K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2014, 18:52   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Zoloft og tilskud, hjælp

Jeg bliver IDIOT, af min læge og af systemet generelt.

Jeg får en allergisk reaktion hver gang jeg prøver kopier af zoloft. Jeg har udover zoloft prøvet et UTAL af medikamenter.

Zoloft virker. Men zoloft koster en formue. Hvis så bare lægerne SELV kunne finde ud af de der regler om tilskud, så ville det jo være dejligt.


Jeg læste at man kunne søge om forhøjet tilskud.

Læge 1 siger, ja jeg sender en ansøgning, så får vi svar inden for 14 dage.

En måned senere har jeg intet hørt og det viser sig at læge 1 slet ikke har søgt.. Læge 2 siger, NEJ man kan IKKE søge forhøjet tilskud, men derimod ENKEL tilskud, men at det koster min 200 kr at søge om.
Læge 3 siger, NEJ, jeg kan sætte kryds i en kolonne, så sygesikringen betaler en andel. Zoloft går nemlig IKKE indunder den normale rabatordning, når man feks har købt for 2000 kr på apoteket, så får man 85 % rabat på sin CTR saldo.

Apoteket siger NEJ, sygesikringen dækker kun et tilskud på 26 kr, som er det tilskud de normalt ville dække på kopipræparaterne.

Jeg ringer og skælder lægen ud over at jeg sådan bliver smidt rundt og ingen ved noget og jeg måtte betale 1200 kr for pillerne. Så siger lægen så, at man skal slet ikke søge alligevel, man så bare opgive en talkode nede på apoteket, så får man rabat. What ? I så fald hvorfor har de så ikke sagt det på apoteket.

Jeg giver fortabt. Har ikke råd til at tage zoloft og ingen gider åbenbart hjælpe mig med at finde rundt i tilskud, de aner det jo ikke engang selv.


Så kære K10, hjælp, hvem herinde får zoloft og får i tilskud og hvordan ??
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 20:55   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du skal have tilskud, så er det forhøjet tilskud, men om de vil give det er så en anden sag, det kommer helt an på hvad lægen skriver som begrundelse.

Læge 2 er helt gal på den, alt vedkommende siger er direkte forkert !

For at der skal gives tilskud til mere end de 26kr, skal der søges forhøjet tilskud.
Jeg ville ringe til sundhedsstyrelsen og få direkte besked på hvordan det forholder sig... de plejer at være meget venlige.

Den med talkoden, det er vist noget lægen selv har fundet på... de eneste koder der er på forhøjet tilskud, er når der kommer nye varenumre, men det er en "intern" ting i apotekets system (og jeg ved det fordi mit apotek ikke kan huske det) og det er også yderst sjældent der sker ændringer, og det har INTET med dit tilskud at gør.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 12:45   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at læse om medicintilskudsregler på nettet - du kan google det. Prøv at tjekke medicinpriser.dk. Umiddelbart ser det ud til, at der er normalt tilskud til præparatet - ikke til hele beløbet, da der nok findes kopipræparat, der også indeholder setralin.
Du kan også tale med apoteket.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 11:26   #4
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Tak for svar. Jeg HAR spurgt apoteket, de siger at jeg skal søge om forhøjet tilskud, eller rettere at det skal min læge.

Men lægehuset er åbenbart for dum til at fatte hvordan man gør. Ja groft sagt. Jeg Havde i forvejen læst på medicinpriser og tilskud og havde fået den klare opfattelse at lægen skulle søge om forhøjet tilskud og at det ikke koster mig noget. men det er der ingen af lægerne der åbenbart fatter.

Jeg var faktisk også slemt i tvivl om lægen tog pis på mig, da han sagde det med talkoden.

Det er så dybt deprimerende at lægerne har SÅ lidt styr på medicin og regler om tilskud. Kan slet ikke overskue det. Men må jo bare troppe op hos lægen igen i morgen og banke det ind i knolden på dem, at det er DEM der GRATIS, skal søge om FORHØJET tilskud.

;(
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 16:45   #5
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Tigul du skal snakke med din læge og det er ham/hende der skal søge det til dig der står om det...

Generelt eller enkelt tilskud Som forbrugere får vi i dag generelt tilskud (automatisk tilskud) til medicin, når vi har købt medicin, der er berettiget
til tilskud, for mere end 850 kr. om året.
Tilskuddet bliver større, jo højere medicin udgifter vi har.
Ud over det generelle tilskud til medicin,er der også mulighed for at få andre former for medicintilskud (enkelttilskud).
Lægen kan søge enkelttilskud hos Lægemiddelstyrelsen, hvis den medicin, du
skal have, ikke har generelt tilskud.Hvis Lægemiddelstyrelsen bevilliger enkelttilskud, er tilskuddet det samme, som
hvis medicinen havde generelt tilskud


Det hele står her http://www.patientforeningen.dk/file...cintilskud.pdf

du kan printe det hele ud til din læge og markere de relevante steder hvis din læge er en af de fat svage, ved at min egen læge søgte tilskud til d3 vitamin til mig fordi det jo bare er ganske alm vitamin piller men jeg skulle spise dem i så store mængder for at holde vitamin niveauet oppe at jeg hver måned måtte bruge ca 500 kr, jeg fik så afslag fordi de ikke mente der var bevis nok for at det hjalp, men at det var min læge der skule søge var der aldrig tvivl om ..

Og at lægerne så ikke selv vejleder om dette er dybt forkasteligt .
Lige som mange apoteker "glemmer" at vejlede om kroniker tilskud ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 16:51   #6
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Tigul du skal snakke med din læge og det er ham/hende der skal søge det til dig der står om det...

Generelt eller enkelt tilskud Som forbrugere får vi i dag generelt tilskud (automatisk tilskud) til medicin, når vi har købt medicin, der er berettiget
til tilskud, for mere end 850 kr. om året.
Tilskuddet bliver større, jo højere medicin udgifter vi har.
Ud over det generelle tilskud til medicin,er der også mulighed for at få andre former for medicintilskud (enkelttilskud).
Lægen kan søge enkelttilskud hos Lægemiddelstyrelsen, hvis den medicin, du
skal have, ikke har generelt tilskud.Hvis Lægemiddelstyrelsen bevilliger enkelttilskud, er tilskuddet det samme, som
hvis medicinen havde generelt tilskud


Det hele står her http://www.patientforeningen.dk/file...cintilskud.pdf

du kan printe det hele ud til din læge og markere de relevante steder hvis din læge er en af de fat svage, ved at min egen læge søgte tilskud til d3 vitamin til mig fordi det jo bare er ganske alm vitamin piller men jeg skulle spise dem i så store mængder for at holde vitamin niveauet oppe at jeg hver måned måtte bruge ca 500 kr, jeg fik så afslag fordi de ikke mente der var bevis nok for at det hjalp, men at det var min læge der skule søge var der aldrig tvivl om ..

Og at lægerne så ikke selv vejleder om dette er dybt forkasteligt .
Lige som mange apoteker "glemmer" at vejlede om kroniker tilskud ..
I dette tilfælde handler det ikke om enkelttilskud, men forhøjet tilskud.
Det er fordi der allerede er tilskud til præparatet.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 16:57   #7
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Sorry

Så er det den her https://sundhedsstyrelsen.dk/da/medi...duelle-tilskud

Men stadig lægen

Lægen kan søge om forhøjet tilskud, hvis man er nødt til at bruge et dyrere, synonymt lægemiddel, selvom der findes et billigere alternativ (fx hvis man er allergisk over for tilsætningsstoffer i det billigere lægemiddel).

Forhøjet tilskud betyder, at tilskuddet bliver givet til lægemidlets faktiske pris i stedet for til tilskudsprisen.
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 17:34   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
ved at min egen læge søgte tilskud til d3 vitamin til mig fordi det jo bare er ganske alm vitamin piller men jeg skulle spise dem i så store mængder for at holde vitamin niveauet oppe at jeg hver måned måtte bruge ca 500 kr, jeg fik så afslag fordi de ikke mente der var bevis nok for at det hjalp, men at det var min læge der skule søge var der aldrig tvivl om ..
Spiser du de D-vitaminer sammen med fedtstof, for ellers optager du INTET i kroppen ?

500 kr om måneden, der er vi oppe i et niveau hvor du bliver forgiftet efter ganske kort tid...
Forgiftning af D-vitamin er en meget alvorlig sag, selvom det "bare" er vitaminer.

For 500 kr/måned kan du købe 22 D-Pearls af 38µg/dag...
Det er 836µg D-Vitamin, i den lettest optagelige form HVER DAG.

Ordinerer en læge sådan en dosis er de vigtigt at sundhedsstyrelsen ser alvorligt på hans ordinationsmønster, og de skal selvfølgelig IKKE give tilskud til at en læge ønsker at give en patient medicin i dødelige doser.

Her er et link hvor du kan købe D-Pearls til 175 kr, hvilket betyder at du kommer til at betale omkring 65 kr/måned for en høj daglig dosis (114µg)

http://www.kamilleshop.dk/kosttilsku...FesLcwodR2IAww
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension