K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2014, 19:46   #21
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Sluxx du skriver



Har du ikke fået afslaget på skrift ? og hvad er den skriftelige begrundelse ?
Har lige være med i en sag hvor det også var ydelseschefen der kom med udtalen om at det var fordi personen var under 40 år da det så kom på skrift stod der noget med at afslaget var givet da personen måske ville kunne have et siddende job en time om ugen med feks at samle dippedutter, det var der på intet tidspunkt lagt op til i sagen og heller ikke nævnt nogen steder, da vi skrev den skriftelige klage over det og påviste at der ingen steder var nævnt denne mulighed, blev sagen revurderet og personen fik ftp selv om hun ikke var fyldt 40 år ..

Så anken er jo ret vigtig og vi trænger i den grad til nogen ast afgørelser omkring ressouceforløb

Jeg har ikke fået den ENDELIGE afgørelse endnu. Blot fået at vide for 2 gang at rehab.teamet står ved deres indstilling og fået at vide mundtlig på mødet af ydelseschefen at det sikkert blev et afslag. Det skal så endeligt op på deres afgørelsesmøde d 20 januar eller 3 februar. Bliver nok først 3 februar. De skal jo komme med en begrundelse når og den er jeg da spændt på at få, for de skriver nok ikke eneste begrundelse er at jeg er under 40

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg kan slet ikke se hvilken faglighed en "ydelseschef" kan bringe til sådan et møde...

Og jeg mener det er u-etisk at vedkommende deltager, da det giver et klart signal om at man ikke vurderer individuelt i din kommune, men primært med de økonomisk briller på.

Helt enig. Er faktisk helt målløs over det. For ikke på noget tidspunkt snakkede eller kommenterede hun mit helbred. De eneste ord var jeg er under 40 og at dem giver man jo ikke ftp til medmindre de er meget syge.
Så sidder jeg der med papirerne i orden og et udvalg som 2 gange er blevet enig om det samme og fik da så også sagt at hvad skal jeg bruge det her møde til og det er jo ligegyldig hvad de siger, så er det dig som sidder med den...........
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 12:24   #22
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Status

Hej Sluxx. Hvad er egenligt status nu? afventer du stadig det skriftlige afslag? og har du ikke fået en frist for hvonår du senest ville modtage det?


Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 13:24   #23
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Hej Hejdien.

Skal lige forstå det rigtigt. Har i efter afslaget, klaget eller anket eller er det det samme?

Sagen er så ikke kommet videre fordi de har ændret afgørelsen, hvor lang tid gik der fra i klaget/anket til sagen blev revurderet? og hvornår er pensionen gældende fra?

Nisten.
Hej Nisten vi sendete klagen (som i min verden er det samme som anken) kommunen (som man jo så sender anken til ) havde så fire uger til at revurdere den, eller sende den videre, de valgte så at revurdere og tilkende der gik ca tre uger inden de vendte tilbage, og tror såmænd bare at det var at gribe efter halmstrå for det var den mest søgte og lamme afgørelses skrivelse nogen sinde set

Og vi skrev også i anken at ydelsesenheden havde sagt på forhånd at det ville være afslag pga alder ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 13:31   #24
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Tak for svaret Hejdien.

Glad for de dog trods alt kom til fornuft i jeres sag.

Men det er skræmmende hvordan kommunerne kører rundt med folk og ofte langt ud over grænsen for hvad der er ret og rimeligt.

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 08:38   #25
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Hej Sluxx. Hvad er egenligt status nu? afventer du stadig det skriftlige afslag? og har du ikke fået en frist for hvonår du senest ville modtage det?


Nisten
Jeg har intet hørt endnu da den først skal op i afgørelsesudvalget igen igen ... 3 Februar.
Har søgt før og sendt en bisidder og andre gange er ingen dukket op. Til dette møde dukker jeg helt sikkert op uanset hvordan jeg har det med det. Føler mig helt ærligt meget uretfærdig behandlet. Tror da 100% den er afgjort inden jeg kommer og som blev sagt på mødet med rehab udvalget, men er så indebrændt efterhånden.
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 11:04   #26
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Forstår dine frustrationer...

Hej Sluxx.

Jeg håber du kan bevare roen på mødet d 3 og at der kommer noget fornuftigt ud af samme.

Skal lige forstå dig rigtigt! Det er pensionsudvalget og ikke rehabteam du skal til møde med ikke ?

Er det så fordi rehab har fastholdt sin indstilling at de skal vurdere igen eller er det fordi du har klaget/anket?

God dag

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 21:52   #27
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Hej Sluxx.

Jeg håber du kan bevare roen på mødet d 3 og at der kommer noget fornuftigt ud af samme.

Skal lige forstå dig rigtigt! Det er pensionsudvalget og ikke rehabteam du skal til møde med ikke ?

Er det så fordi rehab har fastholdt sin indstilling at de skal vurdere igen eller er det fordi du har klaget/anket?

God dag

Nisten.

Rehab udvalget fik den først og sendte indstilling om ftp over til pensionsudvalget. De fulgte den ikke og ville have rehab teamet til at genvurdere. De vurderede det samme og nu skal den så afgøres i pensionsudvalget igen. Har jo egentlig mundlig fået svaret men er nød til at dukke op Har ikke klaget eller anket endnu.

Men har tidligere anket da jeg selv søgte ftp. Og den anke er 7,5 måned henne uden svar.
Denne gang er det jobcentret som indstiller
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 23:44   #28
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Hmm

Du bliver godt nok sendt rundt

Du forventer ikke der kommer en ny afgørelse på mødet kan jeg næsten forstå men hvad så ???

Skal du så anke den også? og have to anker igang på samme tid?
og vil de så pludselig alligevel sende dig i ressourceforløb? (det ved du selvfølgelig ikke endnu)

Puha der er lang tid til d. 3 håber du er bedre end jeg er til at "ligge det hele lidt til side" jeg bliver desværre meget påvirket/frustreret over al den ventetid

Hvad var begrundelsen for afslag da du selv søgte? ikke afklaret nok?

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 20:37   #29
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Du bliver godt nok sendt rundt

Du forventer ikke der kommer en ny afgørelse på mødet kan jeg næsten forstå men hvad så ???

Skal du så anke den også? og have to anker igang på samme tid?
og vil de så pludselig alligevel sende dig i ressourceforløb? (det ved du selvfølgelig ikke endnu)

Puha der er lang tid til d. 3 håber du er bedre end jeg er til at "ligge det hele lidt til side" jeg bliver desværre meget påvirket/frustreret over al den ventetid

Hvad var begrundelsen for afslag da du selv søgte? ikke afklaret nok?

Nisten

Nej, nu fik jeg jo mundtlig det at vide at det NOK blev et afslag. Og det af chefen for pensionsudvalget. Så nej tror ikke jeg har den mindste chance for den går min vej.
Nu går der jo lidt tid inden mødet den 3 er klaret og har jo også noget tid jeg kan nå at klage over den afgørelse før den ryger videre til ankestyrelsen igen - så håber da at høre derfra før det.
Kan jeg godt forstå du synes. Er du ikke ene om. Der går hurtigt uger,måneder .....
Grunden til afslaget jeg har fået som ligger ved anken var de ikke kunne finde på andet end de mente der skulle en speciallægerapport til. Det fik det og den sagde ikke hvad de gerne ville høre. Desværre får mig har de aldrig fulgt de lægepapirer jeg har fået lavet på trods af det er kommunen som kræver det og betaler for det.
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 11:51   #30
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Har nu fået papirer fra kommunen.

Og sagen er desværre lidt forsinket så den kommer først på midt februar i afgørelsesudvalget.


Men rehab.udvalget står ved deres beslutning og der er endda kommet endnu en lægefaglig begrundelse til som siger der intet er at gøre i forhold til min arbejdsevne og de stadig anbefaler en førtidspension.

Desuden står der *(hvilket jeg er lidt irreteret over) at ved møde nummer 2 i rehab.udvalget var at jeg havde en forventning om ved dette møde at få en afgørelse på om jeg var berettiget til førtidspension og jeg var uforberedt på en drøftelse af andet. Det er da virkelig at modsige dem selv. Jeg havde aldrig regnet med at jeg ville få noget at vide i rehab.udvalget og ved det er i ydelsesafdelingen beslutningen bliver taget men derimod den indkaldelse gik på de ville revurdere min sag. Så er det klart på sådan et møde jeg bliver overrasket at ydelseschefen og formanden for pensionsudvalget er med og åbner mødet med at sige at jeg nok får et afslag og man ikke giver pension til folk under 40 medmindre det er formålsløst....KLART det ligesom ryster mig resten af mødet for hvad er det så jeg skal til dette møde for hvis den beslutning nærmest er taget af ydelseschefen alene uden at kende resultatet af resten af mødet og hvad er det lige rehab udvalget skal revurdere..... Jeg synes faktisk er det LANGT over hvad jeg skal finde mig i. Så nu går tiden med at samle skyts til en klage hvor der klages kan for føler mig i den grad ...... på .....
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension