K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 08:59   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg går ind for aktiv dødshjælp, i stilen med den Hollandske model, bla ville min farfar have haft glæde af den, det ville have været bedre end at han blev holdt i live, som han blev.
...
Folk blander to ting sammen, en aktiv dødshjælp og en udladelse af livs forlængelses behandling . Det er ikke det same.
En aktiv dødshjælp er en handling som fremprovokere døden, en udladelse af livs forlængelses behandling er kun lindring af smerter uden, at der blive iværksat en fremprovokering af døden eller en behanling.

Den sidste "løsning" er fuld lovlig.

Der min far gik i koma, blev jeg spurt om han skulle reanimeres. Svaret var nej. Det var den sværeste beslutning i mit liv og det tog lang tid før jeg har tilgivet mig selv...

Sidst redigeret af Karo; 06-01-2012 kl. 09:12.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 09:24   #12
flora
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Lokation: Roskilde
Indlæg: 47
Styrke: 18
flora er ny på vejen
Går bestemt ind for aktiv dødshjælp af terminale patienter.

På dette punkt opfører mennesket sig åbenbart mere humant overfor deres dyr, end overfor deres medmennesker.
flora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 14:11   #13
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
et jeg går ind for aktivdøds hjælp. nr2 vi har det sådan set alerede her i lille danmark. men det kaldes abre ikke aktiv hjælp. men har du lunge kræft længer kan intet gære det er slut så kan du få så meget morfin osv det er meneskeligt mugligt at tykke i

dig.da min far døde sidste år af lingekræft fik han alt hvad han kunne tykke i sig. nr2 har aldrig i mit liv set så meget medecin i mit liv som lægen/sygeplejesken kom med hold da op.var nok til en hel hær.for som hun sagde han skal jo ikke lide.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 15:42   #14
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Folk blander to ting sammen, en aktiv dødshjælp og en udladelse af livs forlængelses behandling . Det er ikke det same.
En aktiv dødshjælp er en handling som fremprovokere døden, en udladelse af livs forlængelses behandling er kun lindring af smerter uden, at der blive iværksat en fremprovokering af døden eller en behanling.

Den sidste "løsning" er fuld lovlig.

Der min far gik i koma, blev jeg spurt om han skulle reanimeres. Svaret var nej. Det var den sværeste beslutning i mit liv og det tog lang tid før jeg har tilgivet mig selv...
Sådan en svær beslutning, behøver lægerne ikke engang at spørge pårørende om - man kan udfærdige et livstestamente som kan hentes på apoteket og/eller nettet, det koster kun lidt og man bliver registreret i et register på Rigshospitalet.

De fleste læger vil følge et livstestamente og under alle omstændigheder undersøges det, om et livstestamente er oprettet. Er der oprettet èt, så bliver sørgende pårørende ikke spurgt, og kan så "trøste" sig med at den døende SELV har bestemt.

SÅ svært at stå dèr, og skulle belastes med svære beslutninger midt i sorgen - af samme grund har jeg selv besluttet via livstestamente og på den måde fået sparet mand og børn for svære beslutninger, i tilfælde af ...

Stærkt at du KUNNE tage en beslutning på din fars vegne, det er ikke alle pårørende der er SÅ stærke. I situationen, så håber man vel lige til det sidste, store følelser har det med at overskygge fornuft.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 14:47   #15
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Den med aktiv dødshjælp er svært. Er for på en måde og imod på en måde.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktiv søgende nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 4 09-04-2013 10:06
Flertal i folketinget for forslag om legalisering af aktiv dødshjælp gonda Politik og Samfund 13 03-04-2013 15:40
aktiv jobsøgning på ledighedsydelse Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 16 23-05-2012 22:29
Etisk råd debattererer løbende 'Aktiv dødshjælp' L.S. Politik og Samfund 21 08-11-2011 17:20
Fra fysik aktiv til inaktiv mawebbro Alt det andet 13 14-04-2009 09:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension