K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2012, 16:46   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Nervøs (bange)

Hej

Jeg sidder og er meget nervøs for hvad det skal ende med......... Jeg har nu i godt 3 måneder været i arbejdsprøvning for at kommunen skulle kunne vurderer min restarbejdsevne (er ikke færdig endnu) og samtidig har jeg som de fleste sikkert lavet en dagbog til kommunen omkring hvordan den er forløbet og hvordan jeg har det, når jeg kommer hjem fra arbejdsprøvning.

Men nu har jeg af en jeg kender fået at vide, at man kan være "for syg til flexjob, men for rask til pension" - hvad er nu det for noget? Og kan kommunen virkelig placere sig i et tomt hul, hvor man ikke får en eneste krone udbetalt? Hvis JA - hvad gør man så? Det er vel ikke rimeligt, at man skal lyve sig selv bedre/dårligere, bare fordi det skal "passe ind".....

Jeg har ikke fået nogen afgørelse endnu, så jeg tager måske sorgerne på forhånd, men jeg blev da godt nok nervøs, da jeg hørte det ovenstående... Så derfor håber jeg, der er nogen af jer dejlige mennesker inde på K10 der kan hjælpe mig med at sige om der er nogen grund til min bekymring.


Dernæst har jeg endnu en ting, som jeg gerne vil om i kan hjælpe mig med om i tror, jeg ender på førtidspension eller flexjob?

Jeg har nok cirka 10 lægeerklæringer og 2 speciallægeerklæringer som ALLE beskriver:
1. Kan aldrig varetage et normalt arbejde selvom alle skånehensyn er opfyldt.
2. Der er INGEN yderligere behandlingsmuligheder.
3. Situationen er STATIONÆR.
4. Arbejdsevnen er reduceret VARIGT i VÆSENTLIG grad.
5. Der er fuld overensstemmelse mellem ulykkesmekanisme, subjektive symptomer og objektive fund.

Derudover har kommunens lægekonsulent selv skrevet:
1.Det er vanskeligt at forestille sig at klienten selvom alle skånehensyn er tilgodeset nogensinde vil kunne klare et normalt arbejde.
2.Samlet set må tilstanden betrages som stationær.


Jeg har i min arbejdsprøvning cirka kunnet klare 2-2½ times arbejde om dagen og når jeg har været længere oppe tidsmæssigt, så er min smerter blevet så uudholdelige, jeg ikke har kunnet klare det.
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 17:28   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hej

Jeg sidder og er meget nervøs for hvad det skal ende med......... Jeg har nu i godt 3 måneder været i arbejdsprøvning for at kommunen skulle kunne vurderer min restarbejdsevne (er ikke færdig endnu) og samtidig har jeg som de fleste sikkert lavet en dagbog til kommunen omkring hvordan den er forløbet og hvordan jeg har det, når jeg kommer hjem fra arbejdsprøvning.

Men nu har jeg af en jeg kender fået at vide, at man kan være "for syg til flexjob, men for rask til pension" - hvad er nu det for noget? Og kan kommunen virkelig placere sig i et tomt hul, hvor man ikke får en eneste krone udbetalt? Hvis JA - hvad gør man så? Det er vel ikke rimeligt, at man skal lyve sig selv bedre/dårligere, bare fordi det skal "passe ind".....

Jeg har ikke fået nogen afgørelse endnu, så jeg tager måske sorgerne på forhånd, men jeg blev da godt nok nervøs, da jeg hørte det ovenstående... Så derfor håber jeg, der er nogen af jer dejlige mennesker inde på K10 der kan hjælpe mig med at sige om der er nogen grund til min bekymring.


Dernæst har jeg endnu en ting, som jeg gerne vil om i kan hjælpe mig med om i tror, jeg ender på førtidspension eller flexjob?

Jeg har nok cirka 10 lægeerklæringer og 2 speciallægeerklæringer som ALLE beskriver:
1. Kan aldrig varetage et normalt arbejde selvom alle skånehensyn er opfyldt.
2. Der er INGEN yderligere behandlingsmuligheder.
3. Situationen er STATIONÆR.
4. Arbejdsevnen er reduceret VARIGT i VÆSENTLIG grad.
5. Der er fuld overensstemmelse mellem ulykkesmekanisme, subjektive symptomer og objektive fund.

Derudover har kommunens lægekonsulent selv skrevet:
1.Det er vanskeligt at forestille sig at klienten selvom alle skånehensyn er tilgodeset nogensinde vil kunne klare et normalt arbejde.
2.Samlet set må tilstanden betrages som stationær.


Jeg har i min arbejdsprøvning cirka kunnet klare 2-2½ times arbejde om dagen og når jeg har været længere oppe tidsmæssigt, så er min smerter blevet så uudholdelige, jeg ikke har kunnet klare det.
Jeg vil sige at du ligger til et flexjob, Dit timetal ligner mit og her sigtes der efter snarlig afgørelse om flex, både set med mine og kommunens øjne.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 19:03   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
"for syg til flexjob, men for rask til pension"
Det er der ikke noget, der hedder, selvom mange går rundt og siger det :-)

Bevis: Brug forsiden og søg på "Helsingørdommen" eller brug Google.

Enig med Supersus - lyder som flexbevilling.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 19:14   #4
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jeg er rigtig glad for det Carmen skriver med, man ikke kan få at vide, man er for "syg til flexjob og for rask til pension"!

Men undskyld hvis jeg så spørger "dumt", hvorfor hedder det sig så at mange mennesker er "parkeret" uden at kan få nogen indtægt pga. dette?

Dernæst vil jeg blive rigtig glad, hvis jeg bliver bevilget flexjob!


Hvad er kravene der skal opfyldes for man kan få det?
og hvad er kravene for det bliver pension?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 22:45   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
I dag skal arbejdsevnen nærmest være =0 for at få en pension.

Man kan blive pakeret alle vejne ,jeg er selv pakeret på min ydelse da jeg er for dårlig til at kunne få et flexjob ( arbejdsevnen vudret til at være 10 timer værd udført over 12½ time men mange andre hensyn) og for god til en pension og så kan man jo vente der til helbredet går den ene eller den anden vej.Elle der politisk laves om på reglerne inden man er/bliver til det ene eller det andet.

Jeg vil jo mene at du for god til en pension ,så håber da for din at du bliver tildelt flex hvis det er det du ønsker.

Men siger ikke som du frygter de vil,men man kan frygte at de vil sætte dig i endnu en afprøvning,at der er nogle der kan mene at et kur ophold for at lære at takle dine smerterne kunne hjælpe på arbejdsevnen,og at det skal afprøves så går der jo yderliger tid-det er den slags men mener med at blive pakeret,at de hele tiden finder nye muligheder eller umuligheder.

Håber da det bedste for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 00:37   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Jeg er rigtig glad for det Carmen skriver med, man ikke kan få at vide, man er for "syg til flexjob og for rask til pension"!
Er der nogen, der er så rare at linke til Helsingørdommen?

(beklager, jeg fortsat er en torsk til at linke, skal nok få det genlært :-))
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 10:04   #7
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Er der nogen, der er så rare at linke til Helsingørdommen?

(beklager, jeg fortsat er en torsk til at linke, skal nok få det genlært :-))
Hej, denne link skulle virke !

http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:43   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, lund70 :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Meget nervøs linus Alt det andet 7 15-07-2013 18:09
nervøs Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-10-2012 17:08
Nervøs for praktik Stuen Alt det andet 4 01-09-2012 21:12
Jeg er nervøs, ang effexor ladytass Alt det andet 3 01-06-2012 09:42
Jeg er SÅ nervøs.... Mette1107 Jeg er kommet i praktik. 6 07-05-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension