K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2009, 23:58   #1
Kloster
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2009
Lokation: Herning
Indlæg: 1
Styrke: 0
Kloster er ny på vejen
Er det mon muligt for mig med fp?

Jeg er HELT ny på siden her. Så - hej.

Jeg har socialfobi, angst og (svær) depression - jeg går ret tit med selvmordstanker, har forsøgt selvmord 2 gange (aldrig været indlagt) og er med jævne mellemrum 'cutter'.

Pt. studerer jeg til pædagog men må nok acceptere, at 1) er jeg nok ikke lige den rette støbning til det pga. min psyke og 2) har jeg svært ved at følge med fordi jeg simpelthen ikke har overskud til at læse lektier eller følge ordentligt med.

Jeg siger aldrig noget i timerne men har dog et par stykker jeg har det godt med i klassen.

Er forøvrigt 26 år.

Sidste år i november gik jeg ned med stress/depression og blev sygemeldt hvorefter jeg efter eget initiativ søgte ind på pædagoguddannelsen. Under 1. praktik blev jeg også spurgt af min vejleder om det nu også var sikkert, at det var dette jeg ville? Det falder mig ikke naturligt at smalltalke og sådan.

Da jeg var oppe ved lægen sidst, hvor jeg snakkede om selvmord, ville de have indlagt mig, hvor jeg venligt afslog, men istedet blev sendt videre til distriktspsykiatrien.

For et par år siden arbejdede jeg i en bistro, hvor min stress blev så slem at jeg hørte stemmer (der sagde at jeg skulle dø) og derefter fik antipsykotisk medicin. Disse stemmer hører jeg udelukkende når jeg har meget slem stress.

Det er et pres ikke at vide hvad man skal med livet. Jeg har ingen livsglæde, jeg aner ikke, om/hvilket job jeg vil kunne magte. Den mindste kritik eller lignende, så er jeg lille som en mus.

Det ville bare være sådan en utrolig lettelse for mig hvis jeg kunne få tid til at 'pleje mig selv' i stedet for at skulle se fremad hele tiden.

Det er ikke fordi jeg vil til at søge fp nu - men jeg vil gerne have nogle råd til alt mit bøvl. Skal jeg stoppe uddannelsen? Op til lægen? Sygemeldes? Jeg har været på kontanthjælp tidligere og det er ikke sjovt, som I nok ved. Min søster er sygemeldt på 3. år pga. cirka samme årsager som mig.

Jeg kan bare slet ikke se en rød tråd i mit liv - den eneste drøm jeg nogensinde har haft var at kunne betale mine regninger og have et par børn (som jeg ikke har endnu)... hvorfor skal det være så svært at indfri sådanne 'nemme' drømme?

Undskyld hvis indlægget er rodet eller hvis det ikke giver mening - spørg hvis I har uddybende spørgsmål...
__________________
Life isn't bliss
Life is just this
It's living
Kloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 00:11   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad har du modtaget af behandlinger???

Har du en psykiater du konsulterer?

Jeg er førtidspensionist, har nogenlunde samme diagnoser som dig + et par ekstra (OCD, psykoser mm).

Du har i hvert fald et stort plus, og det er at du kan komme ud blandt folk! Det kunne jeg nemlig ikke.

Der må simpelthen findes nogen behandlingsformer til dig, det ville være SÅ ærgeligt at du skulle sættes på en førtidspension og dermed i en lille jolle hvor du så kan padle rundt i din egen sø. For når man først modtager førtidspension, så er man blevet opgivet, og dermed ryger de ivrige hænder der kan få en bragt på rette spor.

Men indtil videre, og jeg ikke ved så meget om dine behandlinger, så ved jeg ikke liiige hvad jeg skal råde dig til....


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 01:10   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

I først omgang vil jeg råde dig til, at gå til egen læge´, fortælle din læge, hvordan du har det.
VIl tro at lægen så enten vil tage nogle samtaler med dig eller sender dig videre.
Tror ikke å nuværende tidspunkt, det er godt at være under uddannelse, når du har det som du har det. Du skal have hjælp.
Så kontakt læge.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 08:18   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

I først omgang vil jeg råde dig til, at gå til egen læge´, fortælle din læge, hvordan du har det.
VIl tro at lægen så enten vil tage nogle samtaler med dig eller sender dig videre.
Tror ikke å nuværende tidspunkt, det er godt at være under uddannelse, når du har det som du har det. Du skal have hjælp.
Så kontakt læge.
Uanset hvad du skal i det sociale system er det vigtigt, at du har en tæt/jævnlig kontakt til din læge, ellers risikerer du, at kommunen ikke tror på, at du har det så slemt som du siger.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 17:09   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
kære kloster
i mine øjne lyder det MEGET som om "du har ondt i livet" som lægfolk så klogt kalder det, og det er hvad man modsat af hvad man skulle tro, skam en seriøs lidelse.......
mit råd til dig er ikke så meget og få styr på det økonomiske/jobmæssige .... men hurtigst muligt få kontakt med livlinien etc etc.... der er mange steder hvor du kan ringe HELT anonymt..... jeg tror ikke du kan guides af os "amatører" herinde på k 10.

du skal efter min bedste overbevisning have prof: hjælp ......
det er jo ikke ligefrem småting du her har skitseret i dit 1ste indlæg......

jeg syntes dog stadig du skal holde kontakten til k 10. med dennes mange gode egenskaber. men det du døjer med, tror jeg, virkeligt du skal i behandling for

mvh eders ace dk

ps. alt der her er skrevet er venligt ment, jeg har desværre haft, meget af det du fejler inde på livet, kva min familie.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Er det muligt ? Knp Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 23-06-2013 18:31
Muligt arbejde! FrkSilverfox Alt det andet 13 13-12-2011 13:51
Er det muligt at få førtidspension for mig pjokke At søge førtidspension 8 26-11-2009 16:18
Hvordan er DET muligt!? Razmo Politik og Samfund 10 16-09-2009 16:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension