K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2013, 14:42   #11
Brugernavn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Røvild
Indlæg: 3
Styrke: 0
Brugernavn er ny på vejen
Sikke en blanding af uvidenhed og gode fortællinger.
Cannabis er så meget, at et entydigt svar ikke er muligt.

Cannabis består af ca 300 bestanddele, hvoraf 80 er cannabinoider.
De to mest undersøgte og mest kendte er.
THC- TetraHydroCannabinol, euforisk og psykisk aktivt.
CBD- Cannabidiol, stærkt anti inflammatorisk, anti psykotisk og smertedæmpende.

JEG TILSTÅR- Jeg fatter ikke en bjælde af alle disse psykiske lidelser, men jeg forstår heller ikke russisk. Jeg respekterer derimod, at andre lider og tænker det må være frygteligt ikke at kunne stole på jeget-selvet-intellektet, og syntes jeg vil skrive det direkte, istedet for at lade som om jeg forstår.

I min verden konfronterer man sine djævle, og jeg husker tydeligt en aften med fuldmåne, traskende på en lille asfaltvej i skoven, og hjertet hamrede, og tankerne løb om alskens røvere og sikkert ulve. Jeg satte mig i kanten og sagde ligeså højt, HVEM VIL MIG NOGET, og mærkeligt nok var der ingen der svarede. Bare et eksempel på hvordan jeg forlanger at være ovenpå i forhold til tankerne.

Cannabis, og her er jeg aldeles vidende, er tæske god medicin til mange ting, men det er altså psykoaktivt, så man farer med lempe, og jeg har selv prøvet en tre gange at blive depri/paranoid noget, og det var egentlig ikke sjovt, men jeg ser det som en dannelse, og dagen efter havde jeg møde med mig selv, og diskuterede hvordan i helvede de tanker kunne stamme fra mig, og jeg måtte beslutte om de "syge" tanker var mig, eller mit almindelige tankesæt var mig, og det blev heldigvis det sidste.

Jeg er ligeglad om du prøver cannabis. Jeg er ligeglad om (som nogle uberettiget påstår) det er farligt. Det du allerede HAR gennemgået har været tusindfold farligere! Nede og psykopharmeka er to store dræbere, men INGEN er død af Cannabis endnu!

Jeg benytter det aktivt mod er gigtlidelse OG DET VIRKER. Lægen skriver både Morfin og Benzoer til mig, men forbruget er meget meget lille, da cannabis trækker læsset. Jeg er et respektfuldt menneske, så NEJ jeg er ikke skæv i dagligdagen. Jeg kører bil og arbejder med maskiner så syntetisk morfin om morgenen (eller lidt urtemælk), og så cannabis om aftenen.

Jeg ryger ikke, men anvender et apparat der kan hive de gavnlige dampe ud, uden røg.
Jeg koger 4 liter sødmælk med en håndfuld pot i, og så hælder jeg ellers en sjat mælk i kaffen, når jeg vil have medicin, og det er nødt til at være spredt ud over dagen, for tager jeg det i en omgeng bliver jeg småskæv og det vil jeg ikke.

Beslutter du at prøve Cannabis, så gå stille til det.
Skaf lidt pot og kog det i sødmælk på trin 1, med hyppig omrøring, sies og fryses i små portioner (har selv overvejet isterningebakker) og det holder fint over en uge efter det er tøet. Så bruger du en teske den første dag, og en spiseske den anden dag og så fremdeles.
1.: Din krop, og i dit tilfælde hoved skal vænne sig til det.
2.: Du bør være sårbar, og skal derfor starte meget meget stille.
3.: Enhver form for rygning er skadelig.

Bonus info :-)
De to stoffer fremstiller du også selv indeni kroppen i forvejen, der kalder man dem anandamid og 2ag, og det er så ENDOcannabinoider, fra planten er det Phytocannabinoider.
Stofferne virker ved at receptorer på cellerne reagerer, og det er samme funktion som opiater som cellerne også har receptorer til.

JO Cannabis anvendes meget mod psykiske lidelser, ikke mindst Autisme, PTSD, ADHD og ADD, så tag du den bare med psykiateren, men forvent han er skolet i de sorte tider, hvor usa kunne bilde verden ind, at det var farligt. Se filmen "Reefer madness" på youtube og så forstår du. Du skal bare Google og youtube, al viden er derude til dig.
SØG- Cannabis science Medical marijuana (og de internationale navne for dine lidelser)


Du har min dybeste medfølelse, og jeg håber det bedste for dig, uanset om du forsøger eller ej. Er du fra Nordjylland, hjælper jeg gerne med viden og opstart.

KH Kurt- Cannabisaktivist og alvidende om emnet.
Brugernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 12:14   #12
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja jeg kender flere fra min folkeskole tid som røg meget hash..
De er idag totalt uarbejdsdygtige pga det, dengang var holdningen jo at Hash ikke var Farligt...
De fleste af dem fik en hash psykose, og 1 blev dybt afhængig og bonger rundt i en evig hashtåge og sover når han ikke tager det...

Du skal også vide at det er Arveligt om man kan tåle Hash...
Så har du nogen i din familie med Feks Hashpsykoser eller Maniodepressive, ja så kan du godt skrive dig på listen til en af sygdommene..
Er det din mor der er maniodepressiv har du 75% chance for at blive det når du ryger hash hvis du har arvet genet..
Er det din mormor eller morfar der er maniodepressiv har du så 50% chance hvis du har arvet genet osv........

Jeg ved der er mange med schlerose og fibromyalgi som bruger det pga det afslapper musklerne, personligt kunne jeg aldrig selv finde på det, og dem det virker for har det jo godt, problemet er bare du ved ikke om du hører til den gode side eller dem der ryger i bund....
og ca 1% af alle der ryger hash bliver syge af det første gang da de har et gen som gør at de ikke kan tåle det at all....
Læste en artikel om det på et tidspunkt med generne og Hash....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 13:41   #13
nocturne-igen
Ved at vænne sig til K10
 
nocturne-igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
nocturne-igen er ny på vejen
Man skal selvfølgelig ikke ryge meget hash.
Hash er ikke det samme som hamp/pot/cannabis.
Man skal heller ikke drikke meget snaps.
Vidste du at for meget vand er livsfarligt?
nocturne-igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 19:17   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja jeg kender flere fra min folkeskole tid som røg meget hash..
De er idag totalt uarbejdsdygtige pga det, dengang var holdningen jo at Hash ikke var Farligt...
De fleste af dem fik en hash psykose, og 1 blev dybt afhængig og bonger rundt i en evig hashtåge og sover når han ikke tager det...
Min storebror bliver snart 53 år.
Han har røget hash siden han var ung.
Han er uddannet indenfor smedefaget, og har kun gået arbejdsløs i i meget få og meget korte perioder.
Han har aldrig haft ret meget sygefravær.

Hvis han en dag bliver nødt til, at sygemelde sig, så bliver det p.g.a. hans knæ, og ikke p.g.a. hans hash-forbrug.

Det var så en lidt anden vinkel.

Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne-igen Se meddelelser
Man skal selvfølgelig ikke ryge meget hash.
Hash er ikke det samme som hamp/pot/cannabis.
Man skal heller ikke drikke meget snaps.
Vidste du at for meget vand er livsfarligt?
Alting med måde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 20:56   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Cannabis er jo også noget er "IN/oppe" pt., så pas på hermed.

I stedet bør du følge dit sind og dit hjerte, fremfor din angst. Når du finder roen, så føl hvad du har det bedst med. Jeg føler mig f.eks bedst tilrette med et hvil på sofaen og hænderne på min mave. Jeg startede hermed ved min afspændingsåpædagog ved min først psykolog i 2007. Efter flg. har jeg gået til sindsro, clairvoyant og lign. for jeg har og har haft utroligt svært ved at slappe af.

Det bedste jeg har lært er at jeg sagtens kan ligge på sofaen uden at der skal ske noget i en time eller noget og der har jeg aldrig kunnet før. Jeg nyder det uden lige og det får mig til at falde til ro mere end noget andet.

Det er med at finde mulighederne i sig selv og ikke bare søge derude alene.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 12:38   #16
nocturne-igen
Ved at vænne sig til K10
 
nocturne-igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
nocturne-igen er ny på vejen
Mere info...
http://www.information.dk/468156#comment-742133
https://www.facebook.com/groups/115835521891624/
https://www.facebook.com/groups/182547125118172/
https://www.facebook.com/groups/186621013035/
nocturne-igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 09:12   #17
Allina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Allina er ny på vejen
Hej alle, 1000 tak for alle jeres svar, erfaringer, links og råd.
Jeg har desværre begrænset adgang til computer og derfor ikke mulighed for at svare på jeres indlæg dér hvor jeg er nu (gæt selv hvor), men jeg skal i hvert fald i gang med at undersøge en masse, når jeg er udskrevet.
Igen mange tak, hilsen Allina.
Allina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 09:53   #18
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Så lige den her tråd da jeg ledte efter andet, og jeg vil håbe at flere der er her i tråden har fulgt med i debatten der pt raser omkring Cannabis og sygdom.

Jeg er selv en af dem der er begyndt at bruge medicinsk cannabis og jeg har prøvet med mælken som jeg kan se en anden her i tråden også anvender, den virkede godt på mig men jeg har et problem med at jeg ikke kan lide at være påvierket.

Jeg har fulgt debatten i en del år jeg ryger aldrig cannabis netop fordi jeg ikke kan lide at være påvirket og desværre fremstår det i medierne som om at cannabis er noget der sidder pothoveder og babber i sig i et hvert sygemiljø.

Selv har jeg nervesmerter muskel og led smerter og kronisk migræne, jeg har igennem de sidste 5-7 år taget dolol (tramadol) og migræne medicin og det er konstant steget i doserne , for ca et år siden tænkte jeg PRØV dog den cannabis som de alle snakker om, og det gjorde jeg så efter to dage fandt jeg ud af at ryge det er bestemt ikke mig, og jeg prøvede så den mælk som er omtalt her i gruppen...

Den virkede jeg tog den om aften lige inden jeg skulle sove, så nåede jeg at falde i søvn inden virkningen slog igennem, og jeg tog så mindre sip af den i løbet af dagen, så små at jeg ikke blev skæv, men efter et stykke tid syntes jeg ikke det virkede så optimalt længere men må indrømme at jeg var blevet så fascineret af cannabis planten at jeg var begyndt at læse alt om den..

Og jeg begyndte at finde ud af at hvor der er syge er der kvaksalver og at ja CBD er det som hjælper mod smerter (for stor del) og at vi her i landet var i besiddelse af meget hjælpsomme mennesker derude, de ville gerne sælge dig olie som du kunne indtage de fortalte ikke at det var håndsalve de solgte det som , lige som de hævde at det kunne kurere cancer (det kunne det så ikke, da cancer kræver BÅDE CBD OG THC)

Nå men jeg kom så langt og fik kontakt med så mange mennesker og mødte så mange svindlere at jeg fandt ud af at dem jeg bedste kunne stole på var dem der sagde DYRK selv eller få venner til det, og jeg fandt også ud af at der var uanende måder at indtage sin cannabis på og jeg har fundet den perfekte for mig ..

Jeg indtager hver dag 6-8 dråber stærk tinktur (fra en bestemt plante) og så juicer jeg alle planter jeg kan få fat i og jeg mener ikke kun topskud men rub og stub .. og så drikker jeg dette, fordi det ikke har været varmet noget af det så er der ingen psykoaktiv stoffer i og jeg kan ikke blive skæv, tilgengæld har jeg nu ikke taget hverken syntetisk morfin eller migræne medicin i snart et år, og jeg er aktiv inden for en legalisering af cannabis

MEN ikke alt er lutter lagkage for så længe det er ulovligt at tage cannabis herhjemme og at lave det selv at købe det osv så længe vil der være folk der søger at sælge på falske præmisser så husk de kritiske forbruger briller når og hvis i skulle få lyst til at prøve cannabis og husk at ikke enhver medicinsk cannabis bruger i støder ind i er en der sidder derhjemme med en joint om aften ..

Prøv at se de to her

https://www.youtube.com/watch?v=JpGdvYSueJA

https://www.facebook.com/photo.php?v=1427859707493265

Og har man spørgsmål eller brug for hjælp så er der nu kommet en forening ja der er vist kommet tre, jeg er ikke selv i nogen forening da jeg klart fornemmer magt kampe og profilerings kampe om egoer og penge og det er ikke det som det drejer sig om for de syge, den gruppe jeg kan anbefale på fb er en gruppe hvor i kan bede om hjælp og råd og vejledning og skrive med andre der prøver eller skal i gang med at prøve medicinsk cannabis ..

Men husk at lægge fordomme bag jer for der er uanede muligheder i cannabis og flere og flere landet indser det, mens vi skærper straffe og bøder her i landet frigiver de rundt omkring os...
vi bliver hægtet af en vogen der giver uanede muligheder for job, skatteindtægter og alt det som hamp OGSÅ kan bruges til for der er en grund til at man brugte hamp (som reelt er en ukrudts plante) allerede i Ægyptens tid

https://www.facebook.com/groups/233313980211979/

Og så lige et lille ps..

Min praktisernede læge ved at jeg bruger Cannabis som medicin og ved og kan stå inden for hvordan mit helbred er nu kontra på morfin, lige som mine special læger på hospitalet ved det, og det står i mine sygejournaler (ikke som noget de anbefaler det må de ikke ) men som en konstatering samme med bemærkning om at jeg ser ud og måles til at have det bedre, og at ikke har advaret mig om det, og at jeg ser ud til at være i stand til at træffe mine beslutninger selv.

Da vi fik ny sundhedsminister skrev jeg det ligeledes til ham og han skrev tilbage at det var godt jeg havde god erfaring med det men det var FORBUDT og jeg skulle straks gå til min læge og få udskrevet sativex, det han ikke lige fattede var 1 sativex udskrives ikke til alm smertepatienter 2 sativex gør dig skæv 3 sativex har en masse ting tilsat som gør at man har bivirkninger..

Politiet ved også at jeg bruger medicinsk cannabis jeg vil blive straf forfulgt som alle andre selv om jeg aldrig har en rus og det efter sigende er den rus de vil stoppe, jeg kender folk som bruger mælken for gigt , den ældste jeg kender der bruger medicinsk cannabis er en på¨75 år men også en kvinde på 71 og en på 73 som alle har en mærkbar bedring (de bruger mælken)

Så langt er de kommet i USA landet som fik FN til at forbyde cannabis, og i dag selv har million indtægt fra samme plante og som ikke mindst har fundet ud af at det er cannabis der kan være med til at redde deres økonomi...

FN anbefalede i 2007 at medlemslandene afkriminaliserede cannabis men det hørte vi som borger ikke ret meget om, lige som vi ikke høre om at medicinal industrien hiver voldsomt mange patenter hjem på netop dele af denne plante, mon ikke vi ser den her i DK når medicinal industrien har fået lavet det hele syntetisk ..

Og ja de tror at vide (men der er stor uenighed om det ved eksperterne) at 168 herhjemme får hash psykose åreligt, til sammenligning kan man tjekke statistikker og se hvor mange der får psykoser af deres medicin og ikke mindst hvor mange der dør grundet deres medicin ..

Jeg har fået lov til at lægge disse tre dokumenter ind her som er netop om depression, skizofreni, og angst de er oversat til dansk og måske der er nogen der kan bruge dem...
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  New york post.jpg
Visninger: 465
Størrelse:  99,7 Kb
ID: 460  
Vedhæftede filer
Filtype: pdf 3 (2).pdf (90,0 Kb, 908 visninger)
Filtype: pdf 1 (1).pdf (77,5 Kb, 957 visninger)
Filtype: pdf 3 (1).pdf (60,2 Kb, 511 visninger)
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 21:56   #19
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Jeg sidder og tænker på kernen i trådstarters indlæg: den behandlingsresistente depression.


Tilsyneladende virker hverken klassisk medikamentel behandling og psykoterapi.

Hvad stiller man så op ... ud over evt. selvmedicinering med fx et cannabis-præparat ... hvad er der så ellers af "skud i bøssen"?

Er der nogen der har overvejet, om der er andre behandlingstilbud, der om ikke andet så eksperimentelt befinder sig på et videnskabeligt fundament?


Jeg ved at både professor, dr. med. Per Bech og professor, dr. med. Poul Videbech har gjort sig nogle tanker, holdt foredrag og opsat kliniske forsøg i et forsøg på at afdække nye behandlingsmetoder til anvendelse ifm. behandlingsresistente klinisk depressioner.

Men hvad er der reelt tilgængeligt på markedet, der kan tilbydes den gruppe personer som trådstarter tilhører?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 22:18   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det eneste der virker på mig, er kærlig pleje af mit sind - god kost, massere af vand, meditation, let motion, gode sunde tanker.

Jeg synes jeg er kommet rigtig langt og at der går længere og længere mellem depressionerne (og psykoserne), og kan faktisk begynde at tale om en årerække uden symptomer. Efter 37 år som svært syg (og i perioder tungt medicineret!), så må jeg jo erkende, at livsstilsændringen virker. Jeg tager kun mine vitaminer og har aldrig haft det bedre.

Har aldrig mødt behandlingsformer der har virket - og ved ikke om der er kommet nye tiltag de senere år?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Idé til praktik (PTSD, angst, depression) jassie Dit og Dat 4 25-07-2012 13:46
Spørgsmål om førtidpension til en med depression og angst... aben Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-06-2010 08:08
Arbejdsprøvning ( angst, depression og socialforbi) Tanjaw Alt det andet 14 12-05-2010 09:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension