K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2008, 14:52   #1
ganzu
Kigger kun på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Indlæg: 0
Styrke: 0
ganzu er ny på vejen
Skræmt...

Har siddet og læst diverse indlæg omkring flexjob, hvordan man får det tilkendt osv osv.
Jeg er i den situation at jeg for 14 dage siden røg ned med en depression. Derudover har jeg piskesmæld og er i forvejen under en §56 ordning hvor kommunen dækker mine sygedage. Jeg er erklæret 15% invalid som følge af piskesmældet....
Havde en lang snak med min læge i sidste uge som nu vil have mig under flexjob ordningen...

jeg er skræmt fra vid og sans ved tanken om det helvede det lyder som om man skal igennem. Og hvad vil min chef sige.......
Jeg hader at være sygemeldt-ved ikke hvad jeg skal gøre ved mig selv og føler mig som en taber

Ved I hvordan reglerne er for hvor længe man kan gå sygemeldt?
ganzu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 14:57   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er ikke nemt at få fleksjob.

Hvis du har været sygemeldt så længe, så SKAL der være lavet en PLAN for, hvordan du BEVARER dit job.

Du kan læse mere her om, hvordan denne opfølgning SKAL være, og hvilke muligheder der er.

Der skal måske en arbejdsprøvning til, før man kan afgøre noget om, hvad der videre skal ske i din sag.

Men du kan jo skrive til din sagsbehandler, at du gerne vil søge et fleksjob, men vær forberedt på, at man vil prøve meget andet først. Det skal man ifølge loven. Evt. andet job, andre arbejdsopgaver, evt. revalidering, som også er svær at få.

Men læs her, og så er du velkommen til at spørge igen.

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 16:46   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Du skriver at du har været sygemeldt 14 dage - det er ikke ret længe - Måske skulle du vente lidt med at tage en beslutning? Jeg har selv en depression og min læge advarede mig kraftigt mod at tage store beslutninger mens jeg er deprimeret. Ting der virker helt uoverkommelige lige nu - kan være meget lettere når depressionen letter. Depression er heldigvis ikke en "varig lidelse"
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 17:17   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Ganzu....prøv ikke at tage sorgerne på forskud, 14 dage sygemeldt er ikke ret lang tid, du har lige p.t en depression, og jeg er sikker på at kommunen vil give dig tid, medicin f.eks skal lige have tid til at virke....der er dog en stor mulighed for at du p.g.a dit piskesmæld har udviklet depressionen, har du daglige smerter og nakkestivhed og føler du har et for stort arbejdspres er der ikke noget at sige til at du er deprimeret.

Da du har en § 56, så er det fordi kommunen, HAR anerkendt, at du p.g.a af følgerne af dit piskesmæld er mere syg end du normalt ville være....og da du under et sygedagpengeforløb skal følges op, så må du sige at du ikke føler at § 56 er nok, og så se hvilket tiltag kommunen så vil, du har heldigvis din læge med dig, han må så sygemelde dig på ubestemt tid, og når kommunen indhenter en stattusattest, kan han godt skrive at fuldtidsarbejde er alt for hårdt og at han anbefaler at du kommer i fleksjob.

Jeg tror ikke du får problemer med kommunen, men du undgår nok ikke en arbejdsprøvning, har du fået en mèngrad på 15 %, så vil kommunen også anerkende at du har en varig og permanent lidelse, sådan set har de anerkendt det i forvejen, ved at give dig en § 56....det er så ikke mere nok, så jeg tror man vil se på mulighederne for et fleksjob i stedet for.

Lige nu, skal du bare koncentrere dig om at blive rask, så rask som det nu kan lade sig gøre....foreløbig kan du være på sygedagpenge i 52 uger og med muligheder for at blive forlænget.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 17:37   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ups, tak fordi I så, det kun var 14 dage. Jeg tænkte på kronisk sygdom.

Men sygedagpengeguiden er god at se på. Der står en masse om, hvordan forløbet er.

Og som Ingrid og Ida har svaret, så er 14 dage ikke længe.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension