K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2010, 17:37   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
Hejsa

ja det er lang tid siden jeg har været her inde, men blev endelig fleksjob godkendt 10 maj, og havde fundet job 18 maj, med start 14 juni, som it supporter i en virksomhed i lyngby, et super fedt job.

Nå i marts 2009 ansøgte jeg 1 gang om §100 merudgifter, og dette blev bevilget grundet min betydelige varige funktions nedsættelse, var jeg omfattet af person kredsen, da mit handicap og men havde betydelig indvirken i min hverdag.

ydermere har jeg fået automatgear påtegning i kørekortet, har handicap p skilt, og almindelig personbil med automatgear

men mine udgifter ville de ikke godkende for mere end 4300,- kr, så den endte i det sociale nævn, og ankenævnet og retur, uden ændring af mine udgifter.

øv øv

nå så jeg gik i tænke mode og ansøgte igen her i marts 2010, og siden 1 ansøgning er der bla kommet en skrivelse fra ministeren i januar 2010, at i sagsbehandlingen, skal min sag vurderes ud fra et helhedsindtryk.

hvad er ændret siden sidst, jo er blevet fleksjob godkendt, kontor, 20 timer, med pauser, så varig nedsat arbejdsevne på mere end 50% og nedsat sociale kompetencer.

afgørelse på §100 merudgift ansøgning nr 2:

AFSLAG ????????????????????????????????

GRUNDET JEG IKKE TILHØRER PERSONKREDSEN, DA MIN VARIG NEDSATTE FUNKTIONSEVNE IKKE ER AF INDGRIBENDE KARRAKTER I MIN DAGLIGE TILVÆRELSE?????

HJÆLP:
giv mig input, ideer til hvad jeg skal bygge min klage på

hilsen
jan
Hej, der skal være mindst 6.000 kr. årligt i udgifter for at få bevilget merudgifet § 100. Men hvad har du søgt denne gang? Er det samme ting som sidste gang? Det at du er i fleksjob gør ikke altid sagen bedre. Det handler udelukkende om din svære og varige funktionsnedsættelse. Det burde den ellers være, når du har fået fleksjob, men ikke altid. Men måske mener de ikke, det er deres område? Så det kommer an på, hvad du har søgt, tror jeg... Ellers kan du søge tingene som enkeltydelser (aktivloven, ansøgningsskema kan fås i borgerservice eller findes på nettet).
Andre lovgivninger skal bruges, før man kan søge merudgifter § 100.

Du kan også prøve at finde principafgørelser fra ast.dk om din lidelser er af personkredsen.

Sidst redigeret af curls; 05-07-2010 kl. 17:40.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 18:16   #22
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Jan.
Så vidt jeg forstår dit indlæg så har du i marts 2009 søgt §100 og fik dengang medhold i at du var omfattet af personkredsen, men ikke opfyldte kravet om merudgifter på 6000kr. Nu har du så søgt igen, og denne gang mener man så ikke du er omfattet af personkredsen. Det er jo ret besynderligt, da det er samme lov som du er blevet vurderet efter, altså servicelovens §100 der trådte i kraft 1.dec. 2008.

Du skal i første omgang forholde dig til det punkt, der hedder at blive omfattet af personkredsen. Jeg ville i en klage til kommunen udbede mig kommunens vurdering af hvorfor du ikke længere er omfattet af personkredsen. Der må være forhold siden sidste år, som gør at de mener du pludseligt ikke længere omfylder personkredsen. Bed om at få konkretiseret disse forhold, og om der ligger principielle afgørelser til baggrund for beslutningen. Når din sag har været hele vejen forbi ankestyrelsen, burde de jo have fået øje på at du ikke var omfattet af personkredsen, hvis det forholdt sig sådan.

Med hensyn til det at du har fået flexjob (tillykke), så må jeg henlede din opmærksomhed på Socialministereiets Vejledning Nr. 96 af 5. december 2006, ændret den 5. februar 2009, om merudgiftsydelse til voksne hvor der står følgende: http://www.ft.dk/samling/20081/almde...113/620448.pdf

Kapitel 31, stk 72: ”Merudgiftsydelsen skal samtidig sikre, at personer med varigt nedsat funktionsevne, som yder en særlig indsats for at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet, kan forblive på arbejdsmarkedet”

Kapitel 32, stk. 76: ” Det kan ikke angives udtømmende, hvad der ligger i begrebet ”ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger. Som eksempler kan nævnes flexjob, handicapbil, handicapbetinget flytning, bevilling af hjælpemidler i sammenhæng med andre ydelser m.v.”

Håber du kan bruge noget af dette.
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 16:22   #23
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Ligestilling mellem fysisk og psykisk syge ifht §100

Tak til Shylock og Velcro for de to links i denne tråd, som jeg umiddelbart har fundet ammunition i, til min videre kamp, for at få fysiske og psykiske skavanker ligestillet, når der tales om behov for hjælp ifølge §100.

Min socialrådgiver tager imod gennemarbejdet argumentation med kyshånd, idét han jo heller ikke er et overmenneske, men udsat for overbelastning og tidspres som de fleste andre indenfor den sektor.
Men han er på MIT hold. Ubetinget.

Jeg ser det derfor som min fornemste opgave, hver dag at bruge tid på at finde de argumenter, der kan hjælpe ham til at hjælpe mig, og vil opfordre jer herinde til at gøre det samme.

Vi har kun en vis mængde livsenergi, og jeg både tror og har erfaret, at en fokusering på mulige løsninger, fremfor endeløse klager til kommunalpolitikere der arkiverer lodret, har meget større chance for at bonne ud til vores fordel.

( før i protesterer: visse klager SKAL selvfølgelig indleveres, I ved selv hvilke der er ubetinget nødvendige.)

Jeg arbejder stille og roligt videre på sagerne, og skal nok dele resultatet med jer.

Vi VIL vinde.
Jeg VED vi vinder.
fordi vi har (menneske)RET til det!

Sidst redigeret af hansemand; 06-07-2010 kl. 16:25.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uopfordret skrivelse fra psykiater - erfaring søges Tassi At søge førtidspension 22 08-03-2011 10:38
Åben skrivelse til foreninger mfl. om socialpolitik @PerChr Politik og Samfund 9 20-08-2009 15:10
Åben skrivelse til folketingets mdl. @PerChr Det er da strengt ! 7 26-04-2009 19:40
Hjælp til skrivelse... Lund Dit og Dat 6 03-11-2008 21:31
Skrivelse til Civilstyrelsen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-09-2007 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension