K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2009, 18:42   #1
Pmuts
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pmuts er ny på vejen
Fleksjob tilskud....

Hej...

Jeg har et spørgelsmål som jeg håber der er nogle der kan svare på, det drejer sig om tilskudet til arbejdsgiveren...

Har været i fleksjob siden 2000, med 2/3 tilskud, først med 7,4 time pr dag...efter nogle år blev arbejdstiden nedsat til 5 timer i en periode hvorefter den steg til 6 timer

hele den tid har jeg haft " fuld " løn, svarende til hvad en svend tjener

Nu er det så sådan, at jeg ikke mere kan klare de 6 timer og tiden er blevet sat til 4 timer...

Fint nok, og arbejdsgiveren er endog så flink og ligge lidt mere i lønningsposen, så løn tabet ikke bliver alt for volsomt


Meeen nu siger de på lønkontoret, at de kun kan få tilskud til de 4 timer, det kan jo ikke passe

Tilskudet er vel det samme, uanset time antallet ?

Det er sådan jeg læser det, andet giver jo ikke mening

Mvh Pmuts
Pmuts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 19:14   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej hej velkommen her på K10.

Der gives kun tilskud efter den mindste overenskomst indenfor dit område.

§ 72. Arbejdsgiveren betaler lønnen til den ansatte i fleksjob.

Stk. 2. Kommunen giver arbejdsgiveren tilskud til lønnen. Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne.

Stk. 3. Tilskuddet beregnes af lønnen med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Tilskuddet kan ikke overstige 1/2 eller 2/3 af den mindste overenskomstmæssige timeløn på det aktuelle ansættelsesområde eller af den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde, med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag.

Stk. 4. Tilskuddet efter stk. 3 nedsættes med det beløb, som arbejdsgiveren har ret til efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel. Socialministeren kan fastsætte regler herom.



Du kan bruge søg-funktionen på forsiden af K10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 19:32   #3
Pmuts
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pmuts er ny på vejen
Den er jeg med på... mindste lønnen er 132.- og med pension, sh samt ferie penge ender man ud med et beløb der siger 168.-

tilskud må så udgøre 2/3 af de 168.- altså 112 pr time

svarende til 828.- pr dag og det er vel uanset hvad time antal man har...
Pmuts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 19:35   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er enten 1/3 eller 1/2.

Men du skal huske, at kommunen skal opdateres med nye skånehensyn, eks. nedsat timeantal. Men også fagforening, som altid skal inddrages, som de også skal ved oprettelsen af fleksjobbet. Også selvom du ikke er medlem af nogen fagforening.

Din arbejdsevne er de timer, du EFFEKTIVT kan præstere noget i forhold til 37 timer.

Det er ikke noget, du og din arbejdsgiver selv kan aftale jer frem til.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 19:43   #5
Pmuts
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pmuts er ny på vejen
Nej nej... det er det heller ikke, kommunen har været indover og det er godkendt med de 4 timer


men problemet er at de på lønkontoret siger de kun får tilskud for 4 timer pr dag altså 448.- kr

Og så mangler der jo pludslig 380.- om dagen
Pmuts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 20:17   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er det åbenbart din arbejdsgiver og kommunen, der ikke er "enige" om din effektive arbejdsindsats.

De fire timer udløser 1/2 sats, hvis du arbejder EFFEKTIVT 4 timer UDEN pauser osv. Det giver jo 20 timer pr. uge og svarende til halv tid.

Men hvis du med de 4 timer har skånebehov, eks. i form af ekstra pauser osv., så du kommer UNDER halv tids EFFEKTIV arbejdsindsats, så skal kommunen give 2/3 tilskud.

Hvis din effektive arbejdsindsats er OVER 12 timer men under 18,5 timer, så skulle din arbejdsgiver ikke miste på det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 20:38   #7
Pmuts
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pmuts er ny på vejen
jeg er bevilliget til 2/3 i tilskud

det jeg er ude efter og vide er, om kommunen ikke skal betale fuldt tilskud, altså for 7,4 time om dagen... selv om jeg kun arbejder 4
Pmuts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 20:58   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes det er svært at regne ... hehe

Min løn er beregnet ud fra månedslønnen.

Men jeg har et link, ved ikke, om det hjælper:
http://www.ijobnu.dk/sw14016.asp
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 21:37   #9
Pmuts
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Pmuts er ny på vejen
Tja, ud fra det giver de jo fuldt tilskud af grundløn/mindste løn, selv om arbejdetiden er reducert til 4 timer

Det må bero på en misforstålse mellem kommune og arbejdsgiver....
Pmuts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:45   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kort fortalt så skal kommunen altidrefundere arbejdsgiveren 2/3 del eller ½ del af mindste lønnen (for 37 timer), den eneste undtagelse der kan være er hvis man kommer fra et deltidsjob , så skal man dokumentere at man har arbejdet deltid pga helbreddet ...

Men i dit tilfælde burde der ikke være nogen tvivl ikke andet end at kommune og løn kontor bommer i det , du er blot gået ned i tid pga dit helbred og derfor skal de stadig refundere som de plejer ...

Jeg har også prøvet at gå ned i tid pga forværring i helbreddet og der var ingen problemer i det ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der mere end 2/3 tilskud ved fleksjob? dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 9 31-10-2010 22:16
Kommunens tilskud til fleksjob - kriterier? hope123 Spørgsmål ang fleksjob 3 13-05-2010 01:41
Mindre tilskud til fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 21-08-2009 11:10
udregninge af tilskud vedr. fleksjob anicegirl Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2008 13:37
Maks tilskud til fleksjob mrbonn Spørgsmål ang fleksjob 2 19-10-2008 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension