K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2010, 18:05   #261
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
René Skau Björnsson samlede spørgsmål...

Muskelsvindfonden har samlet René Skau Björnsson spørgsmål, rejst i Folketinget i valgperioden 2001-2005.

http://www.handicap.dk/dokumenter/ra...sson_revisited

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 13:49   #262
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Greve kommune........

stiller ulovlige krav for bevilling af støtte til handicapbil.:

Udgivelsesdato: 30-08-2010
Greve Kommune bidrager nu til den almindelige kommunale opfindsomhed med hensyn til at gøre tilværelsen så besværlig som muligt for borgerne. Vi hører ellers altid fra kommunerne og også fra den private pressionsgruppe, Kommunernes Landsforening, at administrationen er alt for indviklet og tager for lang tid, men samtidig indfører kommunerne selv endnu flere regler og endnu mere administration, som de hverken har pligt til eller ret til.

Og Greve Kommune stiller nu en helt ny betingelse, når borgerne søger om støtte til handicapbil: Man skal indsende kopi af kørekort for alle, der kan komme til at føre bilen. Dette gælder f.eks. hjælpere, venner og familiemedlemmer, og hvis man skifter hjælper eller får nye venner eller kærester osv. i de kommende 6 år, skal der indsendes kopi af kørekort for alle "nye chauffører".

Efter reglerne skal kommunen sikre sig, hvis man ikke selv kan føre bilen, at der så er andre, som kan, men hvis man samtidig har f.eks. BPA, giver der jo sådan set sig selv, at hjælperne kan føre bilen, for ingen er vel så tåbelige at ansætte hjælpere uden kørekort!

Men Greve Kommune stiller altså betingelser langt ud over dette, hvilket er ulovligt. En kommune må kun stille saglige betingelser, hvilket vil sige betingelser, som vedkommer sagen. Og det vedkommer ikke sagen at rode venner og familie og hjælpere ind i en sag om bevilling af støtte til køb af handicapbil.

Spørgsmålet har været rejst i Folketinget af folketingsmedlem René Skau Björnsson.

I sit svar skrev socialminister Benedikte Kiær blandt andet:

"Servicelovens § 114 om støtte til køb af bil indeholder ikke krav om, at der skal fremsendes kopi af kørekort for de personer, der skal fungere som chauffør for en person, der har fået bevilget støtte til køb af bil efter servicelovens § 114."

Skriver Muskelsvindfonden til vigtig information.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:48   #263
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Køb og Salg af brugte invalidebiler

http://www.handicapbiler.dk/index.php?ID=velkommen

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 11:15   #264
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ny Bekendtgørelse BEK nr 1043 af 01/09/2010

Bekendtgørelse om støtte til køb af bil efter servicelovens § 114
https://www.lovtidende.dk/Forms/L070...=1043&s20=2010
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 18:08   #265
ly33
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
ly33 er ny på vejen
Smile jeg er ny

hej jeg er ny her på k10

jeg syntes det er meget interesandt at læse jeres breve
jeg regner med at jeg skal til at søge en trivselbil da jeg lige er op i skulder og er op i ryg så jeg har allerede fået lidt ud af siden
med venlig hilsen LY33
ly33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 16:21   #266
Charliza
Elsker at være her på K10
 
Charlizas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Indlæg: 62
Styrke: 14
Charliza er ny på vejen
Hej Ly33,

Du er lige op i skulder og ryg??? Forstår ikke hvad du mener??? Er du på pension, siden det er trivselsbil du søger???


Kh C
Charliza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 15:28   #267
Henriette1969
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Henriette1969 er ny på vejen
Trivselsbil med ADHD, social fobi og angst ?

Hej,

jeg blev tilkendt FP 1/10 med 0 erhvervsevne og vil gerne høre, om nogen i dette forum har erfaringer med tilkendelser i forhold til ovennævnte diagnoser ?

Jeg kan ikke klare at køre med offentlige transportmidler pga. angst, og der
er over 20 km til nærmeste større by, hvor mine lægebesøg mv. foregår.

Jeg har forsøgt at bede om familie og venners hjælp, men da mine forældre er over 70 år og snart ikke magter at have bil mere og mine bekendte ikke kan bruge så meget tid på mig mere pga. arbejdsforhold mv., vil jeg så kunne komme i betragtning til en lille trivselsbil, den behøver ikke koste så meget, som der nævnes i forum ?

Jeg har også en permanent lændeskade (degeneratio discio) som følge af mange års rengøringsarbejde, som medfører, at jeg har stærke smerter hver dag og ofte må hvile mig, selv under en kort gåtur i den lille by, jeg bor i.

Eller kan jeg få bevilliget taxa ?

Mange hilsener
Henriette1969 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2010, 15:33   #268
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Henriette1969

Jeg ved, at man kan komme i betragtning til trivselsbil på de diagnoser du nævner, det er ikke kun fysiske diagnoser der kan komme i betragtning.
Det du skal gøre, er at kontakte kommunen, få ansøgningsskema tilsendt.

De skal så behandle ansøgningen, men vær beredt på, at de kan komme frem til, at din kørsel kan klares via andre §'er, såsom du selv nævner eksempelvis Taxakørsel, eller du kan benytte dig af patientkørsel, eller hvad det nu hedder.

Jeg synes du skal klø på, det skader jo aldrig at prøve.

Mvh
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:58   #269
LMarr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 1
Styrke: 0
LMarr er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af beha Se meddelelser
Jeg tror at det er efter at fiat, giver et kommune tilskud ved qubo og at det kun er på standart farven.
Lyder besynderligt ?
Er det ikke borgeren selv der køber bilen ?
LMarr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 16:22   #270
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ny Vejledning.......

VEJ nr 95 af 12/11/2010
Vejledning om ændring af vejledning om hjælpemidler, biler, boligindretning mv. (vejledning nr. 6 til serviceloven)
(Støtte til køb af bil)

https://www.ministerialtidende.dk/Fo...19=95&s20=2010

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension