K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2012, 11:36   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det kan man ikke sige. Jeg skal snart have min sag til lægeskøn og er blevet oplyst om at det vil tage 6-8 uger. Og dertil lægges de 3 uger det tager overhovedet at komme for lægekonsulenten
Det var da vanvittigt så lang tid det skulle tage?

Hmmm, men jeg udtalte mig så også generelt.... Da jeg sad som sagsbehandler, der kunne jeg få udtalelser aktud, dvs. indenfor få timer, hvis der var behov for det, men de almindelige to maks. 14 dage
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 12:56   #12
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Fik at vide i Hjørring Kommune at lægekonsulenten havde 4 uger til rådighed, så man måtte pænt vente.
Der er åbenbart stor forskel på sagsbehandlingstiden rundt omkring.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 13:05   #13
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Kommer lige i tanke om at kommunerne kunne lære noget af forsikringsselskaberne.
Fra første afgørelse og til den endelige afgørelse skal de nemlig give renter indtil pengene bliver udbetalt, så de sparker gerne deres lægekonsulenter bagi for at komme igang.
Det er lov kommunerne der nøler, hvilket de sagtens kan fordi det ingen konsekvens har.

Når man nogen sange ser hvad der kommer fra en lægekonsulenter hånd kan det undre det overhovedet behøver tage et minut atekspedere sådan en sag ;-)
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 13:20   #14
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
I de kommuner, jeg har arbejdet i, har gennemsnitsventetiden været alt fra 2 måneder til en uge.

Har også prøvet længere ventetid i kortere perioder, f.eks. blev det på et tidspunkt besluttet, at lægekonsulenterne skulle tage to sygedagpengesager for hver kontanthjælpssag i en periode, hvilket jo forlængede ventetiden på kontanthjælpssiden.

Har omvendt også prøvet at få svar dagen efter, papirerne blev modtaget ved lægekonsulenten.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 15:19   #15
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det var da vanvittigt så lang tid det skulle tage
Tja, det kan jeg sådan set kun være enig i. Fik at vide det er fordi der er 120 sager om én lægekonsulent
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 17:24   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvad er begrundelses for din sag skal fordi lægekonsulenten
hvis der ikke er kommet nye lægeoplysninger siden 2010
eller har du fået en ny erklæring i 2011-2012

en lægekonsulent skal ikke vudere om du kan få fleks
en lægekonsulent kan skrive at denne ikke mener du kan arbejde under ordinær vilkår mere. så er det op til en sagsbehandler og vurdere om ens sag ligger til fleks eller pension.
Min lægeerklæring var forældet, og fik lavet en ny i 2010. Derfor skal den forbi lægekonsulenten til ny vurdering.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 18:46   #17
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
I min kommune er det hver onsdag at lægekonsulenten er der. Kan godt se at jeg da vist er meget heldig i forhold til mange andre kommuner.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 22:35   #18
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
I min kommune er det hver onsdag at lægekonsulenten er der. Kan godt se at jeg da vist er meget heldig i forhold til mange andre kommuner.
Lægekonsulenterne er der skam også hver tirsdag i min kommune - der er bare så mange om buddet at man må trække et nummer
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 11:59   #19
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Lægekonsulenterne er der skam også hver tirsdag i min kommune - der er bare så mange om buddet at man må trække et nummer
Ok, sådan er det sikkert også her. Så er det nok fordi min sag er tæt på udløbsdatoen, at hun har lovet mig at lægekonsulenten kikker på den på onsdag...hvis lægekonsulenten da ikke er syg.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 23:24   #20
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Min lægeerklæring var forældet, og fik lavet en ny i 2010. Derfor skal den forbi lægekonsulenten til ny vurdering.
hej sus m.m !!

den der ny" læge vudering som i snakker om. er det en" der skal laves igen"" igen"" altså starte 100% forfra med alt. eks. hvis du har været godkent og været" i flexjob. og så er blevet arbejdsløs og gået ledig i de 12-18 mdr. ???
eller fortsætter man bare viddere i nyt" job el. den aktivering komunen sender en" ud i" ???

hilsen anne ..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorlænge efter kan man søge aktindsigt LINGLING Alt det andet 1 01-07-2013 15:41
Erhvervsevnetab hvorlænge? supersus Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 11-12-2011 17:45
Hvorlænge går der uden mad? logikeren Dit og Dat 17 25-07-2011 00:39
Fra sygemelding til FTP..hvorlænge tog din sag Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 11-03-2010 01:33
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension