K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2011, 21:50   #41
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
heidi, det er som gizmo så ganske rigtigt sir -og så får du lige lidt lovtekst omkring det:

"I Lov om aktiv socialpolitik §2 står det, at enhver mand og kvinde har i forhold til det offentlige ansvar for at forsørge sig selv, sin ægtefælle og sine børn under 18 år
Lovbestemmelsen betyder, at kommunen ikke yde hjælp til en person, som kan forsørge sig selv, eller som har mulighed for at blive forsørget af andre.
Desuden skal der ved beregning af hjælp til ægtefæller tages hensyn til begge ægtefællers økonomiske forhold. Den gensidige forsørgerpligt ophæves ved separation eller skilsmisse."

-dvs, lige meget hvad du foretager dig, stort set, ja, da skal ægtefælles økonomi altid medregnes.

(om du så syns det er fair, tjaaa...det vil jeg lade være op til dig )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 15:39   #42
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
-dvs, lige meget hvad du foretager dig, stort set, ja, da skal ægtefælles økonomi altid medregnes.

(om du så syns det er fair, tjaaa...det vil jeg lade være op til dig )
Tja fair eller eller ej - så er det bare utroligt at vi stadig lever så frygtelig gammeldags i DK :-)

Men det er jo nu sådan det er, og så må jeg jo se, hvordan jeg får tingene til at hænge sammen, ved at mangle 9000 kr hver måned og stadig have skåret ned på alt.

Men nu var det ikke lige det jeg ville...

Jeg tænker og tænker, og har læst min ressourceprofil igennem flere gange og med tanke på alle de samtaler bliver jeg ked af det, når jeg læser at hun (sagdbehandleren) virkellig ikke forstår at jeg kan have et ønske om at komme ud i arbejde, når jeg samtidig fortæller jeg intet kan overskue hjemme.
Er det virkelig utopi at have disse tanker?

Flere gange under forløbet er jeg blevet spurgt hvilke ønsker jeg kunne have for fremtiden hvis jeg vender tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg vil meget gerne tilbage og er kommet med flere forslag til eventuelle muligheder og har selv givet udtryk for at jeg gerne vil ud og prøve hvad jeg egentlig kan, så der kan komme en afklaring på det spørgsmål, men samtidig ved jeg også at jeg ikke er klar til det. (har flere speciallægers samt psykologers enighed i dette) Men kommer jeg ikke ud og prøve det kommer jeg heller ikke videre i forløbet. Dette bliver drejet til at der er modstrid mellem udtrykt ønske om at komme i gang igen og samtidig ikke tro på at kunne yde noget på arbejdsmarkedet, men det ene og er jo nutid og det andet fremtid.?

Jeg har nu været sygemeldt så længe og endnu ikke været ude i arb.prøvning.


Når jeg læser reglerne for de 52 ugers sygemelding, forstår jeg det som om at kommunen skal afklare klienten... og egentlig gøre hvadsom helst (indenfor rimelighedens grænser naturligvis)

Ja jeg er bare møg forvirret
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:11   #43
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Påtænkt afgørelse om stop af sygedagpenge

JA det burde være forbudt for kommunen/jobcentret at sende breve med kedeligt indhold ud i weekenden - for vores weekend har været den værste nogensinde, fordi vi har været så kede og påvirket af det

Jobcentret påtænker at jeg ikke længere kan få sygedagpenge, med sidste udbetaling den 31.03.11. Mine sygedagpenge har været forlænget på grund af uafsluttet arbejdsskadesag, dernæst pågrund af jeg anmodede om førtidspension på de foreliggende oplysninger.

Jeg er dybt frusteret - og forstår virkelig ingenting!!

I loven er der nogle muligheder for at forlænge sygepengene, og jeg kommer kort med et sammedrag af hvad der beskrevet:

1. sandsynlighed om revalidering:
"Revalideringen skal føre til, at dne sygemeldte kan vende tilbage i ordinært job. Vi vurderer at det ikke er overvejende sandsynligt at H kan blive revalideret...." Der bliver lagt vægt på jeg er en ung kvinde, har fået mig en god uddannelse.. "Hvornår du af helbredsmæssige årsager bliver i stand til at udnytte din arbejdsevne er endnu helt uafklaret.."

2. Nødvendighed at starte i virksomhedspraktik:
"Vi vurderer at det ikke er relevant for dig. Da de er tale om at min helbredstilstand ikke er stationær og at der er behandlingsmuligheder der har betydning for den fremtidige arbejdsevne og da der både resterer behandling rettet imod følger af whiplash og psykisk traume, er det ikke muligt at angive en tidshorison for hvornår en afklaring af arbejdsevnen kan finde sted..."[/I

Skal man straffes for at være ung, og og tilfældigvis have taget en god uddannelse, som jeg nu ikke kan bruge til så meget fordi jeg er syg?! Min tilstand er stationær, min egen læge, neuropsykologen og deres egen lægekonsulent vurderer det samme. Men hvorfor er det så lige jobcentret ikke mener den er stationær?
Mht til behandlingsmuligher, så er det neuropsykologens mening at der kan være en behandlingsmulighed (iform af noget kognitiv træning) men samtidig siger han også at det ikke vil være for at forbedre min erhvervsevne, men kun for min livskvalitet.
Min læge har skrevte til jobcentret at der er tale om post commotionelt syndrom og at min tilstand skønnes varrig, eftersom det nu er 3 år sidne arbejdsskaden. Men end ikke det vil der blive lyttet til ??

3. Udsigt til raskmelding:
"Dette kræver at en læge skøner at du kan raskmeldes indenfor 2 år. Ud fra de oplysninger vi har, er du ikke under eller venter på en lægebehandling, som vil kunne føre til raskmelding indenfor 2 år. Her har vi lagt vægt på, at da der som sagt er tale om behandling rettet imod fysiske gener og pyskisk traume, er det ikke muligt at angive en klar prognose for varighed af behandling, samt at resultatet af behandling ikke kan forudsiges, om remisions omfang giver anledning til efterfølgende raskmelding, eller om der vil være behov for støtte til at genindtræde på arbejdsmarkedet og i hvilken grad en eventuel støtte kunne være... Det er således ikke mulit at forudsige hvornår behandling er gennemfært og med hvilket resultat. dette afhænger også af patientens egen motivation og da H har søgt om førtidspension, og der er således motivationsabejde og arbejde med at tro på ændringsmulighederne.


Øhhhhmmmm skal det være en motivation at fratage folks forsørgelsesgrundlag?!? Som jeg forstår det, er jeg egentlig for klog og for rask til revalidering, fleks og ftp men jeg er for syg til at arbjede. Hvad skal der så ske nu?

Desuden står jeg fuldstændig uvidende omkring deres udtalelse om at der skal være et ubearbejdet psykisk traume efter arbejdsskaden. Både psykologen og neuropsykologen mener ikke der er tale om et psykisk traume, jeg er ikke angst for at være alene eller noget, men alligevel mener jobcenteret dette. HVor de har det fra, er uvist.

4. berettiget til fleks eller førtidspension:
Den sygemeldte kan ikke opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og kan dermed ikke tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det er endnu ikke endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension.....

6. Sag om arbejdsskade:
Ifølge vores oplysninger, er der ikke rejst en sag om erstatning efter lov om arbejdsskadesikring..... Arbejdsskadesagen er aflsuttet med afgørelse af men og erhvervsevnetab


Ja det er jo tale om en arbejdsskade, og lige pt er der tryffet en midlertidig afgørelse om erhvervsevnetab på 15 %, men ASK kan ikke komme videre, før end jeg er afprøvet arbejdsmæssigt. Og det har de bedt om - men der er jo ikke kommet nu ud af det. I de 15 måneder jeg har været sygemeldt er der ikke sket en skid, andet end jeg er blevet sendt til forskellige behandlinger...

Yderligere aktivering:
Vi har taget stilling til om der er grundlag for at tilbyde dig aktivering eller lign initiativer . Det vurderer vi ikke, der er, fordi vi kan konstatere at den neuropsykologiske undersøgelses resultater, at H aktuelt er meget dårlig og at der derfor ikke ses at være muligt at iværksætte arbejdsmarkedstiltag nu, hvilket også skal ses på baggrund af de tidligere bestræbelser der tidligere er forsøgt via Aktivt tilbud til sygemeldte som H angav ikke at magte.


Fleksjob:
Vi har undersøgt dine muligheder for fleksjob. Vi vurderer at det ikke er relevant for dig, fordi der er på nuværende tidspunkt ikke dokumenteret en varig nedsættelse af erbejdsevnnen der udelukker at H kan raskmeldes efter længerevarende behandlingsforløb, eller at hun efter end træning/behandling vil kunne genindtræde på arbejdsmarkedet i fuldt omfang....
[/I]

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige, fordi jeg synes der er så emget der er selvmodsigende, yderligere så har jeg en ny advokat der ikke mener jeg kommer til at arbejde på lige vilkår som andre, med de smerter og symptomer jeg har. Og at det ikke bliver bedre, unset hvilket erhverv jeg bestrider....

Håber I kan kaste lys på sagen, komme med råd eller lign.

Heidi
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:31   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal selvsagt klage.

Ansøgning om førtidspension, når man er på sygedagpenge, giver altid problem, det ender ofte med fratagelse af sygedagpengene.
Du skal derfor argumentere godt for hvorfor du har ansøgt om dette.

Brug deres selvmodsigelser, mod dem selv.

Brug gerne lægelige, citater i klagen for dine argumenter.

Har du arbejdsprøvninger, bruger du igen citater derfra.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 10:56   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Mine sygedagpenge har været forlænget på grund af uafsluttet arbejdsskadesag, dernæst pågrund af jeg anmodede om førtidspension på de foreliggende oplysninger.

må nok indrømme du ikke kan forlægnes ydeligere
men klag over sygedagpenge og FP
så ud fra egen erfaring, tror jeg ikke du får medhold i sygedagpenge stop
du ryger på kontanthjælp i mens du klager
er selv uden indtægt efter afslag på førtidspension og har været det i 8 måneder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 11:10   #46
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Selvfølgelig skal jeg klage - der er ingen vej udenom. Og jeg ved også godt jeg ikke får meget ud af det - altså i forhold til at få forlænget mine sygedagpenge
Det er dybt frustrende at blive frataget sit forsørgelsesgrundlag, men endnu mere frusterende at blive kastet rundt i systemet.... Og så stå i det berømte sorte hul.....
JEg forstår det ikke!
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev det min tur :) Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 03-03-2013 20:02
Så blev det min tur :) tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 06-09-2012 14:14
Så blev det min tur. Julcha Dit og Dat 13 05-05-2012 11:19
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension