K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2016, 09:12   #1
Melika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Melika er ny på vejen
Stoftskifte

Tak for medlemskab. Er stadig i udredning og lidt forvirret.

Her er lidt af min historie, håber det er ok jeg skriver den her, eller er det ok hvis det bliver slettet, men gi mig lige besked inden.

Jeg er er pige på næsten 42 år. Jeg har i mange år gået og skrantet. Jeg lider af slidgigt, fibromyalgi. Pco- insulinresistent. Barnløshed.( overgangsalder da jeg var 27) Sidste år fik jeg af vide at jeg har kapeltunnel syndrom i højre hånd, er iøvrigt meget modtagende for kulde generelt. Nå men tilbage til sagen🤔😉

Jeg har det sidste års tid haft mistanke om jeg har problemer med mit stofskifte. Er meget træt plus,det jeg lige har nævnt. Der ud over lige meget hvor meget sund jeg spiser og meget jeg motionere - power Walker 5 gang ugen ca en time i gennemsnit. Tager jeg bare mere og mer på, eller med kamp nogen uger holde vægten. Har taget 6 kg på siden nov. Har været ved egen læge i sommeren 15 med dette og krævede at jeg fik taget en blod prøve.da min far har haft stofskifte problemer. Den viste ikke noget forkert. Hmm,nå men i sep til nov. Fik jeg en forfærdelige hoste og en trykken i halsen, som om en der stak en finger ind i halsen på mig. Gik til ørelægen, som scannede det og fandt en knude ved skjoldbuekirtel er videresendt til Endokrinologisk afd. På det lokale sygehus og Spurgte lægen om oven stående kunne have noget med en stofskifte sygdom- for lavt at gøre.
Svaret var et nedladende nej.

Men han fik taget 3 vævsprøver, som jeg har fået af vide der ville gå op til 14 dage før jeg fik svar på..... Pr. Brev! Er det rimeligt, syndes det er umenneskeligt. De 14 dage gik i onsdags. Og jeg har ringet flere gange og rykket i dem.
Har her til morgen ringet igen og sekreteren fortalte jeg vil fået brev på Mandag, som hun kort fortalte ad er stod jeg har en knude struma og jeg skal have taget nye vævsprøver og en ny tid i Maj. Ellers ingen forklaring. Men er et stort ?

Har på sundhed....dk

Fundet dette....

[1] Der er modtaget 3 udstrygninger samt fremstillet koagelsnit af restmaterialet. Udstrygningerne viser en blodtilblandet kolloidholdig baggrund hvor der ses udbredt forekomst af epiteliale celler lejret dels enkeltvis dels i små løse grupper og som størrelsesvarierende follikel strukturer. Af de enkeltliggende celler præsenterer langt hovedparten sig som nøgenkerner.. Kernerne er afrundede og med ensartet kromatin struktur. Enkelte let hyperplastiske former ses. Ingen tegn på overlejring. I koagelsnittet ses kolloid samt strøg af enkeltliggende celler og follikel strukturer. Ingen malignitetssuspekte celler.
Det samlede billede har flere karakteristika af en kolloid struma. /SACH
Makroskopi: [1] modt. 3 udstr. + ca. 6 ml lyserød væske \IL
Hæmatologi:
Kliniske oplysninger: Struma
Multinodøs kirtel dominerende "kold" nodulus i venstre lap.

Er der nogen der kan over sætte dette... ? 😉🤔🙂

Dette er et indlæg jeg har haft i i et andet forum, det var i starten af februar, jeg har siden lagt min kost helt om ,begyndt at tage jod og lige meget hva jeg gør, får jeg det bare mere og mere dårligt... Træt, smerter tager på... Er der nogen der har erfaring med dette og evt har nogle gode råd og evt kan anbefale en god læge i syd Danmark 😊
Melika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 09:33   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ingen malignsuspekte celler = Ingen ondartede celler = IKKE KRÆFT

Struma : Se her - https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...ptomer/struma/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 09:49   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Læge i Syddanmark.

Kender jeg ikke, men i forhold til stofskifte sygdom har jeg fået anbefalet IOM i Lyngby.

Skal del en tur forbi om ikke så længe p.g.a lavt stofskifte.

I forhold til lavt stofskifte, så prøv at gå ind på Sonjas stofskifte forum m.m.

Her får man indtrykket af, at læger i Danmark er tilbageholdende med at starte behandling i forhold til USA og Tyskland
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 10:55   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har ikke så meget tid nu, men hvis man har problemer med stofskiftet er det meget vigtigt, at man selv sætter sig ind i tingene, og beder om kopi af samtlige blodprøveresultater.

Jeg mener det var Ingrid (en gammel bruger herinde), der fik at vide af lægen, at hendes stofskifte var normalt, da hun selv så blodprøveresultaterne viste det sig, at de godt nok var indenfor normalområdet, men i den absolut lave ende.

Og så'n er der så meget.

Derudover skal du være klar over, at på mange endokrinologiske afdelinger har de speciale i sukkersyge, dette gælder bl.a. Slagelse.
Derimod har jeg fået indtryk af, at Næstved sygehus har endokrinologer med speciale i stofskifte.

Jeg har selv haft problemer med stofskiftet, stoppede med medicin for et års tid siden, og sidste gang jeg var hos endokrinologerne på Slagelse sygehus lagde jeg mørke til sådan en "smiley-ting", hvor man kunne trykke på en smiley for at tilkendegive sin tilfredshed med ............, ja, med tilfredsheden af vejledning om sin sukkersygemedicin.

Prøv at søge her på K10 efter "stofskifte", jeg ved, at der ligger mindst én meget gammel tråd om emnet.

Der findes et forum for stofskiftepatienter, så vidt jeg husker optager de ikke nye brugere, men der findes meget godt læsemateriale på siden.
Prøv at finde sonjasstofskifteforum
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 13:59   #5
Melika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Melika er ny på vejen
Tak for jeres svar, jeg læste et sted kan ikke lige huske hvor, at man nogle steder symptom behandler man for forhøjet eller lavt stofskifte. Jeg har i snart i et år gået og mistænkt mig selv format have for lavt. Tog til lægen i sommeren 15 men blodprøverne var ok, sagde min læge. I løbet af efteråret fik jeg det bare værre og værre og det begynde og trykke og genere i halsen og tog til øre/halslægen som scannede og fandt nogle små og en noget større knude i skjoldbuekirtel. Og så blev jeg henvis til sygehuset... Har prøvet at Google lavt stofskifte og kan sige ja til 9 ud af 10 så forstår ikke jeg ikke kan komme i behandling og at men bare bliver holdt hen uden nogen forklaring, har en tid sidst i maj men der er der godt nok lang tid til ����
Melika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 14:03   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Melika Se meddelelser
Tak for jeres svar, jeg læste et sted kan ikke lige huske hvor, at man nogle steder symptom behandler man for forhøjet eller lavt stofskifte. Jeg har i snart i et år gået og mistænkt mig selv format have for lavt. Tog til lægen i sommeren 15 men blodprøverne var ok, sagde min læge. I løbet af efteråret fik jeg det bare værre og værre og det begynde og trykke og genere i halsen og tog til øre/halslægen som scannede og fandt nogle små og en noget større knude i skjoldbuekirtel. Og så blev jeg henvis til sygehuset... Har prøvet at Google lavt stofskifte og kan sige ja til 9 ud af 10 så forstår ikke jeg ikke kan komme i behandling og at men bare bliver holdt hen uden nogen forklaring, har en tid sidst i maj men der er der godt nok lang tid til ����
Bed om kopi af blodprøveresultaterne, så du kan se hvad de viser.
Hvis du har en reel stofskiftelidelse er det klogest, at du selv sætter dig ind i tingene.

Jeg har aldrig hørt om nogen, der er blevet behandlet med stofskiftemedicin udelukkende p.g.a. symptomerne.

I starten af 2011 gik jeg til læge fordi jeg igennem 2-3 mdr. havde haft meget høj puls og jeg tabte mig gevaldigt, derudover er der flere i familien, som har stofskiftelidelser.
Lægen gav mig en recept på nogle betablokkere (de sætter det hele lidt ned i gear) og så blev jeg sendt hen for at få taget blodprøver, og først da blodprøve-svarene forelå blev den rigtige behandling sat igang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2016, 14:06   #7
Melika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Melika er ny på vejen
Har set blodprøvesvarende, de ligger på sundhed.dk. Og umiddelbart ser de ok ud ☺️

Tror det med symptom behandling står et sted på deres hjemmeside

http://www.ddhl.info/

Sidst redigeret af Melika; 08-03-2016 kl. 16:25.
Melika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension