K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2013, 17:01   #51
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har nu aldrig haft problemer med banken-.- jeg er der 1 gang år- mig og gemalen-nu ved jeg godt vi er 2-...
men trods det har jeg aldrig haft problemer som ftp..tror det er 15000 kr jeg må overtræk på visa mdr og 40.ooo på masterkort...

jeg tror det har meget med den bank rådgiver man har og ens historie i banken...han siger jo i banken det ikke er så vigtig om man har få penge eller mange - men om man har styr på dem man har...
en med en høj løn behøver ikke at ha mere styr på det end en lille ftp..

og banken er en forretning som bilka og man ka forhandle - men jo det er jo nemmere hvis man har noget at handle med..
du ka måske godt få¨lån i banken med længere løbetid - men renten er meget højere og det ka hurtig ta dobbelt så langtid...
prøv at se om du kan betale det i har aftalt 1 år og så ku du jo prøve at ringe igen..så har du jo vist dig fra den gode side..

forstår godt det er trist med su - lån og da du optog det anede du jo ikke din fremtid blev det den blev

men det er altid mest fair man betaler det tilbage man har lånt

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 04:19   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
Hold da op helene det var da ellers noget af en bid...hvordan klare du dog den!!! kan du ikke få hjælp sanering eller lign? det må også være en lang årerække du skal betale ligesom mig
Jeg magter ikke engang at prøve Jeg betaler bare, orker ikke noget med ansøgninger, blanketter, ventetider, mulige afslag, skuffelser osv....jeg har været så meget igennem (et helt liv i systemet på et eller andet niveau), og vil egentlig bare have fred nu, jeg klare den. Og min gæld kan jeg kun takke mig selv for, det er forbrugslån hele molevitten, og fordi jeg i årevis har misligholdt afdragsaftalerne, er jeg kommet sent i gang med stabile indbetalinger....

Om alt går vel, er jeg færdig i 2021, så jeg har 8 år tilbage lige som dig
Der vil så løbende være ''lettelser'' i og med, at noget vil være betalt ud før end de 8 år er gået....så det går langsomt fremad
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 12:17   #53
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
for at få gældsanering så skal ens gæld også være umulig, at komme ud af og kan man betale sig ud af den på 8 år er den jo ikke umulig, at komme ud af.

Så kan man jo altid diskuterer om det er rimeligt men gæld er jo noget vi selv har lavet og så er det vel rimeligt nok.

for 10 år siden var det letter, at få gældsanering , nu er det lige som alt andet, næsten blevet umuligt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 13:38   #54
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg magter ikke engang at prøve Jeg betaler bare, orker ikke noget med ansøgninger, blanketter, ventetider, mulige afslag, skuffelser osv....jeg har været så meget igennem (et helt liv i systemet på et eller andet niveau), og vil egentlig bare have fred nu, jeg klare den. Og min gæld kan jeg kun takke mig selv for, det er forbrugslån hele molevitten, og fordi jeg i årevis har misligholdt afdragsaftalerne, er jeg kommet sent i gang med stabile indbetalinger....

Om alt går vel, er jeg færdig i 2021, så jeg har 8 år tilbage lige som dig
Der vil så løbende være ''lettelser'' i og med, at noget vil være betalt ud før end de 8 år er gået....så det går langsomt fremad
ja kan sagtens forstå dig. Er nemmest bare at betale og få fred. Ender det nok også med jeg bare gør. mine nerver kan ikke som du skriver klare flere ansøgninger, skuffelser og afslag. Og selvom man så fik delvis sanering ved skat skulle man jo stadig afdrage i måske 5 år så er jo ikke fordi det redder en fri alligevel.

man kan jo håbe på der sker noget så man kan betale det ud før, at man vinder noget, eller at man får en ægtefælle en dag der kan hjælpe. hvem ved. man må jo ihvertfald bevare håbet og drømmene..
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 16:40   #55
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Gældssanering - betingelser for at gå igang

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
for at få gældsanering så skal ens gæld også være umulig, at komme ud af og kan man betale sig ud af den på 8 år er den jo ikke umulig, at komme ud af.

Så kan man jo altid diskuterer om det er rimeligt men gæld er jo noget vi selv har lavet og så er det vel rimeligt nok.

for 10 år siden var det letter, at få gældsanering , nu er det lige som alt andet, næsten blevet umuligt.
"umulig at komme ud af indenfor en realistisk årrække", ja, men ikke bare "umulig" som et luftigt begreb uden kontekst, og det er heller ikke "umuligt" at få den i dag.

Man kan starte med at hente alle informationer på nettet, i et nemt forståeligt sprog - og processen er forbavsende overskuelig.

Man kan altså ved at bruge et par timer på at læse og sætte sig ind i tingene, få en god fornemmelse for, hvor meget/lidt det EGENTLIG kræver.
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/g...ssanering.aspx

Det er jo ikke dig der skal lave hele det juridiske arbejde - du skal blot lave et budget og dokumentere dine udgifter - og så er det op til Skifteretten, hvor mange af dine eventuelle ekstraudgifter du kan argumentere igennem, ifht det beløb de evt sætter dig til at betale månedligt - over MAX 5 år.

Nogle slipper med at afdrage i 3 år, og nogle får altså gælden slettet helt.

Det eneste der er 100% umuligt, er at opnå noget, hvis man ikke prøver!
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 23-11-2013 kl. 16:43.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 18:06   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
TaaDaaa.....

Hjemvendt fra mine indkøb, finder jeg i postkassen et super tilbud fra RE:member (gamle Coop plus) et yderst venligt og behageligt brev, hvor jeg bliver omtalt som både trofast, stærk og pålidelig - jeg kan derfor højne min gæld yderlige - og gå fra min gæld på 48.000 kr, op til 68.700 kr, blot ved at krydse JA TAK og sende tilbage i den vedlagte svarkuvert........
De lægger vægt på at julen er en dyr tid. Jeg ved de har ret!

På den der tørlagte alkoholiker-måde lykkedes det mig at rive brevet over, og med skælvende ben, blottede tandhalse og iturevet drømme, bar jeg opgivende skraldeposen til skakten og fulgte lyden til det sagde KLONK nede på bunden. Havde samme følelse da jeg engang hældte 4 flasker Morgan ud i vasken, fordi jeg fik en sær lyst til at bælle hele lortet men godt vidste, at det ville være temmelig usmart. Den gang var der samme to muligheder. Enten, eller.

Nu sidder jeg og klapper mig selv på skulderen, selvom det bare ikke føles en skid godt, for jeg er faktisk VRED over tilbuddet fordi jeg er svag, aldrig har penge nok og skal bruge en stor mængde energi på at ''pep-talke'' mig selv til at være stærk og overskudsagtig....økonomisk.

Nu har jeg skrevet til dem, at jeg ikke ønsker den form for breve igen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 18:38   #57
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
pu ha havde jeg fået tilbudet er jeg bange for jeg havde sagt ja
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 19:39   #58
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


helene

flot det var sejt gjort...jeg synes det er blevet alt for let at låne penge...desværre skal de jo betales tilbage og man skal læse det med småt..

så er jeg ikke sikker på du skal være så ked af det...
her kommer der også fra banken..men nej tak- jeg skal absolut ikke låne og betale tilbage i flere år...

men skal man bruge et lån- holder jeg på det er bedst at gå i banken...og siger de nej er det nok fordi ens økonomi ikke kan bære det..

stod det til mig skulle alle de hurtig lån og kviklån forbydes- nogle tænker bare indkøb kr og det de kan få og nå ja 3oo i mdr er ikke meget- men det er jo tit renter på 2o-30 procent og det er uhyggeligt

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 20:06   #59
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Helt rigtigt det er de grimme renter der koster, men lige nu hvor man bare ikke har penge til julegaver og mad, så ville sådan et lån godt nok hjælpe men vi har ikke muligheden for, at afdrage, så den går heller ikke.

men hold op hvor er det svært, når ens unger fortæller hvad de ønsker sig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2013, 22:58   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg er også meget spændt på hvad mine børn ønsker sig i år - de har endnu ikke meldt noget ud, men jeg frygter det værste
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension