K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2013, 12:35   #1
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Kriditorbeskytte konto check

Sagen er jeg har lige fået tilkend erstatning for arbejdsskade under lov om arbejdsskadesikring, Forsikring sendt en check den blev ikke overført , har været i banken og oprettet kriditorbeskyttet konto. Og bankmanden satte checken ind. Har fået vejledning fra bankmanden, men man er alligevel lidt i tvivl.

Var det bedst hvis penge blev overført fra forsikring ? eller er det ligemeget bare der er dokomentationer for hvor pengene kom fra? Jeg spurgte om man kunne få hævekort til kontoen, men bankmanden sagde det kan man godt men det vil ikke virke fordi det er beskyttet konto , som jeg læste i andre tråde mener jeg at der er nogle af jer får også et hævekort

Der vil komme flere erstatning fra en anden forsikring under samme lov , er det bedst at oprette en anden kreditor beskyttet konto i en anden bank som jeg har. eller kan det putte i den samme konti hvor den 1 check er sat ind?

Min arbejdsskade blev afgjordt i Arbejdsskadestyrelse fik 8 % men for psykisk arbejdsskade pga. overfald , er på kontanthjælp og er ved at bleve afklaret til flexjob. Skylder kun penge til SU. via skat som jeg afdrager hver måned.


Jeg får boligsikring og friplads for mit barn i SFO. vil renten fra erstatning bleve modregnet? sker det automatisk eller skal jeg sendt papir ind til kommune ? lige en sidste spørgsmål , kan jeg hæve penge fra erstatningskonto som det passer mig eller skal man have kvittering på alt det man skal til at købe? Jeg skal ikke købe bil eller hus, men muligvis en god seng og sofa, jeg har været syg i rimeligt langtid , og jeg trænger til lidt forkælelse Tak fordi i læser min indlæg , håber der er nogle der sidder med et svar. Har dog prøvet at læse andres indlæg omkring kreditorbeskyttet konto, men der var mange forskelligt svar.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 13:07   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har en kreditor beskyttet knto til min erstatning for erhvervsevnetab. Jeg har ikke hævekort, men det er noget jeg selv har fravalgt. Skal jeg bruge penge, overfører jeg via netbank til min lønkonto.
Pengene bliver overført direkte fra udbetaler (tidligere arbejdsgiver, da jeg var offentligt ansat da jeg kom til skade og kommunen var selvforsikret) og ind på kontoen. Jeg kan hæve alt det jeg vil, og bruge dem som jeg vil (skal ikke gemme kvitteringer). Men sættes der penge ind på kontoen fra andre end tidligere arbejdsgiver (altså forsikringspenge), så forsvinder kreditorbeskyttelsen.

Vær dog opmærksom på hvis du modtager løbende erstatning udbetalt hver måned, så er det sakttepligtig og indregnes i din indtægt, ifht friplads og andre ydelser fra kommunen.
Hvis du modtager et skattefrit engengsbeløb, så tæller det som formue ifht fx kontant hjælp o.lign.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 16:54   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det op ikke korrekt at du ikke kan få eks. visa/dankort.
Disse kort er debit kort, og er dermed ikke at betragte som en kreditor men som en hævning.

Jeg vil for ikke anbefale kort til sådan en konto idet eventuelle køb kan tilbageførses, og hvis det sker, også ved en fejl, så er pengene ikke langer beskyttet.

Min bank lavede en fejl hvem overførsel og tilbageførte uden min viden pengene.
Og så var beskyttelsen altså gået tabt.
jeg har 4 kreditorbeskyttede konti, og har valgt at have dem i et separat pengeinstitut, så jeg har FULDSTÆNDIG kontrol over hvad der sker på disse konti.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 20:38   #4
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Tak Gisne og nøgnetær det er virkeligt brugbart
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 15:27   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
HKKF har en ret god side - også om kreditorbeskyttet konto
http://www.hkkf.dk/For-medlemmer/Arb...rstatning.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Grøn Check som førtidspentionist? benzon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 18-11-2011 11:24
Check din Forskudsopgørelse 2012 ! Florken Alt det andet 11 04-11-2011 22:54
Check dit boligstøttebrev FlemmingLeer Alt det andet 19 25-05-2011 15:26
modtaget check busser24 Alt det andet 13 26-12-2010 19:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension