K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2010, 17:17   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja da, det kan vi da kun være enige om -at omar også skal have fuld pension, det har jeg aldrig sagt andet meeen det kan jo være jeg har udtrykt mig forkert

(Personligt er jeg blot oppe på dupperne så snart vi taler om penge a la hvem får mere end hvem osv.)

INGEN tvivl om at ftp IKKE er nogen guldgrube for nogen meeen det bedste syns jeg dog er at det giver mig min frihed tilbage.

OG lad os så råwe så højt vi kan: HVORNÅR bliver pensionen reguleret i forhold til resten af DK´s lønninger mm ikk´

Jeg kan ikke hjælpe dig ang om du kan søge ekstra hjælp meeen det er der sikkert andre der kan herinde, heldigvis
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 18:10   #12
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
hvad er det der gor mig ked af det at jeg har vaeret en foratningsmand og betalt over 40 mio. kroner til skat og moms og naar jeg bliver syg og tabt mine penge og mit firma saa staar jeg og faar 8 tusind kroner om maaneden.
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 18:25   #13
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af omar Se meddelelser
hvad er det der gor mig ked af det at jeg har vaeret en foratningsmand og betalt over 40 mio. kroner til skat og moms og naar jeg bliver syg og tabt mine penge og mit firma saa staar jeg og faar 8 tusind kroner om maaneden.
Hej
Ja jeg tjente ½ mil om året før jeg blev syg, og har været på arbejdsmarkede i 30 år, og jeg er da også ærlige over at jeg ikke får mere en 3790 kr før skat i førtidspension fordi jeg er gift, men til gengæld så har jeg fået fred og ro og kan gøre tingen i mit tempo, det er jo ikke pengen der skal afgøre om man kan arbejde eller få kontanthjælp, men fordi at man er for syg til at kunne passe et arbejde. Så bliver lidt forarvet over at du så vil tilbage på kontant hjælp fordi du nu har opdaget hvor lidt du får i ftp, så skulle du måske slet ikke have haft ftp men været ude på arbejdsmarket , Ja det var sku et lidt surt opstød fra mig, men der er så mange der ville bytte deres højre arm for at få den ftp som de er berettigt til fordi de er så syge at de ikke kan arbejde, og som har kæmpet og stadigvæk kæmper en kamp for at få netop det du lige er blevet bevilliget.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 18:35   #14
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
problemet er at jeg ikke kan arbejde og de har givet mig ftp igennem 14 dage


og det er ikke sjovt at ende i den situation lige pludseligt og hurtigt

Sidst redigeret af omar; 04-02-2010 kl. 18:40.
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 19:29   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Omar, kan sagtens forstå at du er ked af det.

Kan det være dig til nogen trøst overhovedet ja, så er vi mange i samme båd, uanset hvor mange eller få millioner vi har tjent tidligere -eller hvor meget skat vi har betalt!

Det er ALTID svært at miste meeeen husk, det er dog KUN penge!(selvom de er forbaskede nødvendige!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 19:31   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu bliver....

....førtidspensionen jo ikke sat efter hvad vi tjente før vi blev syge. Hvis det skulle udregnes efter det, så har velfærdssystemet da rigtigt spillet fallit.

Førtidspension er jo ikke noget man spare op til og sociale pensioner er ikke bidragspligtige, derfor får alle de samme grundydelser.

Der er så nogle grunde (ulovlige eller ej) til at man sætter førtidspensionen ned.

Den ene er hvis man ikke har opholdt sig hele sit arbejdsliv i Danmark, så får man en brøkpension.

En anden er hvis man er gift eller samboende, og alt efter størrelsen på ægtefællen/samboerens indtægt, sættes førtidspensionen ned i større eller mindre grad.

Begge dele er mine øjne lige forkert, og begge dele burde afskaffes.

Den gensidige forsørgelsespligt er lovlig og der skal en lovændring til for at ændre det faktum.

Brøkpensionen er i de fleste tilfælde ulovlig.

Jeg fatter ikke at man kan have noget imod at folk kæmper for deres lovmæssige ret, nemlig retten til en fuld pension, det jeg hører ud af et par af indlæggende her er, "der er andre der har mindre end dig, så du burde være tilfreds", hvad er det?

Så må i sørme skælde ud på alle os i gruppen af brøkpensionister, der kæmper for vores ret herinde. Hvad har Omar gjort at han skal kanøfles på den måde?

For skal han kanøfles, må i godt begynde at kanøfle mig også, mange tak!

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 19:38   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ragdol, det er så sandt som det er sagt

For mit vedkommende, kan jeg kun sige at jo, jeg syns godt man må tænke sig om(gælder også for mig selv iøvrigt, i tilfælde af jeg skulle have opfattet noget forkert!)
-for det er jo netop som du sir: lovgivningen er sådan -uanset hvordan og hvad man var før man blev for syg til arbmarkedet.

Lad os stå sammen og få ændret rigtig mange ting og som sagt: lovgivningen er fra før Ruder Konges tid på RIGTIG mange områder!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 19:51   #18
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....førtidspensionen jo ikke sat efter hvad vi tjente før vi blev syge. Hvis det skulle udregnes efter det, så har velfærdssystemet da rigtigt spillet fallit.

Førtidspension er jo ikke noget man spare op til og sociale pensioner er ikke bidragspligtige, derfor får alle de samme grundydelser.

Der er så nogle grunde (ulovlige eller ej) til at man sætter førtidspensionen ned.

Den ene er hvis man ikke har opholdt sig hele sit arbejdsliv i Danmark, så får man en brøkpension.

En anden er hvis man er gift eller samboende, og alt efter størrelsen på ægtefællen/samboerens indtægt, sættes førtidspensionen ned i større eller mindre grad.

Begge dele er mine øjne lige forkert, og begge dele burde afskaffes.

Den gensidige forsørgelsespligt er lovlig og der skal en lovændring til for at ændre det faktum.

Brøkpensionen er i de fleste tilfælde ulovlig.

Jeg fatter ikke at man kan have noget imod at folk kæmper for deres lovmæssige ret, nemlig retten til en fuld pension, det jeg hører ud af et par af indlæggende her er, "der er andre der har mindre end dig, så du burde være tilfreds", hvad er det?

Så må i sørme skælde ud på alle os i gruppen af brøkpensionister, der kæmper for vores ret herinde. Hvad har Omar gjort at han skal kanøfles på den måde?

For skal han kanøfles, må i godt begynde at kanøfle mig også, mange tak!

Mvh

Ragdoll
Ja kan da kun give dig ret i at vi alle skal have det samme, men syntes nu også at vi skal være glad for at det er noget der hedder ftp, og at vi jo har fået den fordi vi ikke kan arbejde, og så må vi jo alle få det bedste ud af det som vi får, og der er ingen der bliver rige af at være ftp. Og det er sku da hårdt at gå meget ned i indkomst uanset hvor meget man har tjent før, men for mig har det opvejet det at jeg nu kan få den ro og fred så også jeg har overskud til min familie. Og famile og gode venner kan man ikke købe for penge

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 19:55   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Omar har ikke fået Førtidspension....

....han har fået en brøkpension og højest sandsynligt ulovligt.

Det jeg er ude efter er at vi er en gruppe herinde der har debatteret uretfærdigheden i brøkpensioner i månedsvis, uden der er nogen der har reageret eller synes der er noget forkert i det.

Så hvorfor nu, da Omar, udtrykker sin frustration, over at være blevet sat på disount?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 20:25   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Må jeg spørge om noget??

Sig mig hvor længe skal man da have boet i Danmark for at 'optjene' retten til alm førtidspension?

Jeg er bisidder for en der også hedder Omar, og han har boet her siden 1998 og var flygtning fra Libanon, blev gift og fik permanent opholdstilladelse efter (var det 2-3 år) og blev skilt igen efter 10 år.

Han ligger pt på grænsen mellem førtidspension eller fleks.

Hvis han får førtidspension (som vi håber og satser på) - bliver han så også brøkpensionist, og hvordan regner man så økonomien ud???

Håber det er okay jeg spørger, synes spørgsmålene er relevante forhold til tråden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man kan blive ved Ricky M. Politik og Samfund 2 06-12-2011 19:40
Kan det da blive ved ... ? Sommerfugl Alt det andet 21 14-01-2010 10:12
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07
Bendtsen hører du hvad jeg siger? - Lad mig blive noget! Peacock Dit og Dat 4 01-11-2007 13:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension