K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2012, 19:33   #11
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Jeg fik desværre ikke nogen begrundelse, og selv BAN fandt ingen problemer i det. Min fagforening kunne slet ikke forstå, hvordan det kunne lade sig gøre.

Efter div. lægepapirer og en arbejdsprøvning på 18,5 timer i snit kom der bare ingen begrundelse. Kun en afgørelse om, at jeg ikke kan godkendes til fleks. Selv ankestyrelsen kunne ikke finde noget at optage min sag på. Så jeg må indrømme at have mistet troen på systemet helt. Men efter tvangsraskmelding og selvfinancieret lønnedgang til 20 timer per uge i mere end et år blev det igen for meget for mig, og fik for meget sygdom, så blev sygemeldt og fyret, så nu er jeg på den igen. Møde på tirsdag. (4 år i systemet)
Har man ikke ret/krav til en begrundelse??
Er selv i situationen, min anke er p.t. i BAN. Hvis afslag dér, ja så er der Ankestyrelsen, men hvad nu hvis ankestyrelsen heller ikke giver medhold, hvor står ma så???
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:37   #12
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Ja så må man starte forfra, hvis de da vil genoptage din sag. Ellers raskmelde dig en periode og forsøge at arbejde, og så vil det formentligt hurtigt ende ud i en sygemelding igen, og så skal de tage sagen.
Jo efter loven skal de give begrundelse, ligesom lægeoplysninger, der har bidraget til konklusionen skal opføres. Men f.eks. i Aalborg Kommune har vi en rådmand, der ikke støtter førtidspension og fleksjobordning, så der kan man komme af sted med meget. Og når man så har HK som fagforening, så bliver der desværre ikke gjort meget ved sagen.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:38   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Jeg fik desværre ikke nogen begrundelse, og selv BAN fandt ingen problemer i det. Min fagforening kunne slet ikke forstå, hvordan det kunne lade sig gøre.
De skal da give en begrundelse, se dette som er hentet fra DUKH.dk

Hvis du får afslag på fleksjob

Du har krav på at få en begrundet afgørelse med klagevejledning fra Jobcenteret.
Bed altid om at få afgørelsen skriftligt. Afklar hvilke oplysninger og argumenter, kommunen har lagt til grund. Det kan hjælpe dig til at vurdere, om du er enig eller uenig i afgørelsen og afklare, om du vil bruge din klagemulighed.
Hvis du vil klage, skal du inden 4 uger (= 28 dage) sende din klage til Jobcenteret. Centeret vurderer, om din klage giver anledning til at ændre afgørelsen.
Hvis jobcenteret fastholder afslaget, skal centeret inden for 4 uger sørge for, at din klage sendes videre til behandling i Statsforvaltningen.

Linket er her http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...b-tekstversion
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:39   #14
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg var helt sikker på at få medhold ved BAN, så sorgen var stor, da der efter 10 mdr. kom svar. (Kommunen havde ikke sendt hele min sag med, og BAN måtte rykke for det i mere end 3 mdr. for at kunne gå i gang)
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:41   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Ja så må man starte forfra, hvis de da vil genoptage din sag. Ellers raskmelde dig en periode og forsøge at arbejde, og så vil det formentligt hurtigt ende ud i en sygemelding igen, og så skal de tage sagen.
Jo efter loven skal de give begrundelse, ligesom lægeoplysninger, der har bidraget til konklusionen skal opføres. Men f.eks. i Aalborg Kommune har vi en rådmand, der ikke støtter førtidspension og fleksjobordning, så der kan man komme af sted med meget. Og når man så har HK som fagforening, så bliver der desværre ikke gjort meget ved sagen.
Ej, men altså, det er jo helt ude i hampen!

Mangler ord...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:43   #16
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
De skal da give en begrundelse, se dette som er hentet fra DUKH.dk

Hvis du får afslag på fleksjob

Du har krav på at få en begrundet afgørelse med klagevejledning fra Jobcenteret.
Bed altid om at få afgørelsen skriftligt. Afklar hvilke oplysninger og argumenter, kommunen har lagt til grund. Det kan hjælpe dig til at vurdere, om du er enig eller uenig i afgørelsen og afklare, om du vil bruge din klagemulighed.
Hvis du vil klage, skal du inden 4 uger (= 28 dage) sende din klage til Jobcenteret. Centeret vurderer, om din klage giver anledning til at ændre afgørelsen.
Hvis jobcenteret fastholder afslaget, skal centeret inden for 4 uger sørge for, at din klage sendes videre til behandling i Statsforvaltningen.

Linket er her http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...b-tekstversion
Jeg ved det. Fik et skriftligt afslag, men ingen begrundelse og heller ikke de lovangivne ting, der skal stå, men ingen vil gøre noget ved det. Har prøvet og har endda påpeget det i min klage og min anke, men desværre. Sådan er virkeligheden i nogle kommuner.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:43   #17
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Jeg var helt sikker på at få medhold ved BAN, så sorgen var stor, da der efter 10 mdr. kom svar. (Kommunen havde ikke sendt hele min sag med, og BAN måtte rykke for det i mere end 3 mdr. for at kunne gå i gang)
Hvad gjorde du så? Kontaktede du BAN for at få en forklaring? Eller JC? Eller hvad gør min i sådan en situation?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:44   #18
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Aalborg Kommune har vi en rådmand, der ikke støtter førtidspension og fleksjobordning, så der kan man komme af sted med meget. Og når man så har HK som fagforening, så bliver der desværre ikke gjort meget ved sagen.
Åh nej det er jo lige nøjagtig her jeg bor og her min sag skal afgøres lige om snart, bliver da godt nok nervøs nu.

Hvad var deres begrundelse for afslag ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:44   #19
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Jeg ved det. Fik et skriftligt afslag, men ingen begrundelse og heller ikke de lovangivne ting, der skal stå, men ingen vil gøre noget ved det. Har prøvet og har endda påpeget det i min klage og min anke, men desværre. Sådan er virkeligheden i nogle kommuner.
Okay, vi havde lige krydset hinanden. Så mit spørgsmål til dig, er besvaret her

Men man tror, at det er løgn! Kan slet ikke fatte, at det er lovligt!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:46   #20
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg klagede igen, men fik blot henvisning til Ankestyrelsen, og de ville så ikke tage min sag, så der stod jeg så. Blev så efter 16 måneder sygemeldt igen, og nu er jeg så på den forfra igen.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når man har fået afslag linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 12-04-2011 12:39
Lige fået afslag på fleksjob ;( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 14 31-10-2010 14:24
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
har fået afslag på at afdrage frupia1 Alt det andet 36 27-09-2010 06:43
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension