K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2009, 10:07   #1
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
spg vedr anke

Hej

Min indstilling/ansøgning til fleksjob har været for fleksteamet - og jeg har fået afslag

bl.a. med begrundelsen at det ikke er afklaret om jeg kan videre/efter-uddannes, så jeg kan klare at have et fuldtidsjob - uden betydning hvad min socialrådgiver har skrevet i den forbindelse
og at min arbejdsevne ikke varigt er så væsentligt nedsat - selvom det står i mine papirer fra lægen at det er varigt.

Nå men jeg vil naturligvis anke ( hvilket min socialrådgiver på jobcenter også anbefaler mig kraftigt + at få hjælp fra min fagforening til det)

Men bruger man bare et alm papir til at anke på eller finder der bestemte papirer til det??? Har søgt her på siden uden held

God lørdag
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 11:48   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vidt jeg ved findes der ikke formularer til det brug, så du må selv i gang med at brygge noget sammen, på helt almindeligt papir.
Held og lykke med det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 13:53   #3
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Okay... så var det jo derfor jeg ikke kunne finde noget :-)
Tak for svaret
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 14:12   #4
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Det lyder godt nok meget lig mit afslag. Standard måske?

Jeg har en advokat som hjælper mig, men det er fordi jeg også kører en erstatningssag. Jeg skal tale med ham i næste uge og så kan jeg evt. skrive til dig hvad han siger om det, formelt set.

Kan se at du tog fat i din sagsbehandler. Det har jeg ikke gjort endnu - magtede det ikke da jeg fik jeg afslaget i fredags. Hvordan stiller denne sig? Er bare nysgerrig for hvodan deres rolle er i forhold til det.
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 17:05   #5
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DaisyBoo Se meddelelser
Det lyder godt nok meget lig mit afslag. Standard måske?

Jeg har en advokat som hjælper mig, men det er fordi jeg også kører en erstatningssag. Jeg skal tale med ham i næste uge og så kan jeg evt. skrive til dig hvad han siger om det, formelt set.

Kan se at du tog fat i din sagsbehandler. Det har jeg ikke gjort endnu - magtede det ikke da jeg fik jeg afslaget i fredags. Hvordan stiller denne sig? Er bare nysgerrig for hvodan deres rolle er i forhold til det.

Hej DaisyBoo
Ja det kan jo godt virke lidt standard-agtig..... de kan jo åbentbart også sagtens bare udlede det ... selvom det modsatte er skrevet i mine papirer af min socialrådgiver på jobcenter.
Ja jeg kan da naturligvis godt revalideres men tvivler da meget stærkt på at der findes lige præcist noget arbejde jeg kan klare fuldtids, selv om jeg revalideres

Du må meget gerne skrive hvad de advokat siger, sådan formelt set

Det var min socialrådgiver fra jobcenteret der ringede til mig og fortalte om afgørelsen (her i kommunen har de også møde om torsdagen .. hun ringede fredag tidlig formiddag for at fortælle afgøreslen. Det skriftlige kom om tirsdagen med posten
).
Hvordan hun stiller sig??? Ja hun havde jo indstillet mig positivt og havde jo nok regnet med at den ville gå igennem.... men hun er naturligvis loyal overfor sine kollegaer så hun sagde bare at vi jo måtte forholde os til deres afgøresle og så arbejde på at afklare mig til revalidering og hvilken mm.

Hun havde tidligere sagt at jeg skulle anke hvis den ikke gik igennem.
Jeg havde en rimelig lang snak med hende da hun ringede, og i starten var hun ikke meget for at sige med ord at jeg skulle anke; men senere hen i samtalen opfordrede hun mig kraftigt til at anke og hun sagde også sådan temmelig opfordrende at jeg skulle få hjælp fra min fagforening til det!!!

Hendes rolle nu er jo så at afklare mig videre.
Jeg vil godt lige sige, at jeg synes hun er/har været utrolig sød og kompetent og også indfølende. Hun har naturligvis regler hun skal følge... men har indtil videre intet negativt at sige om hende

det blev lidt længere.... håber jeg fik svaret nok på dine spg eller spørg endelig igen
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 17:34   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Mor4.

Det VIGTIGSTE er at du overholder ankefristen. Men ellers skal du bare sende en mail om at du anker. Eller ring og bed om en skriftlig kvittering tilsendt. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 19:56   #7
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hej Mor4.

Det VIGTIGSTE er at du overholder ankefristen. Men ellers skal du bare sende en mail om at du anker. Eller ring og bed om en skriftlig kvittering tilsendt. Hilsen Peter
Hej Peter
Tak for det
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2009, 22:34   #8
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Da jeg fik afslag på fleksjob i november 2008, stod der også i klagevejledningen, at jeg skulle bruge et klageskema, som jeg kunne finde på jobcentrets hjemmeside.

Jeg ledte og ledte, men kunne ikke finde noget. Ringede til min sagsbehandler - hun er helt ny - så hun skulle lige høre en kollega. Min sagsbehandler ringede så til mig og sagde, at der ikke fandtes et klage skema, jeg skulle selv skrive et "brev"...

Forvirret? Ja - og irriteret!
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 14:42   #9
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor4 Se meddelelser
Hej DaisyBoo
Ja det kan jo godt virke lidt standard-agtig..... de kan jo åbentbart også sagtens bare udlede det ... selvom det modsatte er skrevet i mine papirer af min socialrådgiver på jobcenter.
Ja jeg kan da naturligvis godt revalideres men tvivler da meget stærkt på at der findes lige præcist noget arbejde jeg kan klare fuldtids, selv om jeg revalideres

Du må meget gerne skrive hvad de advokat siger, sådan formelt set

Det var min socialrådgiver fra jobcenteret der ringede til mig og fortalte om afgørelsen (her i kommunen har de også møde om torsdagen .. hun ringede fredag tidlig formiddag for at fortælle afgøreslen. Det skriftlige kom om tirsdagen med posten
).
Hvordan hun stiller sig??? Ja hun havde jo indstillet mig positivt og havde jo nok regnet med at den ville gå igennem.... men hun er naturligvis loyal overfor sine kollegaer så hun sagde bare at vi jo måtte forholde os til deres afgøresle og så arbejde på at afklare mig til revalidering og hvilken mm.

Hun havde tidligere sagt at jeg skulle anke hvis den ikke gik igennem.
Jeg havde en rimelig lang snak med hende da hun ringede, og i starten var hun ikke meget for at sige med ord at jeg skulle anke; men senere hen i samtalen opfordrede hun mig kraftigt til at anke og hun sagde også sådan temmelig opfordrende at jeg skulle få hjælp fra min fagforening til det!!!

Hendes rolle nu er jo så at afklare mig videre.
Jeg vil godt lige sige, at jeg synes hun er/har været utrolig sød og kompetent og også indfølende. Hun har naturligvis regler hun skal følge... men har indtil videre intet negativt at sige om hende

det blev lidt længere.... håber jeg fik svaret nok på dine spg eller spørg endelig igen
Tak for dine svar. Var bare nysgerrig, netop fordi jeg ikke har haft fat i min socialrådgiver efter jeg modtog afslag.

Ja det med revalidering kan være meget fint, men havd skal man revalideres til, som man så kan klare på fuldtid? For mit vedkommende kan jeg ikke sidde på skolebænken pga. de fysiske gener. Jeg ved ærlig talt heller ikke hvilket job jeg vill kunne varetage på fuldtid. Fornemmer at det er det samme som gør sig gældende for dig.

Jeg vender tilbage når jeg har hørt fra advokaten.
og indtil da
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 20:11   #10
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DaisyBoo Se meddelelser
Tak for dine svar. Var bare nysgerrig, netop fordi jeg ikke har haft fat i min socialrådgiver efter jeg modtog afslag.

Ja det med revalidering kan være meget fint, men havd skal man revalideres til, som man så kan klare på fuldtid? For mit vedkommende kan jeg ikke sidde på skolebænken pga. de fysiske gener. Jeg ved ærlig talt heller ikke hvilket job jeg vill kunne varetage på fuldtid. Fornemmer at det er det samme som gør sig gældende for dig.

Jeg vender tilbage når jeg har hørt fra advokaten.
og indtil da
Hej Vil lige høre om du har snakket med din advokat??
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til anke over afgørelse vedr 3 hjulet scooter. Indiansummer Hjælpemidler til handicappede 8 21-09-2012 10:14
Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100 Indiansummer Alt det andet 4 22-08-2011 18:25
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 22 01-06-2011 10:28
At anke... Buffy Alt det andet 0 23-04-2010 12:12
Anke. Buller1 Din historie 4 20-05-2008 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension