K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2014, 16:04   #1
bch52
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
bch52 er ny på vejen
Mister retten til flexydelse?

Jeg har efter flere år som flexjobber uden job endelig fået et arbejde 4 timer ugentligt med en ca. 110 kr. i timen 440 kr. om måneden.
Som jeg havde læst og fået at vide af jobkonsulenten ville kommunen herefter fratrække et beløb svarende til 4 timer, svarende til "timelønen" på flexydelsen, ca 10.500 kr. pr. måned og udbetale resten.

I dag har jeg så fra kommunen modtaget meddelse om at, da jeg er startet i flexjob bortfalder ledighedsydelsen med virkning fra den 31.3.2014.

Er denne afgørelse korrekt eller er kommunen igen for hurtig på aftrækkeren.
Er sket før da der blev påstået at ydelsen skulle behandles som kontanthjælp og at der skulle ske diverse fradrag i ledighedsydelsen hvis jeg havde formue etc.

Umiddelbart mener jeg, men jeg er ikke sikker på at der ved så lave en løn bliver foretaget en speciel beregning der reducerer fradrag forinden fradrag.
bch52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 17:27   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvis du

arbejder 4 timer pr uge... vil det give 1760 kr før skat

Og når du er i job får man fleksjobydelse fra kommunen som er på omkring de 17300 kr før skat.

Kommunen trækker 30 % op til 13ooo kr... ( det er lidt mere, men kan ikke huske beløbet ) .....

Så er der noget i retning af 16000 kr før skat .. ( kan igen ikke hele beløbet )

De 2 beløb giver dig så din løn for måneden.

Men vent til en af dem der har mere styr på... så kan de bedrer fortælle dig hvordan og ledes...

Man får ikke fleksydelse på fleksjob... det hedder i min kommune fleksjobydelse eller fleksjobløn...... Og den er altså noget højre end kontanthjælps satsen omkring de 17,300 kr før skat.

Når man så har været i arbejde i 9 måneder ud af 18 måneder... så er man berettiget til den høje ledighedsydelse som er 89 % af højeste dagpenge sats.

Så er du kommet fra kontanthjælp vil din ledighedsydelse være på de 10,500 kr før skat.

Men nu er du i job og så skal du har løn i stedet for
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 14:17   #3
bch52
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
bch52 er ny på vejen
Tak for det "foreløbige" svar.
Det har reddet min weekend idet jeg i min verden havde fået en helt anden forklaring fra en jobkonsulent.
og ja som snart 62 årig er jeg røget ned på den lave ydelse 10.500. så der er immervæk en pæn stor forskel i udbetaling.
bch52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 15:39   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Hvis du bruger en beregner som er her http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...n+din+l%C3%B8n

Så vil du med en timeløn på 110 kr have 15780 før skat i løn, og at de skal lukke for din ledighedsydelse er jo i og for sig rigtig , da du nu er i arbejde er det jo en fleksløn du har
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 17:45   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bch52 Se meddelelser
Jeg har efter flere år som flexjobber uden job endelig fået et arbejde 4 timer ugentligt med en ca. 110 kr. i timen 440 kr. om måneden.
Som jeg havde læst og fået at vide af jobkonsulenten ville kommunen herefter fratrække et beløb svarende til 4 timer, svarende til "timelønen" på flexydelsen, ca 10.500 kr. pr. måned og udbetale resten.

I dag har jeg så fra kommunen modtaget meddelse om at, da jeg er startet i flexjob bortfalder ledighedsydelsen med virkning fra den 31.3.2014.

Er denne afgørelse korrekt eller er kommunen igen for hurtig på aftrækkeren.
Er sket før da der blev påstået at ydelsen skulle behandles som kontanthjælp og at der skulle ske diverse fradrag i ledighedsydelsen hvis jeg havde formue etc.

Umiddelbart mener jeg, men jeg er ikke sikker på at der ved så lave en løn bliver foretaget en speciel beregning der reducerer fradrag forinden fradrag.
4 timer om ugen a 110 kr i timen uden pension giver FØR SKAT en samlet indtægt på 16893,77 kr/md.. (Flekslønstilskud og løn tilsammen)

Så er dit tvunget ATP bidrag på 500 kr og en smule am-bidrag af lønnen allerede trukket fra
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 08:39   #6
bch52
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
bch52 er ny på vejen
Tak for svarene, det hjalp en del på humøret.
bch52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension