K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2013, 11:45   #1
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Rehabiliteringsteamet

Hejsa

Jeg er blevet indstillet til førtidspension af min sagsbehandler og af et enig rehabiliteringsteam. Fik at vide at den så var så godt som sikker. Blev så sendt over til pensionsudvalget som skulle endelig godkende. De afviste den så og sender den nu tilbage til rehab..udvalget hvor jeg skal til et møde i midt januar hvor de skal revurdere sagen..Der er intet nyt i sagen så vil undre mig der kommer en anden afgørelse.

Andre herinde som har prøvet noget lignende ?

Jeg er under 40 og frygter da nu at der ligger noget bag jeg ikke har indflydelse på og at udvalget måske nu kommer frem til en anden afgørelse.
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 15:25   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du er den eneste jeg har hørt om efter de nye regler er kommet som har fået en positiv indstilling om førtidspension fra rehab hvor kommunen så har afvist det...

Jeg har ikke hørt om andre....normalt gør de som rehabtemaet indstiller til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 15:31   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Dokumentation og korrekt ordvalg.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sluxx Se meddelelser
Jeg er blevet indstillet til førtidspension af min sagsbehandler og af et enig rehabiliteringsteam.
Hvem er det præcis der har indstillet dig og hvordan ?
Sagsbehandleren kan IKKE indstille og teamet kan indstille til pension og til afslag på pension...
Hvad står der i teamets indstilling ?


Fik at vide at den så var så godt som sikker.
I lovgivningen står der at den endelige afgørelse skal lægge sig tæt op af teamets indstilling.
Men hvis teamet ikke har skrevet tilstrækkeligt om årsagen til indstilling, så kan sagen sendes tilbage til teamet for at få det belyst.


Blev så sendt over til pensionsudvalget som skulle endelig godkende. De afviste den så og sender den nu tilbage til rehab..udvalget hvor jeg skal til et møde i midt januar hvor de skal revurdere sagen..Der er intet nyt i sagen så vil undre mig der kommer en anden afgørelse.Som skrevet kan det handle om at der ikke er skrevet nok dokumentation fra teamt i indstillingen... hvad står der i indstillingen ? teamets indstilling skal matche lovgivningens ordvalg.
Det er således ikke nok at skrive "vi synes det her ligner en pension fordi..." der skal stå hvad lovgivningne fordrer.


Andre herinde som har prøvet noget lignende ?
Jeg har ikke, og min sag ville heller aldrig være nået der til idet min fagforenings jurist slog hårdt ned på slinger.

Jeg er under 40 og frygter da nu at der ligger noget bag jeg ikke har indflydelse på og at udvalget måske nu kommer frem til en anden afgørelse.
Du møder jo for rehabiliteringsteamet igen, men ja, når du er under 40 er det nok det er er årsagen, og derfor skal teamet formulere sig "klart, højt og tydeligt" så du ikke atter havner i denne situation.
Mene svar med rødt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 15:38   #4
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Jobcentret er også meget overrasket og har heller ikke oplevet det før.

Ville bare lige høre herinde om der var andre, der havde oplevet det samme..Kan i hvert fald konstatere det ikke er "normalt" så

Det er min sagsbehandler som sammen med jobcentrets teamleder har sendt mig til rehab mødet og alle 5 var enige om beslutningen.

Citat. :

De finder det formålsløst at iværksætte ressourceforløb da det skønnes jeg ikke har ressourcer der kan anvendes på ordinære eller støttede vilkår. Ligesom det ikke kan skønnes sandsynligt at arbejdsevnen kan udvikles yderligere via lov om aktiv beskæftigelse.

Alle muligheder i forhold til den sociale eller anden lovgivning vurderes som udtømte.

Der instilles til bevilling af førtidspension.

------------------------------------------------------

Jeg har været i systemet i laaaaaaaang tid..Siden de sender den tilbage siger de jo med andre ord at jobcentrets arbejde ik er godt nok i mine øjne.
Frygter da virkelig at de nu ændrer mening, på trods af der intet nyt er kommet. Og har oplevet lidt af hvert i det her system så min første tanke er godt nok at den bliver ændret fordi en har pålagt dem at ændre den og så kan jeg få lov at anke hvis jeg har lyst...og så vente op til 11 mdr på at få det afgjort....
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 15:57   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Sager kan falde på uklar formulering.

Jeg har markeret nogle ord med rødt.
Citat:
Oprindeligt indsendt af sluxx Se meddelelser
Citat. :
De finder det formålsløst at iværksætte ressourceforløb da det skønnes jeg ikke har ressourcer der kan anvendes på ordinære eller støttede vilkår. Ligesom det ikke kan skønnes sandsynligt at arbejdsevnen kan udvikles yderligere via lov om aktiv beskæftigelse.

Alle muligheder i forhold til den sociale eller anden lovgivning vurderes som udtømte.
Efter min bedste overbevisning er de ikke nøjagtige nok i deres formulering.
Man kan skønne det ene eller det andet, men man skal mere end sandsynliggøre, man skal bevise at det forholder sig sådan... at skønne, er noget man gør når man ikke er helt sikker og ikke vil hænges op på noget !

Det samme gælder ordet "vurdere"
Der bør stå ER udtømte.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 10:18   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil tro at du både kan og bør klage over afslaget på førtidspension.

Dette skal du gøre inden fire uger fra afslaget.

Også selvom de sender sagen tilbage til teamet, skal du klage nu, over det afslag du har fået.
Din sag køre uhindret videre, selvom du klager. Det har ikke opsættende virkning.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 10:56   #7
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Ja så fik jeg desværre også afslag trods indstilling fra rehab!!!!!!!!!!!

Super julehumør man kommer i af sådan en besked....

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 17:03   #8
laica34
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
laica34 er ny på vejen
overskrift

jeg var også til rehabeliteringsteamet (Staves) i sidst september, 3 uger efter får jeg at vide at jeg er indstillet til førtidspension, en måned efter får jeg den, så nej jeg har ikke oplevet hvad du har oplevet.

men syntes du skulle klage nu.
laica34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 11:15   #9
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Jeg har nu været til samtale igen...

En MEGET ANDERLEDES samtale end hvad der var lagt op til i brevet med indkaldelsen..Jeg og min bisidder som er socialrådgiver var af den overbevisning den blot skulle "revurderes" og en på pensionsudvalget havde sagt at det gjorde ikke min sag nødbendigvis dårligere. Sidste gang tog jeg endda afsked med min socialrådgiver efter flere år og flere af de involverede partnere har givet mig falske forhåbninger.
På trods af nye personer i udvalget i dag og som alle var enige i at der ikke var mere at gøre for mig, så deltog også ydelseschefen som er den ene del af pensionsudvalget. De sagde de ville give mig et afslag på trods af der ikke er nogle tilbud om behandlinger eller noget. Handler udelukkende om at jeg er under 40.

Blev simpelthen så ked af det og sur at jeg til sidst forlod mødet. Nu kan jeg hvis jeg holder modet oppe så længe se frem til 11 måneder i anken som det pt kan tage.
Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige for de kunne sgu lige så godt have sendt mig det afslag for måneder siden. De har da hele tiden været klar over det ville blive et nej er jeg overbevist. Jeg er efterhånden nået dertil hvor jeg føler at nu gider jeg simpelthen ikke det her mere og samtidig er jeg pisse sur og så rystet at jeg overvejer pressen og en advokat.
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 18:06   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sluxx Se meddelelser
...så deltog også ydelseschefen som er den ene del af pensionsudvalget. De sagde de ville give mig et afslag på trods af der ikke er nogle tilbud om behandlinger eller noget. Handler udelukkende om at jeg er under 40.
Og når du kommer over 40, vil de sige at du mangler ressourceforløb !

Måske er tiden moden til at du søger ressourceforløb, så den del af problematikken er løst når du når den rigtige alder.
Afslår de ressourceforløb, ja så har du et ekstra kort på hånden set i forhold til pension.

Ellers har jeg umiddelbart ikke nogle forslag.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension