K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2009, 23:15   #11
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Helene

Er ked af, at høre du har det så skidt, når jeg tænker tilbage på,hvor glade vi allesammen var, da du fik din pension, hvilken sejr det var.
Håber du får dit gode humør og overskud til dig og dine børn tilbage igen.
Håber du og din læge finder en løsning.
Sender dig mange kærlige knus og med håbet om det hele bliver bedre
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 23:44   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hej helenekr jeg håber du og lægen finder ud af noget smmen ,det er også en mørk kold våd og grå år tid vi er i, måske spilder det også ind,jeg håber du hurtig igen finder humøret og gnisten frem ,det alt for tidligt at du føler dig gamel og pakeret. Men jo brug bare ordet pakeret,hvis du er en el bil ,for så det bare lige at finde det rigtige stik til opladeren, så er du hurtig kørende igen er jeg sikker på...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 02:08   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hoooooov, det var ikke meningen jeg ville stjæle tråden...og det var heller ikke meningen at lyde så sort!

Det er bare dét, at man ofte kæmper for førtidspensionen i håbet om at fred og ro kan gøre tricket. At man via pensionen får det bedre, måske kan mere, eller i det mindste finde hvile med sin tilstand.
Og så er det så frygteligt at erfare, at man ikke får det bedre, man ikke kan mere, og at man derfor slet ikke kan hvile på den måde man havde regnet med.

Jeg havde sådan en lille drøm om at alt ville blive meget lettere, kampen bestod i, at alt skulle blive lettere. Men jeg ved sgu ikke rigtigt. Noget er blevet lettere, men helbredet er blevet værre.
Men mine diagnoser ér også svære, hvert lille skidt fremaf tager lang lang tid, og bedst som det går godt, så får jeg tilbagefald og må begynde forfra
Det er simpelthen så træls!!

Min sagsbehandler skriver til mig her i det nye år - jeg afstod jo et tilbud om at få 'realiseret mine drømme' da jeg fik tilkendt førtidspensionen, men hun sagde hun ville komme med tilbudet igen i det nye år. Og jeg har overvejet det kraftigt og har tænkt mig at tage imod det.
Det er jo ikke noget stort (for andre), men for mig er det KÆMPE - jeg vil så gerne 'gå til noget' hvilket jeg jo ikke rigtigt kan, men som jeg så håber hun kan hjælpe mig med. Enten via ledsagerordning, eller med terapi eller hvad tilbudet nu kan møde mine ønsker med....
Der bliver nødt til at ske noget, jeg lever jo bag mine 4 vægge og betragter livet gennem vinduerne.....

Men ellers er jeg da okay!!
Jeg har jo stadig 3 sager hvor jeg er bisidder, og er nu partsrepræsentant i den ene sag, men i kender jo kommunen, man får jo ikke sved på panden af overarbejde....der går lang tid mellem hver henvendelse. Og så er der jo tiden på K10, og ind imellem finder jeg på skøre påfund. Forleden skrev jeg til en gammel skolekammerat jeg ikke har set i 20 år, og han blev simpelthen så glad, at vi nu sms'er dagligt, og natten til juleaften skvadrede i telefon i 3 stive timer og bestilte ikke andet end at grine og grine og grine, så jeg gik i seng med ondt i kinderne og højt humør.

Men igen, jeg kan ikke anbefale førtidspension som en foryngelseskur, personligt er det i hvertfald ikke sådan. Men jeg vil da kæmpe for at det skal blive bedre....

Og hvor har i været søde, jeg blev helt rørt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 00:42   #14
emil1999
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
emil1999 er ny på vejen
fleksjob i 10 år

Jeg har været ansat i fleksjob i 10 år og endda det samme sted.. Jeg har taget en efteruddannelse således at jeg nu er akademisk uddannet, ansat som kontorfuldmægtig i staten og

JEG ELSKER MIT JOB

Har lidt fravær pga. min lidelse, men ikke mere end alle mine kollegaer. Har 15 timer i ugen.

OG DET FÅR JEG FULD LØN FOR..

Så vil jeg lige sige til jer der har en lidelse:
kan du ikke tage offentlig transport tur/retur til job kan du ansøge om at komme på ligningslovens § 9 d. Her får du fuld fradrag (skal dog selv betale 2000 kr pr. år) også selvom du kun har feks. 10 km til job.
Desuden behøver man ikke være i skånejob eller fleksjob, bare din læge vil dokumentere din lidelse. Jeg fik sidste år udbetaling for 3 år tilbage..

Bare en lille oplysning som jeg håber i kan bruge.

knuser til alle og godt nytår.
emil1999 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 10:44   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af emil1999 Se meddelelser
Desuden behøver man ikke være i skånejob eller fleksjob, bare din læge vil dokumentere din lidelse.
skulle ens læge ikke dokumentere noget for 10 år siden, eller hvordan skal det forstås.

bare at flexjob i dag, skal man jo nærmest være døden nær når i grove træk.
lægen skal jo dokumentere ens lidelse er varrig ligesom til pension. ellers ingen skånejob eller flexjob.

Men dejligt og hører du er glad for dit flexjob.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 11:50   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
skulle ens læge ikke dokumentere noget for 10 år siden, eller hvordan skal det forstås.
Jeg forstår emil1999 sådan, at man ikke behøver at være flex'er for at benytte denne §, men at alle arbejdstagere kan benytte den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
ftp/fleks eller???? Sørensen70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 12-10-2011 18:38
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Fleks eller ej? hvor står jeg? wanttonwu Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 12-05-2011 20:09
Ftp eller fleks....??? amazing Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-10-2007 14:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension