K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2016, 19:44   #1
gittan63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
gittan63 er ny på vejen
Løn

Hejsa Tak for jeg måtte komme ind i dette forum her ..
Har lige et STORT spørgsmål


Jeg er ansat i Flexjob i et supermarked på 30,39 timer pr måned og får derved en fast løn fra arbejdsgiver på 3424,95 kr pr måned

og så betaler de selvfølgelig mig hvis jeg arbejder ekstra timer som jeg jo så ofte gør og får løn for det .... så er mit spørgsmål må kommune modregne mig i den ekstra løn jeg får .... Jeg har fra start forstået det som at Arbejde betaler mig den faste løn og at kommune så betaler op til fleksydelsen beløb ...
Men januar måned var god for mit vekommende ... Februar fik jeg lige pludselig 5890,46 kr mindre brutto og nu her i marts får jeg 8717,940mindre end i januar brutto ... kan det have sin rigtighed , kan da ikke passe jeg skal arbejde og så få mindre for hver måned så tjerner jeg jo ikke en bønne ved det her ..
gittan63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 20:08   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Selvfølgelig kan det passe. Den dag du selv kan tjene en fuldtidsløn, skal du da overhovedet ikke have noget tilskud til lønnen. Det er der heller ingen andre borgere, der får i Danmark!!!!

Lønnen fra arbejdsgiveren bliver suppleret med et fleksløntilskud, der højest kan udgøre 17.745 kr. pr. måned. Tilskuddet aftrappes med 30 pct. af lønnen fra arbejdsgiveren indtil 13.839 kr. pr. måned, og herefter med 55 pct. af det beløb der overstiger 13.839 kr. måned.

Når din løn fra arbejdsgiveren bliver højere, aftrappes tilskuddet mere. Det giver ligesom sig selv. Og den dag du selv kan tjene en fuldtidsløn, vil du selvfølgelig ikke få tilskud til lønnen fra kommune/stat, da fleksløntilskud og løn tilsammen maksimalt kan udgøre lønnen for fuldtidsarbejde.

Du kan se lovgivningen omkring beregningen af tilskuddet på https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164057

Sidst redigeret af Akvamarin; 29-03-2016 kl. 20:12.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 20:19   #3
gittan63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
gittan63 er ny på vejen
Ok OK det var bare ikke det der blev sagt da jeg startede ... jeg skal jo tjene lidt på det at arbejde lidt over og ikke gå under kontanthjælpsloftet som jeg jo så gør på denne måde og det skal så lige siges jeg kommer ALRIG til at kunne tjene en fuldtidsløn selv hverken på den ene eller anden måde ... min sagbehandler sagde dengang arbejd alt det du kan så kan vi få dig op på flere timer end de 8,5 timer jeg har nu, mit mål er op til ca 15-20 time pr uge .. Hvis jeg vel at mærke kan holde til det ....

og du siger loftet er 13839 når jeg regner sammen brutto er det jo ikke engang 17745 kr men 14191,30 brutto så med det loft på 13839 kr så er det jo kun 352,30 kr som er over
gittan63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 22:38   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan lege lidt med hvad du kan tjene på forskelligt timetal på www.fleks.nu/beregner
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 21:14   #5
Melika
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Melika er ny på vejen
Er ikke helt sikker jeg forstår dette her .... Er du flexjobber på 30 timer og arbejder tit ekstra er det rigtig forstået...�� Undskyld men hvordan hænger det sammen. Mener ens flexjob job er lavet efter hvor meget man kan holde til, så kan man da ikke arbejde ekstra eller? Så er der noget der ikke helt stemmer ens... Er jeg helt galt på den
Melika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension