K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2016, 23:48   #1
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
mødepligt ved fleksjob

Jeg er ansat i fleksjob, 4 timer dagligt.

Disse ligger i tidsrummet 14- 18.

Nu sker det efterhånden tit at vores nye leder ønsker at holde personalemøde, og det skal åbenbart ligge om formiddagen når resten af holdet mødet op, kl 10.

Jeg har undladt at møde op de sidste par gange, og fået et referat af de andre, da jeg ikke mener det er rimeligt at jeg skal cykle 2 x 6 kilometer extra, og møde ind 2 gange på en dag.
Nu er det bare sådan at jeg er blevet bedt om også at møde op, der er mødepligt.

Jeg har gjort opmærksom på problemet, og spurgt til at det holdes når jeg møder ind, da alle jo så er på jobbet, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre grundet spidsbelastning der.

Er der nogen regler på dette område? jeg kan ikke se det rimelige i at skulle komme 2 gange på en dag, og det bliver jo heller ikke ligefrem trukket fra min øvrige tid.

Håber der sidder en med erfaring på dette felt.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 00:18   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nogle forslag

1) Du kan bede om at din arbejdstid de dage, der er møde, lægges fra kl. 10 - 14. Sådan ved jeg en veninde har det på sin arbejdsplads. Du kan jo sige at du ikke er istand til at komme ind 2 gange på en dag i henhold til dine skånebehov mht timer. At du ikke vil være istand til at arbejde om eftermiddagen, hvis du ikke har formiddagen til at samle kræfter. Måske en ide at du taler med din jobkonsulent om kravet om at møde ind to gange på en dag.

2) Undersøg om dine kollegaer kommer ind i deres fritid til personalemøder. På min gamle arbejdsplads fik alle der havde fri 2 timers afspadsering, når de mødte op til personalemøde i deres fritid. Men det løser ikke problemet med at du skal hen på arbejdspladsen to gange på en dag. Derfor er løsningen ovenfor bedre for dig.

3) Kig i din overenskomst mht mødepligt til personalemøder. Mig bekendt er der sædvanligvis ikke mødepligt til personalemøder, men det kan være der er i jeres. Hvis du er medlem af en fagforening kan du tale med den om reglerne.

4) Check også om der står noget om det i din ansættelseskontrakt.

.................................

her er et link til et nyhedsbrev for arbejdsgivere som i FAQ's skriver meget det jeg foreslår du undersøger. http://www.bpa-arbejdsgiver.dk/48623/Nyhedsbrev+21

Sidst redigeret af Akvamarin; 29-03-2016 kl. 00:41.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 08:39   #3
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
@ akvamarin

tusind tak for dit input og forslag ;-)

1) mit arbejde er af en sådan art at det ikke kan lade sig gøre at flytte til tidlige på dagen, da jeg ganske enkelt ikke kan komme til. Jeg kan godt blive efter mødet og tage min arbejdstid som du foreslår, men så bliver det med andre arbejdsopgaver, arbejdsopgaver som jeg qua mit fleksjob er skånet for, da de er rygbelastende. Efter 3 år med alskens arbejdsprøvninger og vurderinger osv tænker jeg ikke det er den vej jeg skal ned ad.

2) ingen andre skal ændre på deres dag, her er det flertallet der tages hensyn til. Vi er 2 fleksjobbere, med samme mødetid, og vi har foreslået at holde disse møder f.eks kl 1330 - 1400, altså en ½ time før normal mødetid, og så bare tælle 4 timer derfra, men det kan ikke lade sig gøre da der er en af de fuldtids "normale" medarbejdere der har fri kl 13 og derved så skal blive længere.

Jeg tror jeg retter en henvendelse til jobkonsulenten og beder dem komme lidt input og checke det ud.
De har faktisk heller ikke fuldt op på os siden vi startede for 3 år siden, så det var måske meget godt lige at få en sludder den vej rundt.

Som sagt er det en ny leder,( snart 1 år), og vedkommende prøver hele tiden med nye tiltag og forandringer i vores dagligdag, hvor vi må hive kortet: "undskyld men vi er fleksjobbere af en årsag", da vedkommende har lidt svært ved at forstå at man ikke bae kan tilsidesætte sine skånebehov, hvis man også skal kunne møde ind de kommende dage.

Jeg har de sidste 3 år kunnet "klare" mig med 2 syge dage, begge relateret til min "sygdom", qua et godt samarbejde med vores tidligere leder, men det kan da hurtigt blive ødelagt.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 11:11   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i mit tideliger job mødte jeg senere når der var møde, så jeg stadig havde de samme timer.

I det job jeg har nu er møder efter arbejde, men der er ikke mødepligt for mig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 11:25   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er vel ikke forskel på om en anden medarbejder skal til møde en halv time efter arbejdstid, eller om du skal til møde flere timer før arbejdstid. Faktisk er der mere spildtid for dig..

Hvordan er reglerne for de andre i forhold til møde udenfor deres arbejdstid, på fridage, i ferier osv. Får de ekstra afspadsering.

Et møde hvortil der er mødepligt betragtes normalt som lønnet arbejde. Og arbejder man ud over normal arbejdstid, er der tale om overarbejde.

Så jeg tænker at det handler om penge, da den anden medarbejder måske er dyrere for virksomheden at kalde til møde udenfor normal arbejdstid.

Du bør få skrevet ind under skånehensyn, at i tilfælde af at du indkaldes til møde/en halv times arbejde udenfor normal arbejdstid med transport frem og tilbage, betyder det at du f.eks kun kan arbejde 2 timer den dag, da den ekstra transport bruger en del af din erhvervsevne eller whatever du føler vil gøre det rimeligt.

Tjek om de overhovedet har husket at give dig løn for de møder..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 29-03-2016 kl. 11:35.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 21:17   #6
Melika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Melika er ny på vejen
Jeg syndes du skal snakke med din jobkonsulent omkring dette. Og hvis der ikke bliver gjort noget ved det så kontakt din fagforening.
Melika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension