K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 22:53   #31
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
det lyder jo mærkeligt i mine ører...for skal han have en vikar ind for dig, vil han da garanteret ikke aflønne vedkommende for 7.4 timer.....men kun for den reelle arbejdstid....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 00:28   #32
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Hvis man ikke overstiger det ugentlige timetal man er godkendt til, men at der eks. er overarbejde en dag som siger at der skal udbetales ekstra afspadsering, er der jo ingen problemer.

Problemet opstår når man så tænker, ok, den finde vil jeg tjene ekstra på.

For hvad stiller man så op med kroner og ører som kommer til udbetaling på den måde... der giver lovgivningen et klart svar, nemlig at det kan komme til udbetaling i helt specielle tilfælde.

I dette tilfælde ønsker arbejdsgiver ikke at udbetale eller kompensere ekstra eller overarbejde.
Selvom arbejdsgiveren skal overholde en overenskomst, så er det jo suverænt arbejdsgiver der bestemmer om der skal udføres overarbejde.
Ønsker arbejdsgiver ikke at kompensere ifølge overenskomsten, så må man jo bare meddele at så ønsker man ikke at udføre overarbejde, længere er den ikke.

Som ansat i fleksjob er man i det forhold at være berettiget til at afslå overarbejde.
Forstår ikke rigtigt dit indlæg. Der er jo ikke på noget tidspunkt været snak om at trådstarter vil ha' penge, eller tjene på sin afspadsering. Den der vil tjene på hans afspadsering, er hans arbejdsplads.

Trådstarter vil bare ha' en fridag og vil give det antal timer han normalt arbejder for en fridag, mens arbejdsgiver vil ha det dobbelte og samtidig få refusion for den dag. Det er vel ikke rimeligt?

Som Heidi Kastrup så fint skriver, vil arbejdspladsen heller ikke betale 7,5 timer for en vikar der kun arbejder 4 timer?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 09:15   #33
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Forstår ikke rigtigt dit indlæg. Der er jo ikke på noget tidspunkt været snak om at trådstarter vil ha' penge, eller tjene på sin afspadsering. Den der vil tjene på hans afspadsering, er hans arbejdsplads.

Trådstarter vil bare ha' en fridag og vil give det antal timer han normalt arbejder for en fridag, mens arbejdsgiver vil ha det dobbelte og samtidig få refusion for den dag. Det er vel ikke rimeligt?

Som Heidi Kastrup så fint skriver, vil arbejdspladsen heller ikke betale 7,5 timer for en vikar der kun arbejder 4 timer?
Som jeg tidligere skrev, så handler det her nok om det som i overenskomsten hedder omlagt tid...
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 12:23   #34
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Som jeg tidligere skrev, så handler det her nok om det som i overenskomsten hedder omlagt tid...

Jeg vil prøve at undersøge det med omlagt til - men hvad er forskellen på omlagt tid og overarbejde?
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 13:31   #35
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kanogvil! Se meddelelser
Nej jeg er ikke halvtids. Der står i min kontrakt at jeg er 100% ansat, men mit skånehansyn er så 50% arbejdstid. Det er derfor min arbejdsgiver netop argumenterer at jeg skal have fri 100%, altså betale dobbelt for min afspadsering.
Lige det jeg mener ven, hvis arbejdsgiver og din fagforening har svaret ud fra reglerne om halvtidsjob, er svaret jo ret, men ud fra flexloven er den ikke ret!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 15:37   #36
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kanogvil! Se meddelelser
Jeg vil prøve at undersøge det med omlagt til - men hvad er forskellen på omlagt tid og overarbejde?

Omlagt tid er hvis timerne bliver "flyttet", dvs. der bliver afregnet 1 til 1 og der følger normalt et lille tillæg med


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 10:33   #37
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Update:

Jeg har i dag talt med min jobkonsulent og fået at vide, at jeg faktisk ikke kan afspadsere. Hvis jeg i perioder har overskud til at arbejde ekstra skal jeg ifølge lovgivningen gøre det, og jeg opsparer ikke afspadering. Hvis det er en time hist og her, skal kommunen ikke ind over, men hvis det er fast overarbejde skal bevillingen selvfølgelig tages op til overvejelse - hvorvidt timeantallet er det rigtige.
Dog sagde hun, at det rimelige jo er at jeg afspadsere 1 til 1, men lovgivningen ikke bakker op.

Hvis jeg en dag skal være der 10 timer pga. møder osv. kan jeg "kræve" at få fri dagen efter, da jeg jo vil blive påvirket af det. Men igen har det intet med afspadseringen at gøre, tror bare arbejdspladsen skal være fleksibel der.

Nå, men jeg forsøger mig med omlagt tid, og forhandler lidt med min leder, mon ikke vi kan finde en gylden mellemvej;-)
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning time antal... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2011 11:05
vedr. afspænding time. kmmgyt Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2010 10:24
Time-out lena Din historie 6 29-03-2009 22:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension