K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 12:04   #11
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
hej
jeg har osse fået foretaget en rygmarvsprøve,men...jeg var skide syg af meniergitis og lå på maven, og selv om jeg var hunde syg gjorde det ondt af h til. Dog tror jeg ikke at reservelægen havde prøvet det før...det står ret tåget..

held og lykke


det der ikke slår os ihjeld gør os stærkere
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 15:26   #12
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Jeg har også prøvet at få foretaget en rygmarvsprøve. Første gang da jeg var 5 år. Jeg vidste ikke hvad der foregik, så var helt afslappet indtil det føltes som om nogen tog fat i rygmarven med en knibetang. Anden gang jeg fik lavet undersøgelen var som voksen. Og puh jeg var nervøs. Men det var helt uden grund. Jeg mærkede intet.

Jeg tror smerterne opstår, fordi lægen rammer ryghvivlerne med nålen i stedet for at passere ind mellem hvivlerne. Og har man af en eller anden grund smalle mellemrum mellem hvivlerne eller kan man ikke krumme sig sammen så mellemrummene bliver så store som muligt, er det at lægen får svært ved at finde den rigtige vej.
Har senere været med til at lave undersøgelsen som professionel, hvor vi benyttede røntgen- gennemlysning. Så kunne nålen følges hele vejen og derved undgå at ramme knoglerne.

Og husk så at ordet rygmarvsprøve er ret misvisende. Det er en prøve af den væske som omgiver rygmarven man henter.
Om det så er det sammen, når der skal laves trykmåling, ved jeg ikke.

velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 18:04   #13
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej igen Frklarsen.

Jeg ønsker dig mange gange held og lykke med rygmavsprøven.
Håber ikke det gør alt for ondt på dig.
Så må du jo lige skrive hvordan det er gået.

Kram Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 19:48   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan se selve undersøgelsen her, og få afvide hvordan den bliver taget - og se det blive gjort mm.

http://www.cancer.dk/Alt+om+kraeft/f...htm?category=1
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 20:28   #15
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Gode nyheder
Har været på rigshospitalet idag hos professoren over alle professorer. Han sagde det "bare" var en virus på balancenerven jeg har /er angrebet af, han kunne slet ikk forstå at jeg skulle ha været igennem rygmarvsprøve som den anden neurolog havde sagt. Det med trykket i mit hoved er der intet i, jeg kan sagtens være født sådan..
Fandme rart endelig at have fået klar besked om jeg er syg eller ej, om det er alvorligt eller ej, jeg er så lettet og glad
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 23:21   #16
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
Gode nyheder
Har været på rigshospitalet idag hos professoren over alle professorer. Han sagde det "bare" var en virus på balancenerven jeg har /er angrebet af, han kunne slet ikk forstå at jeg skulle ha været igennem rygmarvsprøve som den anden neurolog havde sagt. Det med trykket i mit hoved er der intet i, jeg kan sagtens være født sådan..
Fandme rart endelig at have fået klar besked om jeg er syg eller ej, om det er alvorligt eller ej, jeg er så lettet og glad
Det var da en rigtig dejlig nyhed for dig.
Forstår godt du er lettet og glad
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:20   #17
carisma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 28
Styrke: 15
carisma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
Gode nyheder
Har været på rigshospitalet idag hos professoren over alle professorer. Han sagde det "bare" var en virus på balancenerven jeg har /er angrebet af, han kunne slet ikk forstå at jeg skulle ha været igennem rygmarvsprøve som den anden neurolog havde sagt. Det med trykket i mit hoved er der intet i, jeg kan sagtens være født sådan..
Fandme rart endelig at have fået klar besked om jeg er syg eller ej, om det er alvorligt eller ej, jeg er så lettet og glad
Hej Frklarsen.
Har lige svaret dig i den anden tråd, dejligt at du slap for prøven, gruer selv vildt for den
Hvordan fandt han ud af det med virus på balancenerven?
carisma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:40   #18
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carisma Se meddelelser
Hej Frklarsen.
Har lige svaret dig i den anden tråd, dejligt at du slap for prøven, gruer selv vildt for den
Hvordan fandt han ud af det med virus på balancenerven?
Efter beskrivelse på hvordan det opstod, og hvordan status er nu. Det var også ørenæsthals lægens diagnose, han var bare usikker på det med mit hulrum i hovedet så derfor sendte han mig videre til neurolog som altså ikke var en pot *** værd.
Er glad for jeg endnelig kom på riget til en rigtig fessor
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 02:25   #19
carisma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 28
Styrke: 15
carisma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
Efter beskrivelse på hvordan det opstod, og hvordan status er nu. Det var også ørenæsthals lægens diagnose, han var bare usikker på det med mit hulrum i hovedet så derfor sendte han mig videre til neurolog som altså ikke var en pot *** værd.
Er glad for jeg endnelig kom på riget til en rigtig fessor
Dejligt at høre :-)
carisma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension