K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2014, 11:34   #11
C84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
C84 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det allerførste jeg ville gøre hvis jeg var dig var at finde ud af hvor langt de er med den praktik (det lyder som om det er arbejdsprøvning mhp at vudere om det skal være et fleksjob eller hvad )

Du skal skrive til din sagsbehandler min en gang om ugen, hvordan det går med den planlagte praktik for er du først i den ja så er du ude i en forlængelse og kan forhåbentligt hurtigt få en afklaring eller som minimum få sdp så længe at du er på sdp når den nye sdp lov træder i kraft i juli og så vil du ryge på et ressouceforløb der, men ingen tvil om at det beste ville være at få din afklaring hurtigst muligt og det får du bedst ved at presse på.

Det fremgår af sdp loven at



Derfor er det vigtigt at du får en aktindsigt (anmodning omkring det ligger under nyttige link) du skal have skrevet til din sagsbehandler hvordan det går med den praktik plads de leder efter og du skal jævnligt rykke hende for hvordan det går med at finde den praktik plads, på den måde kan du når dine sdp udløber til marts og hvis de ikke visitere til fleks eller pension pege på at de ikke kan have noget viden om dette, da de ikke har formået at finde en praktik plads men aller bedst vil det være hvis de finder den praktikplads.

Du kan også få en forlængelse ved at søge en ftp på forliggende grundlag efter en § 17 det kan være en stakket frist men allerbedst ville det klart være at de får dig afprøvet nu, vil formode at de vil have svært ved at forsvar meget andet end et ressouceforløb til dig, problemet vil så bare være den lave sats du kommer på indtil dit fyldte 30 år så helt klart at presse på for at blive afklaret mhp fleks er det bedste og det skal jo så helst være på sygedagpenge da du så vil komme på ledighedsydelse og ikke KH sats .

Men din aktindsigt er væsentlig for den vil gøre at du kan se om de arbejder på en praktik plads eller om de sylter desuden skal du være obs på at du godt selv kan snakke med en arbejdsgiver om en praktikplads og så henvende dig til kommunen og på den måde få det til at gå lidt stærkere ..

Er der snakket om hvilke skånehensyn der skal være, hvilke timeantal, hvilke slags job osv , for det er jo også en meget god indikator af hvorvidt de foretager sig noget eller om de lader tiden gå ...
Min sagsbehandler kan ikke tage stilling til noget omkring praktik, og jeg skal derfor først til et møde med en jobkonsulent inden for sygedagpenge. Jeg regner med at kontakte ham en af dagene for at høre om en tid (han skal holde møde med min sagsbehandler i dag)
Skal jeg forstå det sådan at hvis jeg kommer i praktik inden mine sygedagpenge udløber og denne ikke er færdig så skal jeg forlænges??
C84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 12:30   #12
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Din sagsbehandler kan ikke tage stilling ?
Det er normalt sagsbehandler(socialrådgiver)der tager stilling til det og så sætter de jobkonsulent igang med at finde pladsen, det er ikke omvendt

Men ja du forstår mig ret der står i loven

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 22:24   #13
C84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
C84 er ny på vejen
En lille opfølgning og et spørgsmål.
Fik endelig et møde igennem hos den sagsbehandler som skulle snakke med mig ang praktik. Han ville prøve at finde et sted til mig hvis jeg ikke selv kunne finde noget. Gik så hjem og ringede rundt og fandt samme eftermiddag et sted der godt ville tage mig i arbejdsprøvning. Jeg skal starte d. 17 feb og 3 måneder frem.
Mine sygdagpenge stopper dog d. 31 marts - kan de godt undlade at forlænge mig når jeg er midt i et afklaringsforløb???

Derudover vil jeg høre om I ved om man selv må deltage i det møde hvor de skal tage stilling til om jeg skal forlænges, blive godkendt til fleksjob eller bare smides helt ud af systemet?
C84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension