K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2009, 18:07   #1
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Question Hvordan er regler omkring flexjob

Heej

jeg vil gerne vide lidt om regler for flexjob altså såen med hvor mange timer skal man op på, og hvordan med hvis man har en lang syge periode hvor man ikke kan komme på arbejde hvad gør man så.

Hilsen Annemette
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 19:24   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hehe, tricky spørgsmål! Kommunen har faktisk ikke en mindste arbejdsevne at gå ud fra, så i princippet er en time dagligt/ugentligt anvendelig for arbejdsmarked, hehehehe... ( )

Som tommelfingerregl er 12 timer det mindste, det er de timer arbejdsgiver kan få tilskud til.....men disse jobs er sværre at finde.

Men en stærk flekser på 15-20 timer om ugen, har større chancer for at få job efterfølgende, men kan have sværre ved at få bevillingen i hus....

Hvis man skal sygemeldes fra sit fleksjob, er det ikke uhørt at man kommer i en arbejdsprøvning i et andet erhverv, så man kan komme arbejdsevnen nærmere. Mange kan også fortsætte på arbejdsstedet, dog med færre timer, flere skånebehov og måske en ugentlig fridag.....for at komme arbejdsevnen nærmere.

Og så er der dem, der må kaste håndklædet i ringen og søge førtidspension.

Håber der er flere kloge hoveder herinde der ved mere, fleks er måske ikke liiiige min stærkeste side...


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:32   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er ikke nogen mindste grænse for fleksjob som Helenekr skriver ,men som tommelfingerregl kan man sige at alt under 12 timer er hul i hovdet , nu har kommunen så bare ikke de samme tommelfingere som os

I realiteten skal man kunne tilbydes fleksjob på 37 timer , altså hvis man har massive skånehensyn, men mange kommuner er begyndt at oplyse deres borgere om at hvis de er over 25 timer så kan de bare tage et deltidsjob (og her kigger de ikke på skånehensyn ) andre kommuner er begyndt at sige til deres borgere at er de ikke oppe på tyve timer så er der nul fleksjob .. men heller ikke denne holder vand-..

Så som du nok kan se så er der ikke rigtig nogen regler på området man sådan lige hurtigt kan list op ..

Så jeg vil råde dig til at læse denne pjece http://www.clh.dk/?id=1414

samt denne fra HK http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Det burde kunne give dig et indblik og ellers må du lige skrive lidt mere konkret om hvad det er du vil vide

MHT sygdom er du i fleksjob og bliver syg så syge melder du dig og er på sygedagpenge og følges op på samme måde som alle andre på arbejdsmarkedet ..

er du på ledighedsydelse så følges du også op som alle andre efter sygedagpenge loven
  Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:39   #4
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
MHT sygdom er du i fleksjob og bliver syg så syge melder du dig og er på sygedagpenge og følges op på samme måde som alle andre på arbejdsmarkedet ..
Dog med visse undtagelser.
Læs evt. lidt om netop min situation/oplevelse med sygdom under fleksjob:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6362
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 11:41   #5
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Question pjece

jeg forsøgte at bestille pjecen om flexjob i går, men den er åbenbart 'udsolgt' og man skal selv downloade den fra deres hjemmeside
http://www.clh.dk/?id=1414
er er nogen der har et godt råd til hvordan man undgår at udskriften kommer til at fylde over 60 A4 ark i udskriften

der er reelt tekst til ca 20 sider....

Sidst redigeret af Odense66; 21-07-2009 kl. 11:42. Årsag: satvefjel
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 13:36   #6
Tira
På vej til at lære K10
 
Tiras avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 11
Styrke: 15
Tira er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odense66 Se meddelelser
jeg forsøgte at bestille pjecen om flexjob i går, men den er åbenbart 'udsolgt' og man skal selv downloade den fra deres hjemmeside
http://www.clh.dk/?id=1414
er er nogen der har et godt råd til hvordan man undgår at udskriften kommer til at fylde over 60 A4 ark i udskriften

der er reelt tekst til ca 20 sider....
En tip, som i kan bruge. Når man står under HTML-udgave. (Der er også PDF-udgave, der fylder 68 sider). Jeg plejer at gøre på denne måde, hvis man vil spare på sider, ved at kopiere hele teksten under HTML (Brug IKKE "marker alt", for så er ALLE på web-siden med, og det blir altså svært at redigere i Word bagefter!) og indsætte dette i Word eller en anden tekstbehandelingsprogram. Vupti - nu fylder de kun ca 26 sider. Så hvis man gider kan man redigerer yderligere ved f.eks gør skriftstørrelse mindre...
Håber i kan bruge denne tip! Jeg kan sende den til jer, for jeg har allerede lavet det. Sig bare til.

Sidst redigeret af Tira; 21-07-2009 kl. 13:43.
Tira er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 14:32   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Når du har kopieret det ind i word eller en anden tekst editor, kan du vælge hvilke sider du vil have skrevet ud.

På den måde styre du selv hvad du vil have skrevet ud.
Mvh.
jsn
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  print.jpg
Visninger: 293
Størrelse:  78,2 Kb
ID: 178  
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 22:06   #8
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Tira:
hvis du allerede har bøvlet med pjecen, vil jeg da gerne låne det af dig :-)
jeg sender dig en besked med min emailadresse
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 22:18   #9
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Her er den konverteret til PDF og 29 sider

http://www.sigenstrøm.dk/uploads/Fleksjob%2018.pdf

Kunne ikke uploade den til siden, den fylder for meget.

Mvh.
jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 00:17   #10
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
jeg siger mange tak for hjælpen
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
Nye regler for flexjob! KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 01-03-2012 00:31
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Regler/ lovgivning omkring ressourceprofil gøjneren Alt det andet 4 13-10-2010 09:42
? til regler omkring start som selvstændig ved siden af job GitteB Spørgsmål ang fleksjob 1 11-10-2010 19:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension