsskade ødelagde min skulder..de så ikke mit piskesmæld der er 10 % med kronisk hovedpine ,de så heller ikke min tennisalbue med 8 % min skulder ligger pt med 5% ikke helt afgjort endnu.. desuden har jeg så oven i psoriasis-gigt også...så lige nu er jeg på kontanthjælp so ikke forsørger ...7500 udb. prm. for 250 i bolig sikring og 250 i pargraf 34... men skal bruge 8200 i banken så det er vel kun en spørgsmål om tid.....
og nu lader det til jeg kan hænge her længe..hvis kommune mener det.... for jeg har fået tid på smerte klinik 15 marts.........2015 så kan jeg jo ikke blive afklaret inden .....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 11:01   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
til jer begge 2- sagsbehandler forstår jer ikke

I kan selv bede speciallæge om aktindsigt/eller epikrise og derefter selv indlevere en kopi til sb, husk et datostempel.

I kan bede jeres læge, om at indsende en LÆ165 forslag til socialmedicinsk sagsbehandling, mht. de andre dårligt belyste lidelser.

med en arbejdsskade, kan man bede om at komme på arbejdsmedicinsk klinik- sådan en udredning tager jc meget hensyn til-de må ikke se bort fra den
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 11:12   #4
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
for jeg har fået tid på smerte klinik 15 marts.........2015 så kan jeg jo ikke blive afklaret inden .....
Du behøver altså ikke vente så længe..I både århus og Kolding kan du komme til uden vetetid på privat smerteklinik, når ventetid til offentlig smerteklinik er over 4 uger.

"Fra et offentligt sygehus modtager du inden 8 dage en tid. Er der mere end 4 ugers ventetid fra henvisningsdatoen, er du berettiget til at blive omvisiteret til et privat smertecenter - som f.eks. ALLÉVIA." http://allevia.dk/
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 13:05   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
samt husk at med den nye reform som gælder fra i dag
så sker der også ænderinger angående lægepapir

har endnu ikke sat mig ordenligt ind i dem. men rent lægefagligt bliver det noget anderledes end før 1 jan 2013.

For at sikre en mere hensigtsmæssig kommunal brug af sundhedsfaglige ressourcer skal kommuner og regioner etablere et samarbejde, hvor et centralt omdrejnings-punkt er en sundhedskoordinatorfunktion, som repræsenterer regionen i teamet. Med denne funktion sikres kommunerne en entydig og koordineret adgang til råd-givning og vurdering i det regionale sundhedsvæsen. Kommunerne finansierer ud-gifter til sundhedskoordinatorfunktionen og rådgivning/vurdering fra regionens kliniske funktion. Adgang til ydelser i det behandlende sundhedsvæsen sker for personer i ressourceforløb, som det sker for alle andre.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 15:46   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal bare lige huske at selv om reformen træder i kraft i dag....ja så er der mange af de ting som findes i den som de ikke tager i brug før senere på året...

Den der kliniske funktions ordning....jeg mener den først kommer om et halvt år...da de først skal finde ud af hvordan den skal oprettes og om der skal være ens regler for alle kommuner eller om de hver især kan lave den som de vil...

Så en del af tingene vil kører videre som de gør nu....imens andre bliver lavet om undervejs...

Man kan kun håbe på at de selv har fuldt ud styr på det hele...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 16:50   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg var på en privat smerteklinik...i vores område er der ikke ret mange af den slags og der var alt for lang ventetid...'

så jeg fik at vide jeg ku vælge en privat og tror jeg ventede ca 1 mdr...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 17:17   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
web er enig
derfor kan jeg også godt frygte, at der ikke tages nogen beslutning om fleks eller pension før hele reformen er på plads.
alså vil mange bare vente et år uden der sker noget i deres sag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 17:35   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er jo nok ikke helt forkert tænkt desværre....det bliver ikke nemt for dem når de står imellem to lovgivninger....og at den nye så slet ikke er på plads...jaa....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 18:59   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, der vil nok falde nogle tilkendelser her i Januar, Februar og Marts pga de max 3 måneder.
Men bortset fra dém, så bliver der nok meget stille på området.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelser fra Læge, Spec.Læge, Psyk. ER DET NOK? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-08-2013 10:57
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Psykiatrisk special læge erklæring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 13-01-2012 07:10
psykologisk speciel læge erklæring ang FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 26-05-2010 14:57
spec læge i roskilde rolle Dit og Dat 0 18-11-2009 15:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension