K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2016, 08:33   #1
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Unhappy Førtidspension uden revalidering

Jeg fik førtidspension uden revalidering pga. hjertet i 2008. Og jeg er stadig væk IKKE i stand til at arbejde noget som helst timer om ugen. Mit spørgsmål er helt anderledes: Kan kommunen laver en revalidering grundlagt på at en person informere kommunen at jeg er i virkelighed rask nok til at arbejde? Personen vil hævner sig på mig. Jo dette er et mærkeligt spørgsmål men jeg er bange for en person vil hævner sig.
Selvfølgelig vil min læge støtte mig men jeg er bange til at forsvare mig selv pga stress der vil følge kommunens/jobcenterens procedurer og deres mistro imod mig.
Hvad er en kommunes regelsæt når de modtager sådan en klage overfor en førtidspensionist? Tro de på dem der melder mig?
Jeg er helt op og køre pga hendes trusler.....
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2016, 09:44   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Kommunen vil ikke uden videre ændre noget pga en henvendelse.
Hvis kommunen beslutter at ændre noget vil det ske på baggrunden af en konkret vurdering af din situation.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2016, 10:00   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af glick Se meddelelser
Jeg fik førtidspension uden revalidering pga. hjertet i 2008. Og jeg er stadig væk IKKE i stand til at arbejde noget som helst timer om ugen. Mit spørgsmål er helt anderledes: Kan kommunen laver en revalidering grundlagt på at en person informere kommunen at jeg er i virkelighed rask nok til at arbejde? Personen vil hævner sig på mig. Jo dette er et mærkeligt spørgsmål men jeg er bange for en person vil hævner sig.
Selvfølgelig vil min læge støtte mig men jeg er bange til at forsvare mig selv pga stress der vil følge kommunens/jobcenterens procedurer og deres mistro imod mig.
Hvad er en kommunes regelsæt når de modtager sådan en klage overfor en førtidspensionist? Tro de på dem der melder mig?
Jeg er helt op og køre pga hendes trusler.....
Det må være revurdering du mener.

Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men hvis kommunen modtager sådan en meddelelse, så vil de muligvis kontakte din læge. Men jeg kan forestille mig, at de også kigger på, om det er en anonym meddelelse, for jeg er sikker på, at kommunerne godt ved, at nogen kun melder andre for at tage hævn o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2016, 11:17   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg synes du skal prøve at være lidt på forkant.
Nu ved jeg ikke hvor slemt du er, men hvis personen chikanerer dig, så meld det til politiet.
Personens henvendelse om dig, vil nok blive håndteret mere tvivlsomt fra kommunens side, hvis de kan se at personen nok bare gør det som en del af denne chikane

(Og trusler, alt efter typen, giver jo bestemt mening at melde til politiet!)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2016, 13:05   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg arbejder sammen med en pensionist fra før 2013 lige som dig, der fik kommunen også et brev om hun kunne arbejde, de ringede tl hende og sagde,at det måtte hun også godt og det var dejligt,at hun nød sin pension tilværelse.

så det er nok ikke så farligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2016, 13:19   #6
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Så stresset

Tak for jeres svare. Hvis jeg var i stand til at arbejde så vil jeg men jeg kan ikke. Hendes trusler gøre mig så bange fordi man tror altid det værste i den slags situation uanset hvis man, i denne situation, ved at ens læge vil fortæller kommunen jeg ikke er i stand til at arbejde.
Stress gøre mig syg og situationen har gjort mig stresset. Jeg håber I aldrig finder sig i den samme situation som jeg gøre nu for jeg har det meget dårligt.At gå i gennenm hele systemet igen trods jeg kender hvordan den vil sluter er deprimerende.
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2016, 16:44   #7
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Glem det

Hvis en eller anden hævngerrig person ønsker at skade dig, ved at melde dig som svindler, kan du være sikker på, at kommunen kender typen.

Det er ikke dig, der skal bevise, at du ikke kan arbejde. Det er anmelderen, der skal bevise at du render rundt og arbejder, hvis der overhovedet er nogen, der tager sig af det.

Så slap du bare af og har du brug for at få hjælp til dette, så smut en tur hen omkring din læge og snak situationen igennem med vedkommende.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2016, 21:13   #8
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Kisser1.............Hvis en eller anden hævngerrig person ønsker at skade dig, ved at melde dig som svindler, kan du være sikker på, at kommunen kender typen.

Det er ikke dig, der skal bevise, at du ikke kan arbejde. Det er anmelderen, der skal bevise at du render rundt og arbejder, hvis der overhovedet er nogen, der tager sig af det.

Så slap du bare af og har du brug for at få hjælp til dette, så smut en tur hen omkring din læge og snak situationen igennem med vedkommende.----------Tusind tak til dig. Som sagt, jeg ikke er i stand til at arbejde og det kan bevises og jeg ved min læge vil giver mig opbakning. Det er psykisk tortur af hende mod mig. Og forresten jeg har ikke gjort noget udtaget hun synes ikke det er fair at vi førtidspensionister får en pension mens hun skal, som hun siger, knokle for hendes løn. Og jo, jeg føler kun sympati for hende.
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2016, 07:06   #9
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Hvis de vidste

hvilken udfordring, der ligger i at få tilkendt en førtidspension ud over de helbredsmæssige, ville de ikke få ondt i rø...

Når folk har fordomme imod noget er det for det meste fordi de ikke kender noget til baggrunden for emnet.

Så lad nu din plageånd træde i baggrunden.

Jeg tror, kommunerne får masser af misforståede anmeldelser, som de arkiverer lodret.

Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2016, 07:16   #10
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Det er ikke nemt at får førtidspension nu om dage. Jeg fik førtidspension præcis 18 måneder efter min hjerte anfald. Stress gøre mig syge og jeg er slet ikke i stand til at stå i et arb. situation. Stress gøre ondt på min krop. Anyway jeg skal til min læge i morgen og får talt ting i gennem med ham. Tak Kisser1!
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension