K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2011, 12:11   #1
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Tyske grænsebutikker får travlt.

Regeringen vil hæve afgifterne på slik og sprut - til stor glæde for butikkerne syd for grænsen og busselskaber der arrangerer indkøbsture i Tyskland.
http://politiken.dk/tjek/sundhedogmo...liver-skaanet/

Så starter det vanvittige cirkus igen med at øl og sodavand fra danske bryggerier køres ned til Tyskland for derefter at blive kørt retur til Danmark.
Og når folk alligevel er i Tyskland kan det osse betale sig at købe slik og chokolade til nogle måneders forbrug.

Politikerne inde på Borgen har allerede glemt at danskerne for nogle år siden brugte milliarder af kr. på indkøb i Tyskland. Eller osse er de nye ministre bare uduelige til deres job.

Afgiften er osse asocial fordi direktøren med høj løn er ligeglad med om en flaske vin koster 500 kr. eller 505 kr. Det er folk med en lille indtægt som køber billig vin der må undvære.

Nedsæt i stedet momsen på frugt og grønt så der bliver billigere at leve sundt. Det vil være til gavn for mennesker med lille indkomst.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 19:20   #2
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Jamen så længe folk fortsat har et stort forbrug af den slags , strengt taget, helt overflødige varer, så vil de varer fortsat stige, for undersøgelser viser jo, at prisstigninger ikke afholder folk fra at købe det i samme mængder, hvilket også er med til at signalere til politikerne at når folk har råd til noget der strengt taget ikke er et behov, så har de penge nok..

Og det ved politikerne jo udmærket.
Folk brokker sig bare lidt og så er det glemt igen.

Og grænsehandlen kan ikke, og har aldrig, kunnet true dansk økonomi på nogen måde.
Det er i småtingsafdelingen de penge staten mister ved at folk køber et par kartoner dåseøl og lidt slik.
Og så meget er der altså ikke at spare på de indkøb i grænsebutikkerne.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 19:57   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
du skriver et par kartonner tja tag 3 kasse cola i dåser ingen pant ja der er 24 i ca altid pris hvis coca cola 140

det er 220 kroner sparet i forhold til dansk priserne ca. og når vi snakker ugenligt hvis vi tager de smugler sælger der sælger op til flere 100 kasser/kartoner om ugen så er det ikke små tings afdelingen.selv fra sidste års prisstigning kunne de betale sig og nu kan det enu mere hvis man har trang til det søde og smøgerer.
eneste jeg mgl var de havde hold den på de 10 kroner med det samme.selvom det ville have give ris til deres røv en pakke smøger 50 kroner det var det de ville stige med 10 kroner ja men billiger smøger skulle så stiger 21 og dermed problemet
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 21:01   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kunne så aldrig selv drømme om at lægge mine penge i Tyskland, da jeg hellere vil støtte dansk økonomi og danske værdier.
Og så synes jeg faktisk at det er lidt tarveligt at smide sine penge i Tyskland og lade alle os andre betale for den fortsatte velfærd.

Så for mig handler det også om moral. Og min moral er her. Koste hvad den koste må.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 21:04   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Jamen så længe folk fortsat har et stort forbrug af den slags , strengt taget, helt overflødige varer, så vil de varer fortsat stige, for undersøgelser viser jo, at prisstigninger ikke afholder folk fra at købe det i samme mængder, hvilket også er med til at signalere til politikerne at når folk har råd til noget der strengt taget ikke er et behov, så har de penge nok..

Og det ved politikerne jo udmærket.
Folk brokker sig bare lidt og så er det glemt igen.

Og grænsehandlen kan ikke, og har aldrig, kunnet true dansk økonomi på nogen måde.
Det er i småtingsafdelingen de penge staten mister ved at folk køber et par kartoner dåseøl og lidt slik.
Og så meget er der altså ikke at spare på de indkøb i grænsebutikkerne.
Synes også det er voldsomt overdrevet, da vi ikke taler ekstreme stigninger.

Det vigtigste er vel heller ikke smøger, vin, sprut og slik.

Synes da det er vigtigere med tøj på kroppen, sundere vaner og aftensmad på bordet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 12:14   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Til Nullermus
Når folk er på indkøbstur i Tyskland køber de ikk kun 2 colaer og en pakke cigaretter. De fylder bilen og traileren med varer for tusindvis af kroner.
Der er allerede nu mange penge at spare ved at handle ind i Tyskland og når afgifterne sættes op er der endnu mere at spare.
På nettet kan du selv se tilbudene fra grænsebutikkerne.


Til helenekr
Jeg vil osse helst undgå at lægge mine penge i tyske butikker men hvis der er meget at spare ved at tage på indkøbstur til Tyskland så gør jeg det alligevel.
Når afgifterne i Danmark sættes op risikerer vi at butikker må lukke og dermed mister nogle deres job.

Smøger og sprut er ikk det vigtigste i verden men grænsebutikkerne lever højt på at sælge den slags varer.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 12:23   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Og man sparer endnu mere ved at minimere det usunde forbrug.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 12:34   #8
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
synd de ikke hævede afgiften meget mere, syntes bare det er iorden, slik er da noget overflødig stads, så giv den endelig noget mere, grænsehandelen stiger nu ikke pga, afgiftsforhøjelsen, det samme med cigaretter de er da noget dyre i tyskland, så hold nu op med det piveri, og se på om der ikke kommer nogle lettelser for mange af os herinde på k10... go weekend
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 13:49   #9
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Og man sparer endnu mere ved at minimere det usunde forbrug.
Helt enig men folk vil nu engang have de usunde varer.
Der er advarsler på alle cigaret-pakker men alligevel køber folk den skadelige tobak.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 14:19   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Nu bor størstedelen af befolkningen så langt væk fra Tyskland, at det unægtelig kræver noget af en mængde før det kan betale sig at tage turen
Jeg synes det er helt i orden at priserne stiger på slik og sprut. Det er i forvejen så billigt at man ikke tænker nærmere over at putte det i indkøbskurven.

Nu er jeg ikke tilhænger af at forsøge at kontrollere forbrugeradfærd via prisen - det er en mærkelig opdragende holdning. Men jeg synes også der er noget galt, når gode, sunde fødevarer er dyrere end det usunde skidt, der bare gør os syge på lang sigt

Jeg synes dog man overser en ting, og det er rygere og alkoholikere. Prisen vil aldrig være med til at bestemme om man har et misbrug eller ej. Man rammer dermed også en gruppe, hvor nogen ikke har særlig mange penge

Jeg læste et sted en udtalelse om, at så kan depressionsramte bare holde op med at ryge, for så vil de også få et bedre helbred. Jeg synes det er en direkte dum og uvidende udtalelse. Folk, der har problemer, har bestemt ikke overskud til en livsstilsændring, og særligt folk med depressioner kan få det værre. Så ved at hæve priserne, rammer man også en gruppe af svagere borgere, der i forvejen har det svært. Og det synes jeg ikke om
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen har travlt med telefonerne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-07-2013 10:50
Tyske forhold Risa Politik og Samfund 10 07-01-2013 18:03
Jeg har lidt travlt. annasen Politik og Samfund 23 08-02-2009 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension