K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2014, 23:19   #1
TL82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
TL82 er ny på vejen
Fleksjob 1 time

Hej jeg er ny her inde håber i kan hjælpe med et spørgsmål kort om min sygdoms historie har været i systemet siden 2006 har rygsmerter konstant men nok onder mit spørgsmål er jeg er endnu en gang i arb prøvning medhenblik på reccurceforløb el Flex håber sku snart de finder en løsning men mit spørgsmål er jeg er der 1 time ugeligt og det er sindssygt hårdt men kæmper for det men kan man godt for et Flexjob på 1 time? kan ikke magte mere men vil så gerne have en afklaring ? Vh På forhånd tak
TL82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 23:37   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære TL82.

Begynd her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvorfor har du rygsmerter?

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 04:47   #3
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TL82 Se meddelelser
Hej jeg er ny her inde håber i kan hjælpe med et spørgsmål kort om min sygdoms historie har været i systemet siden 2006 har rygsmerter konstant men nok onder mit spørgsmål er jeg er endnu en gang i arb prøvning medhenblik på reccurceforløb el Flex håber sku snart de finder en løsning men mit spørgsmål er jeg er der 1 time ugeligt og det er sindssygt hårdt men kæmper for det men kan man godt for et Flexjob på 1 time? kan ikke magte mere men vil så gerne have en afklaring ? Vh På forhånd tak
Der er eksempler på personer som har fået tilkendt fleksjob med 2 x 20 min. arbejde om ugen.

Der er dog snak om man skal indføre en mere realistisk nedre grænse.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 08:23   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som jeg har forstået det, så kan man få fleksjob på 1-2 timer om ugen, hvis der er udviklingsmuligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 12:15   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvad vil de med at give folk flex for så lidt?
Hvad er økonomien i det for kommunen: Flex vs. pension?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 12:27   #6
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hvad vil de med at give folk flex for så lidt?
Hvad er økonomien i det for kommunen: Flex vs. pension?
Det er ganske enkelt at besvare:

FTP er en varig passiv forsørgelse af en borger.

Hvis man kan tilkende fleks, skal kommunen kun udbetale en sats som svarer til KH og de sparer dermed penge.
Kommer borgeren i beskæftigelse, kan kommunen nøjes med tilskud og ikke kun passiv forsørgelse. De kan evt. også øge timetallet på fleks og dermed spare penge og få skattekroner ind.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 12:29   #7
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TL82 Se meddelelser
Hej jeg er ny her inde håber i kan hjælpe med et spørgsmål kort om min sygdoms historie har været i systemet siden 2006 har rygsmerter konstant men nok onder mit spørgsmål er jeg er endnu en gang i arb prøvning medhenblik på reccurceforløb el Flex håber sku snart de finder en løsning men mit spørgsmål er jeg er der 1 time ugeligt og det er sindssygt hårdt men kæmper for det men kan man godt for et Flexjob på 1 time? kan ikke magte mere men vil så gerne have en afklaring ? Vh På forhånd tak
Hvorfor er du i arbejdsprøvning mhp ressourceforløb eller fleks, du burde være i ressouceforløb under afklaringen til fleks..
Selv om mange kommuner udnytter formuleringen i det skrevne til at holde folk på KH i stedet for et ressouceforløb..

men den hjælp du kan få i et ressouceforløb er bedre end den du bare kan få i en afklaring.

Har lige haft en sag hvor en borger også skulle afklares mhp fleks inden de ville sætte hende på ressouceforløb, det skrev vi og klagede over med henvisning til dette..


Den 1. januar 2013 trådte reformen af førtidspension og fleksjob i kraft. Reformen betyder, at personer under 40 år ikke længere kan få tilkendt førtidspension, medmindre det er åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle deres arbejdsevne. I stedet skal en individuel og helhedsorienteret indsats i et ressourceforløb udvikle deres arbejdsevne og hjælpe dem videre i livet. Hvad er målet med ressourceforløb? Ressourceforløb skal sikre, at personer, som er i risiko for at komme på førtidspension, får udviklet arbejdsevnen. Målet er, at forløbet på sigt kan hjælpe den enkelte i arbejde eller i gang med en uddannelse. Hvem skal have ressourceforløb? Ressourceforløb er målrettet personer, der har komplekse problemer ud over ledighed, og som i høj grad risikerer at komme på førtidspension, hvis de ikke får en særlig indsats.


Du burde afklares under et ressouceforløb hvor der kan gøres flere ting for dig og du har flere muligheder, bla

Citat:
Ressourceforløb – hvad indeholder det?
I ressourceforløbet, som varer et til fem år, får den enkelte en tværfaglig og helhedsorienteret indsats, der skal bidrage til at udvikle arbejdsevnen. Fokus for forløbet er, at arbejdsevnen bliver udviklet gennem en konkret og aktiv indsats, hvor den enkeltes mål i forhold til arbejde og uddannelse er styrende for, hvilke aktiviteter der sættes i gang.

Ressourceforløbene vil ofte bestå af både beskæftigelsestilbud, sociale tilbud og sundhedsmæssige tilbud, der bliver kombineret og koordineret på tværs.

Det kan fx være:

Tilbud om brobygning til uddannelse med nødvendig støtte
Rådgivning og støtte fra psykolog/terapeut/coach
Kurser i at håndtere fx stress/angst
Aktivitetstilbud på væresteder
Støtte- og kontaktperson
Hjælp til boligproblemer
Socialpædagogisk bistand
Behandling for misbrug
Mentorstøtte
Fritids-/frivillige aktiviteter (frivilligt socialt arbejde, foreningsarbejde)
Motion

Personer under 40 år kan få tilbudt flere ressourceforløb.

Alle får en koordinerende sagsbehandler
I ressourceforløbet får alle en koordinerende sagsbehandler, der er gennemgående i forløbet. Den koordinerende sagsbehandler sikrer, at indsatsen bliver koordineret og justeret undervejs, og bistår den enkelte med at gennemføre de indsatser, der bliver sat i værk.

Sagsbehandleren har også ansvaret for at varetage den enkeltes sag på tværs af sek-torer og lovgivningsområder.
Bare en lille bi-tanke men ja du kan desværre visiteres til fleks på noget så latterligt som 1 time om ugen ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 20:54   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Det er ganske enkelt at besvare:

FTP er en varig passiv forsørgelse af en borger.

Hvis man kan tilkende fleks, skal kommunen kun udbetale en sats som svarer til KH og de sparer dermed penge.
Kommer borgeren i beskæftigelse, kan kommunen nøjes med tilskud og ikke kun passiv forsørgelse. De kan evt. også øge timetallet på fleks og dermed spare penge og få skattekroner ind.
Hvorherrebevares!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 21:11   #9
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg får over 17000 kr mdl. i flekslønstilskud..skulle jeg have pension ville kommunen slippe med omkring 11-12000, da jeg så får en pension fra min pensionskasse, der skal medregnes i indkomst..og er gift med en mand der tjener pænt..

Så er der den forskel, at kommunen får større refusion fra staten til mit fleksløntilskud..jeg mener, at denne refusion procentmæssigt er noget større end den, de får til førtidspensionsudgiften? Jeg ved ikke om det betyder, at det rent faktisk er billigere at have mig i fleksjob?

Måske andre ved det?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 09:53   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal se på den refusion, som kommunen får for den enkelte ydelse.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension