K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 11:42   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det hjælper i hvertfald ikke på mig og min psykiater vil ikke have eg kommer i kognitiv terapi det kan ikke jeg klare
Ja jeg er i medicinsk behandling for en bedre livskvalitet
men det er for angst, får dog noget antipsykotisk medicin også

ved ikke om jeg kunne få pension udelukkende på det psykiske
men tror det ikke
for har en masse fysiske problemer og nogle symtomer ligner de psykiske
blandet andet min rysten og først nu for 5 måneder siden er mine psykiske
ting fundet.
men har jo haft dem hele mit liv og uden at være i behandling og har kunne arbejde i en større stilling
det psykiske er bare blevet værre over en år række

så har ikke rigitig prøvet kun at have det psykiske som jeg har det nu, da mit fysisk også er kommet løbende igennem nogle år
Men en skizotypi sindlidelse kan man nemlig udmærket leve et normalt liv uden behandling
det sætter bare nogle begrænser i ens hverdag og det har jeg så ført mit liv efter

man skal passe på med diagnoser, men det forklar bare hvorfor man har ført sit liv som man har gjort

Førtidspension bevilges IKKE på baggrund af diagnosen, men på baggrund af ens (manglende) arbejdsevne.
Derfor kan man godt få førtidspension selvom ens eneste diagnose er skizotypi.

du har helt ret, men når man selv har den kan jeg ikke forstille mig, jeg kunne få pension kun pågrund af det

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-01-2011 kl. 12:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 12:05   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Hejsa!

Jeg har nu været på kontanthjælp i halvandet års tid og al den tid været sygemeldt. Så jeg vil nærmest kalde det konstanthjælp.
Hvor længe er det lovligt at sætte folk på kontanthjælp som sygemeldt?
Der findes ikke nogen regler om hvor længe man kan være på kontanthjælp men man kan selv gøre en hel del for at sparke kommunen igang ..

Kontanthjælp er noget **** men når det er sagt så er man så langt nede at man har alt at vinde og intet at tabe ...
så det som gælder er at man skal have sparket sin sag igang , nu kender jeg ikke meget til din sag sygdomme eller andet men her er nogen ting man kan gå i gang med og som før er set virke for at få gang i de kære sb

1 har du aktindsigt ? (ellers få det formular ligger under nyttige link)
2 har du en ressourceprofil (er den opdateret og færdig og hvad er slut konklusion )
3 har du læger med dig har kommunen alle lægepapir osv og hvad siger læger om arbejdsevne ?
4 hvis ikke din kommune har indhentet lægepapir på dig så bed om aktindsigt ved læger, og send kopier af det til kommunen (aktindsigt til læger under nyttigelink)
5 er der gang i en handleplan hvad skal du hvad forestiller kommunen sig osv osv
6 i sidste instans hvis alle de andre ting er i orden , kan være at søge pension på forliggende grundlag efter § 17 ikke fordi det er sikkert at få det (nok mere sikkert ikke at få det ) men på den måde kan man tvinge kommunen til at tage stilling få opdateret ressourceprofil og man kan få en ankemulighed.

7 ring aldrig til kommunen ,men skriv og skriv jævnligt , og bed om at få møder orden på din sag , hvis der er noget de siger som lyder underligt så stil spørgsmål til det på skift og bed om at få lagt det ind i din sag så det senere hen tydeligt fremgår hvem der siger og skriver hvad og hvem der sjusker (kommunen )

Det hjælper mange gange .. desværre er der noget der tyder på at man åbenbart selv skal sagsbehandle sig selv og guide kommunen igennem regler og love for dem der ikke siger noget eller gør noget de ryger bare nederst i bunden ...

Så hårdt arbejde for dig forude men det er desværre nok den eneste vej for at komme igang med sagen
  Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 12:20   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
Er der da noget galt med kontanthjælp?
Ja, jeg synes i høj grad, at der er noget galt med kontanthjælp.

Kontanthjælp i ca. 13 år, som enlig med 2 børn, så kan man da godt nok blive nødt til at skrabe bunden.

På kontanthjælp vil al indtægt (også arv) blive modregnet, det bliver det ikke når du er på ledighedsydelse (går ud fra, at det er det du er på), sygedagpenge eller pension.

Ofte blive kh brugt til at langtidsparkere syge mennesker, som retteligt burde have førtidspension.

Så jo, jeg synes i høj grad, at der er noget galt med kontanthjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension