K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2011, 09:34   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Revalidering/flexjob?

Hej med jer.

Lige kort om mig selv: Jeg har siden november måned 2007 været sygemeldt, startet med stress og efterfølgende er der så tilstødt andre ting til: Depression, angst, tvangshandlinger. Under disse år har jeg været på kurser, hjulpet til på kontor (hos kursusudbyder).

Jeg er i revalidering, har været dette siden juli 2010. Ultimo september 2010 startede jeg min revalidering op. Tanken var, at revalideringen skulle fortsætte til den 11.08.11. Under revalideringen har jeg så erfaret, at jeg har en nedsat indlæringsevne, dårlig hukommelse og er stressoverfølsom (hvis det er andet end afgrænsede opgaver). De afgrænsede opgaver fungerer jeg fint med! Jeg har så på nuværende fået min revalideringsperiode forlænget med 3 måneder, altså frem til den 11.11.11, hvilket til at starte med gav en lettelse, da jeg dermed troede, at jeg sagtens kunne lære resten af dét, jeg skulle kunne i det fag, jeg bliver revalideret i. Men men men..., det har jeg så fundet ud af, at det ikke er muligt, at nå på denne tid pga. ovenstående barrierer.

Jeg har et super praktiksted, hvor jeg fungerer rigtigt godt, og jeg har flere gange fået at vide, at de er glade for mig og dét arbejde, jeg udfører.

Jeg modtog for ca. 3 uger siden et brev brev fra JC om, at min reva slutter den 11.11.11, men at jeg indenfor 14 dage kunne med indsigelse, hvis der var brug for videre foranstaltninger i mit forløb.


Jeg skrev følgende til JC:

Jeg har modtaget et brev fra jer omkring mit revalideringsforløbs ophør.

Jeg mener, at der er behov for videre foranstaltninger efter endt revaliderings-forløb. Jeg har under min revalidering erfaret, at jeg er stressoverfølsom, har nedsat indlæringsevne samt hukommelse. Jeg fungerer godt med afgrænsede opgaver, desuden er jeg meget glad for at være på arbejdsmarkedet og specielt mit nuværende praktiksted, som er meget rummelige og tålmodige i forhold til min indlæringsevne.

Da jeg er i tvivl om, jeg kan nå målet grundet de beskrevne barrierer, mener jeg, det vil være relevant at få belyst mine arbejdsmæssige muligheder frem-over i form af fleksjob.

Jeg har gennem de sidste 2 år gået fast hos psykiater xxxxxxx, som også har sat mig i den medicinske behandling, jeg fortsat er i, er senest den 9.8.11 blevet sat yderligere op i medicin. xxxxxx vil kunne bidrage med yder-ligere belysning omkring min situation.

Jeg formoder, at jeg på baggrund af dette brev, vil blive indkaldt til samtale hos jer.

MVH

Mine spørgsmål er så nu:
1) Hvad er det værst tænkelige, der kan ske
2) Hvad er det bedst tænkelige, der kan ske
3) Vil min revalderingstid på nuværende praktiksted kunne betragtes som en arbejdsprøvning

Bonusinfo:
Inden jeg overgik til revalidering blev jeg til indkaldt til møde i JC vedr. flexjob. På daværende tidspunkt var jeg ikke interesseret i flexjob, men i revalidering, da jeg mente, at det kunne jeg sagtens klare, men har så siden fundet ud af, at det er bedst for mig, at have afgrænsede opgaver, da min "hjerne" er blevet rusten, som min psykiater siger...
Jeg er tilknyttet en ekstern mentor (kommunens samarbejdspartner) samt en mentor på arbejdspladsen.

Sikke en lang tekst, men da jeg er en "kontrolfreak" ville det være rart for mig, at være på forkant med dét, som JC kommer med af udspil.

Kh Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering/flexjob Nisiku Spørgsmål ang fleksjob 11 27-09-2013 15:47
Fra flexjob til revalidering? sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 1 19-10-2012 15:13
Revalidering/Flexjob Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 6 20-02-2011 13:47
Revalidering og flexjob jegharadhd Spørgsmål ang fleksjob 7 12-07-2010 12:57
flexjob og revalidering fairlady Spørgsmål ang fleksjob 3 18-10-2009 22:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension