K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2010, 21:13   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
med den store udskiftning af broger forstår man jo godt at sagsbehandlerne ikke rigtig har fået læst folks sager rigtigt igemmen
Interessant du skriver det, for de nye sagsbehandlere bør jo sætte sig ind i sagerne, inden de får snakket med borgeren.... Det bør ikke gå ud over borgeren, sådan at de føler, man skal starte forfra igen.

Derfor er notatpligt utroligt vigtigt!!! Egentlig burde det være ligemeget, hvor mange sagsbehandlere man har haft, bare sagen har kørt i rækkefølge og ikke noget med "tilbagegang" i sagen som at starte forfra eller bare trække sagen i langdrag..... De bør have et ordentlig system i det hele... Det er så trist at høre folk bliver kastet ud i flere arbejdsprøvninger, fordi de tidligere måske er uduelige - måske fordi de "glemte" at tjekke op på skånehensyn eller lignende....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 21:26   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
CURLS

Det forståligt de ikke når det - men jeg mener bestemt ikke det er iorden.

Men det er igen det der med at sagerne har tids granser der skal indkaldes så så tit osv.de jo også slaver af systemet,og system kritiker bliver jo smidt på porten.Tror jeg, så de hænger vel i som de bedst kan vil jeg tro.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 09-08-2010 kl. 21:29.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 21:56   #13
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
he he.. har absolut ingen anelse... er holdt op med at holde styr på dem. jeg havde en gang en i godt 3 år, hende ville jeg godtnok gerne have været af med... hun var ikke kun efter min opfattelse 20 % dummere end vådt bølgepap. Det var ganske omstændigt at have hende. Hver gang hun foretog sig noget kunne jeg være ret sikker på at der var sagsbehandlingsfejl. Se det er ikke altid lykken at have den samme.
Jeg tør nok påstå at dem jeg har haft kortest tid har været de mest effektive. Dygtige medarbejdere der naturligvis søger andre steder hen. Indlysende med deres arbejdsbetingelser.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 23:40   #14
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg har overhovedet ikke styr på hvor mange sagsbehandlere der har haft mig...
For mit vedkommende har der været skift af sagsbehandlere på grund af kuren rundt i systemet mht. hvilken gruppe jeg hører til i.

Det er jo et CIRKUS:

Nogle sidder og har med kontanthjælp at gøre indenfor én match gruppe og andre har at gøre med de andre matchgrupper; andre igen med revalideringssager, og andre igen-igen med pensionssager.

Så er der dem der sidder som mellemled når man kommer ind i systemet (evt. som ansøger af kontanthjælp pga. sygdom) og vurderer hvilken af ovenstående man hører til hos.

Dertil er dem vi kommer i kontakt med når vores egentlige sagsbehandler er på ferie eller orlov (hvis det lykkes at få fat i en i den periode).

Og så er der jo generelt stor udskiftning i sagsbehandlerstanden; og oveni det har de det jo med at omstrukturere konstant så sagerne skifter hænder med jævne mellemrum...

Sidst men ikke mindst er der så også sagsbehandlerne på Socialforvaltningen. Dem har en som jeg også at gøre med, fordi jeg har brug for medicinbevilling og fra tid til anden har søgt enkeltydelser.
Der har jeg været heldig generelt at have været tilknyttet den samme - dog med skift et par gange på grund af omstrukturering, men jeg er så endt tilbage hos hende igen.

Jeg kan virkelig godt forstå, at sagsbehandlerne ikke kan følge med... Hvordan skulle de kunne det? Det er svært at gøre det rigtige for en borger når man kun lige har mulighed for at skimme en årelang sag igennem og derpå skal drage en konklusion. Mange af de fejl der sker sker i min optik på grund af systemets struktur; ikke på grund af inkompetence hos den enkelte sagsbehandler.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 23:57   #15
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hej

Har været sygemeldt 2år og er på nr 2 sagsbehandler som nu har søgt pension på mine vejne ..
så tror ikke jeg skal klage
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 07:15   #16
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg tror, jeg har været heldigere end så mange andre, for selv om jeg har været i kontanthjælps systemet omkring 12 år, så har jeg ikke haft så mange. Der har i hvert fald været en periode på 4-5 år, hvor jeg havde den samme.
Og ham jeg har nu, har fulgt mig de sidste par år, og han slipper mig ikke, før vi har en afklaring på det hele.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 08:36   #17
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
hmmm

under opstarten - forbindelse med min match - havde jeg vist 3 eller 4 :-)
under hele min arbejdsprøvning osv. havde jeg kun 1 - ikke at hun var rar - men det var rart at hun ikke blev skiftet ud hele tiden

Sidenhen i flex-afd. har jeg nu (siden sep 2009) haft 5..........
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 11:10   #18
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Siden

midt 2006 hvor min sag startede...er jeg oppe på omkring de 20 forskellige sagsbehandler...og 4 jobkonsulenter....den jeg har nu nr.5 er den mest effiktive jobkonsulent jeg har haft.

Sagsbehandler...tjaaaa....der har været alle slags typer...*GG*...og den jeg har nu...mener jeg r tankelæser..for oplyser mig om nogen ting det gør vedkommende ikke....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 22:09   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Fra 2000 til 2010: Ca. 45-5o stykker, hvoraf jeg kun har opfattet én som sagsbehandler (iværksatte min egen læges initiativ til arbejdsprøvning). Ham så jeg desværre kun én gang, men forhåbentlig har han fundet bedre måde eller sted at bruge sin kunnen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2010, 00:39   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg opgav at tælle da jeg nåede til 13 (har i perioder haft 2, kan jeg se)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kursusmateriale for sagsbehandlere østerbro Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 27-02-2016 15:50
syv-sagsbehandlere MTVRV1 Politik og Samfund 5 23-04-2012 09:51
sagsbehandlere øbo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 28-09-2011 17:26
sagsbehandlere Mrs. S Alt det andet 9 25-06-2011 12:14
Sagsbehandlere sjusker AnnetteH Skal kommuner ikke overholde loven? 4 03-05-2010 23:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension