K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2014, 08:28   #1
shannen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
shannen er ny på vejen
Seniorførtidspension

Hej. Jeg har fået afslag fra Rehabiliteringsteamet ang. Seniorførtidspension med den begrundelse, at det ikke er afklaret/afprøvet, om jeg kan varetage et ikke fysisk belastende arbejde. Har arbejdet indenfor pleje i 40 år uden slip og har ifølge røngent diverse nedslidninger af skuldre, arme, fingre, ryg og hofter. Speciallæge og egen læge udtaler, at der er stor risiko for invaliditet på kort sigt. Jeg opfylder alle kreterer, men har alligevel fået afslag fra Rehabteamet. Kan det være rigtigt, at jeg skal i job prøvning. Det var netop det man ikke skulle på ansøgning om seniorpension. Jeg skal til Pensionsnævnet d. 11. November. Kan nogen hjælpe mig her.
shannen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 09:44   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er netop nogle af de problemer, der blev påpeget, fordi kravene, dvs selve loven/tilkendelsesbetingelser er de samme som alle andre.

Du bør klage ved afslag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 10:16   #3
shannen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
shannen er ny på vejen
Seniorførtidspension.

Tak for besvarelse. Jeg har forsøgt at klage over Rehabs. afgørelse. Klagen er sendt til jobcentres leder, som venligt besvarer......At Rehabs. afgørelse, kan man ikke klage over. Jeg har ladet alle vide, at hvis jeg får afslag fra Pensionsnævnet, munder det ud i en klage.
Det er utroligt urimeligt, når man har store daglige smerter og er bevislig slidt op. Sært ingen undrersig over, hvorfor jeg pludselig er blevet arbejdssky. Efter at have arbejdet uden slip i over 40 år.
shannen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 13:19   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja seniorførtidspension er ikke en ny pensionsform, men kun en ny ansøgningsmulighed, som skal sikre dig hurtigere og enklere adgang til førtidspension, hvis du opfylder betingelserne.
Håber du, som du skriver, får afklaret/afprøvet, om du kan varetage et ikke fysisk belastende arbejde.
Kommunen skal træffe en afgørelse senest 6 måneder efter, den har modtaget din ansøgning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 13:52   #5
shannen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
shannen er ny på vejen
Tak for svar. Jeg er gået ud og ind af flere arbejdsforhold de sidste 2 år, fordi jeg har forsøgt at klare mig, men har ikke kunnet. Jeg måtte til sidst opgive og jeg forstår ikke, at det ikke er nok for Rehab. teamet. Så spørger jer... er det bare falske oplysninger, når der står skrevet, at man ikke skal igennem jobtræning/prøvning, efter et langt arbejdsliv med massive bevislige nedslidninger.Men intet er godt nok for Rehab. teamet.

Hej Popiae
. Må jeg spørge dig, hvor du er nået til idag. Kan jo læse meget af det, du har været igennem. Har du opnået noget, der er positivt for dig. Mvh. Shannen.
shannen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 15:07   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg har læst loven omkring Seniorførtidspension er den eneste forskel at man hurtigere kan få sin sag for Rehabiliteringsteamet.

altså gælder de samme regler for at få tilkendt pension som alle andre
de vil sige man ikke må have nogen arbejdsevne tilbage.
dette er i alle erhverv
det vil for eksempel sige at hvis man kan arbejde i nogle få timer i et kontorjob
så kan man ikke få tilkendt pension. uanset hvor mange år man har været på arbejdsmarkedet eller man ikke kan varetage et fysisk hårdt arbejde.

men der er ikke andet for at du må anke din sag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 15:22   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er rigtig nok, du ikke skal gennem jobtræning til en seniorfp. Det er jo ligesom fremadrettet, at man ikke vil bruge ressourcer på, at forbedre din arbejdsevne.
Men du skal afprøves for at finde ud af, hvad din arbejdsevne er. Et billede af, hvor du befinder der lige her og nu.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 09:16   #8
shannen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
shannen er ny på vejen
Seniorførtidspension.

Der er jo ikke mulighed for jobprøvning, når der går 3 uger mellem Rehab.teamets afslag og Pensionsnævnets svar. Mit spørgsmål er... hvordan og hvem skulle arrangere om jeg kunne varetage et ikke fysisk arbejde.
shannen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 10:02   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af shannen Se meddelelser
Der er jo ikke mulighed for jobprøvning, når der går 3 uger mellem Rehab.teamets afslag og Pensionsnævnets svar. Mit spørgsmål er... hvordan og hvem skulle arrangere om jeg kunne varetage et ikke fysisk arbejde.
Hi Shannen

Det er jobcenteret der skal afklare dig. Hvilket jobcenter afhænger af dit forsørgelsesgrundlag.

Jeg formoder du ikke er i arbejde. Er du sygemeldt? Ledig? Hvordan forsøgrer du dig?
Hvor længe siden var du sidst i arbejde? Hvordan stoppede dit sidste job?
Er du medlem af fagforening og/eller a-kasse?

Godmorgen
Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 10-11-2014 kl. 10:05.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 10:05   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din afklaring skal gerne være tilendebragt inden du evt. igen søger efter §17.3.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension