K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2010, 08:21   #11
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Præcist det var det jeg nok tænkte!! desværre, de siger jo også korteste vej, og dette siger de ikke med det ved vi jo, billigste, samt at du kan være en arbejdskraft imens, derfor er det idag nærmest umuligt at få reva til udd. der gives næsten kun reva til virksomhed. Hvilket som oftest er job i den stil du er blevet forslået! Jeg bliver vred på dine vegne og i stedet for at gøre livet og dine muligheder dårligere burde de støtte dig, og belønne sådan som jeg ser det at du har lyst, og modet trods din situation til at forsøge at blive selvforsørgende, øv jeg føler med dig.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 22:32   #12
sakra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
sakra er ny på vejen
Ragdoll; habitus er min egen ordlyd, nej hun vurderer at min psykiske tilstand ikke er til selve erhvervet, som hun mener er psykisk hårdt, hvor jeg vil mene at det netop er et "downtempo" job, hvor der bruges god tid til at gøre godt for andre mennesker og dermed meget givende (det er her vore personlige vurderinger jo ikke stemmer overens og derfor snarere burde belyses af fx jobkonsulent og lægekonsulent, for som hhv jurist og ledig har vi jo ikke andet end hver vores forudindtagede mening). Uddannelsen kan gennemføres på halvandet år, hvilket jeg mener ikke er specielt længe ift at jeg har været uden for arbejdsmarkedet i over ti år.

Jeg har lavet rigtig meget research på erhvervet og fået det bakket op af både jobkonsulent og terapeut, ligesåvel som jeg kender egne begrænsninger og styrker meget vel.
Som ekstra kuriøsitet interesserer faget mig så meget at jeg allerede har "hjemmestuderet" en del.
-og så er der endda ikke ledighed inden for faget!

Og nej, den rare jurist nævnte da også lagerarbejde som et godt revaemne :-)

Bassemand; hov jeg så ikke du havde skrevet igen.
Tjae, jeg tror du har så evigt ret; selvom alt kunne være så godt så får man nej alene af et kortvarigt økonomisk hensyn.
(sjovt, for havde nogen givet grønt lys for de der ca seks år siden det hele begyndte -altså denne sag- ja så havde jeg måske været i arbejde for fire år siden og det ville da nok have sparet et par kroner for alt og alle. Det er en kort varme at p... i bukserne)

Tak for dine venlige opbakkende ord :-)

Sidst redigeret af Stezu; 05-08-2010 kl. 13:43. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
sakra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 10:43   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sakra Se meddelelser
Ragdoll; habitus er min egen ordlyd, nej hun vurderer at min psykiske tilstand ikke er til selve erhvervet, som hun mener er psykisk hårdt, hvor jeg vil mene at det netop er et "downtempo" job, hvor der bruges god tid til at gøre godt for andre mennesker og dermed meget givende (det er her vore personlige vurderinger jo ikke stemmer overens og derfor snarere burde belyses af fx jobkonsulent og lægekonsulent, for som hhv jurist og ledig har vi jo ikke andet end hver vores forudindtagede mening). Uddannelsen kan gennemføres på halvandet år, hvilket jeg mener ikke er specielt længe ift at jeg har været uden for arbejdsmarkedet i over ti år.

Jeg har lavet rigtig meget research på erhvervet og fået det bakket op af både jobkonsulent og terapeut, ligesåvel som jeg kender egne begrænsninger og styrker meget vel.
Som ekstra kuriøsitet interesserer faget mig så meget at jeg allerede har "hjemmestuderet" en del.
-og så er der endda ikke ledighed inden for faget!

Og nej, den rare jurist nævnte da også lagerarbejde som et godt revaemne :-)
Hvis juristen har udtrykt sig som du skriver så mener jeg ikke han/hun har lov til at vurdere på den måde. Som du selv siger så er det først og fremmest læge/jobkonsulent der sammen kan vurdere dette.

Du virker intelligent, og formulerer dig godt, så hvorfor i alverden vil de tvinge dig til rengøring/lagerarbejde.

Er uddannelsen anerkendt til SU? Og har du så evt. ikke mulighed for at komme på Voksen SU, som svarer til mindsteløn?
Det er jo SU styrelsen der bestemmer om du kan få VSU og ikke kommunen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 21:48   #14
sakra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
sakra er ny på vejen
jurist

Ragdoll; det er desværre en privat uddannelse, den er dog brugt som revalidering før -også for ganske nylig -og det har jeg naturligvis også oplyst.
Ja faktisk har jeg fundet alle relevante paragraffer, statestikker og beskrivelser af både fag og mig, så jeg ihvertfald selv tænkte at det lå lige for at sige ja, uden at een eneste jobcentermedarbejder skulle få skrubler over det.

Og ih jo da, SU vil jobcenter vældig gerne sende mig på og det ville også være fedt hvis jeg troede jeg kunne stå distancen indenfor det mere traditionelle uddannelsessystem -her er det så bare at jeg desværre også kender mine begrænsninger alt for godt
-og nederlag har jeg haft nok af...
(faktisk bliver mit kære jobcenter ved at fortælle mig at uddannelse og opkvalificering indenfor en reva kun kan bestå i su berettigede uddannelser -for så er de jo af med mig..ahmmm..)

Mht min evt begavelse så veeeed du da at mennesker med en lidt skrøbelig psyke er dåmme, ik?
sakra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 22:13   #15
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Er en anelse nysgerrig efter at vide hvilken udd det er du gerne vil tage
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 21:09   #16
sakra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
sakra er ny på vejen
Frk Larsen.
Tjoe, det er noget så eksotisk og ekstremt som en uddannelse til massør.
-meget psykisk hårdt vil jeg tro...
sakra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunal kassetænkning - jurist søges østerbro Politik og Samfund 4 28-02-2011 00:31
Jurist? popiae Alt det andet 2 15-06-2009 11:33
Sygeplejerskerne flygter over i det private erhverv Thelma Politik og Samfund 1 08-11-2008 23:37
Dansk Erhverv trætte af syge zuza Manglen på Fleksjob 1 09-06-2008 22:43
lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v. zuza Nyt om loven 1 19-02-2008 17:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension