K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2011, 23:11   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hvis man får FP som 20 år gammel pga psykisk-syg og lad os sige 20 år senere alså som 40 år. kan derm åske være kommet medecin ellerm an har fået det så godt at de kan arbejde så er det vel godt nok ik ?.hvism an ikke syntes det så må man vel gå ud fra man ikke vil.bare min mening
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 23:21   #12
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg er overbevist om, at Mette Frederiksen - og resten af Folketingets medlemmer for den sags skyld, er styret af overnaturlige kræfter - med eller uden hendes viden om samme.

Bevis:

Siden de snakkede om førtidspensionsreform i 2007 og frem til idag, har jeg kontaktet politikere efter politikere for at høre ad hvordan og hvorledes, hvor de så har fortalt mig, at de ikke vil ramme dem der er på førtidspensionen idag.

Jeg fortæller det videre til personalet på bostedet, at "nu er jeg blevet mere rolig, for jeg har fået at vide at blablabla..."

- hvorefter der har gået en - stadig kortere - rum tid inden én eller anden politiker i magtens centrum (dvs. ikke opposition, men i selve regeringspartierne) melder det modsatte ud.

Overnaturlige kræfter? Ja, for jeg tror simpelthen ikke på, at der på en øde markvej er aflytningsudstyr der fanger noget jeg siger til et personale på en gåtur på et tidspunkt der er uden for planen.

Idag sagde jeg rent faktisk til et personale "Jeg har fået at vide af Leif Lahn, arbejdsmarkedsordfører for socialdemokraterne, at socialdemokraterne IKKE vil tage førtidspensionen fra dem som er på ordningen". "Men", sagde jeg så, "- det holder kun til nogen siger det modsatte...".

- og så kommer dette indslag idag.

Mette Frederiksen er i fandens vold!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 07:57   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmm, jeg så indslaget med Mette Frederiksen, og jeg synes det lød super godt, så måske hører vi det talte forskelligt...

Det der sprang MIG i ørerne var sætninger som ''vi skal fortsat tilbyde førtidspension til de sygeste'' og ''der er syge i Danmark som IKKE kan blive selvforsørgende og som ér meget psykisk syge og fysisk nedslidte, og hvor vi må drage omsorg for dem, og give dem et godt forsørgelses grundlag''.....

Jeg er også enig med hende i, at det er sørgeligt at unge mennesker får tilkendt en førtidspension i stedet for hjælp - jeg har jo selv stået i situationen og endte med at blive enormt bitter på systemet der tilbød mig førtidspension i stedet for hjælp.

Det endte så med førtidspensionen, men der havde jeg så også ventet på hjælpen i mere end 21 år - og den kom aldrig.

Kan godt mærke jeg er bitter endnu.
Helene, jeg giver dig fuldstændig ret i at unge ikke bør "parkeres" på pension og de skal heller ikke jagtes for at hjælpe dem til at være en del af samfundet. Det bliver en svær balance gang.

Oh hvad så med alle os andre der også jagtes, så snart vi er i afklaring og bæres oppe af systemet eller ej. Folk som mig selv der har været mange år på arbejdsmarkedet, men som lige skal i arbejdsprøvning igen. Hertil morgen har jeg været tidligt oppe , for bare at "nå" at komme i bad. Jeg skal først til møde kl. 10.00, men jeg stresser allerede. Gad vide hvordan det kommer til at gå med selve afprøvningen og hvad hvis jeg ikke "holder", skal jeg så ud i noget nyt. Hvornår er nok, nok og hvornår er man syg nok til ikke at være i dette cirkus ??

Systemet i øjeblikket er simpelthen så rodet, alt for mange syge er på kontanthjælp og orker ikke at gå i afklaring, men det er simpelthen også en kamp for livet.

Nu må vi se om Mette Frederiksen får sat noget igang, det starter vel med nogle undersøgelsesgrupper eller noget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 08:13   #14
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det kan godt være at det er samfundet som gør en syg i dag. Jeg tror ikke på alle som er psykisk syg i dag er blevet syg af samfundet. Der vil altid være mennesker som ikke kan arbejde og sådan er det bare. Jeg Tvivler at de vil gå alle ftp igennem og bruge mange timer på at går dem igennem. Dem før 2003 blev da bare på deres ftp.
Jeg er bange for at det bliver meget svære at få ftp og jeg er bare glad for jeg ikke skal holde styr på 3 systemer altså dem før 2003 og os efter 2003 og dem der kommer en gang
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 10:11   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Helene, jeg giver dig fuldstændig ret i at unge ikke bør "parkeres" på pension og de skal heller ikke jagtes for at hjælpe dem til at være en del af samfundet. Det bliver en svær balance gang.

Oh hvad så med alle os andre der også jagtes, så snart vi er i afklaring og bæres oppe af systemet eller ej. Folk som mig selv der har været mange år på arbejdsmarkedet, men som lige skal i arbejdsprøvning igen. Hertil morgen har jeg været tidligt oppe , for bare at "nå" at komme i bad. Jeg skal først til møde kl. 10.00, men jeg stresser allerede. Gad vide hvordan det kommer til at gå med selve afprøvningen og hvad hvis jeg ikke "holder", skal jeg så ud i noget nyt. Hvornår er nok, nok og hvornår er man syg nok til ikke at være i dette cirkus ??

Systemet i øjeblikket er simpelthen så rodet, alt for mange syge er på kontanthjælp og orker ikke at gå i afklaring, men det er simpelthen også en kamp for livet.

Nu må vi se om Mette Frederiksen får sat noget igang, det starter vel med nogle undersøgelsesgrupper eller noget.
Ja hele det der 'game' blev jeg jo selv forskånet for, og jeg tror ærlig talt heller ikke jeg ville kunne overleve det....

Alt hvad jeg har være igennem med kommunen, har jo været arbejdsprøvninger og aktiveringer, revalidering mm, som jeg selv! har bestemt og som jeg har været enig i. Se, det er jo en kæmpe forskel. Men at blive 'tvunget' ud i en arbejdsprøvning, kan jeg slet ikke overskue konsekvensen af, så jeg føler vitterligt med dig, og beder til, at dette må være den sidste udredning inden sagen kan pakkes færdig og sendes af sted.

Jeg er KÆMPE MODSTANDER af, at folk ikke selv har noget at skulle have sagt, at folks følelser og tanker ikke kan respekteres, og at de i deres jagt på en arbejdsevne, får skubbet mennesker så langt ud over kanten, at de kun hænger i med det yderste af neglene. Det er sgu bare ikke okay!!!

Og vi to kan jo være ærlige overfor hinanden, Enteneller, og jeg tror du vil give mig ret i, at det du gennemgår NU, ikke blot er nogle få timer om dagen, men er noget som rumsterer inden i dig døgnets 24 timer og som ikke gavner hverken DIG eller din sårbare tilstand yderligere, og at du KAN ende med en forværring. Og det er DET jeg er modstander af. Samtidig kommer utrygheden, for hvad nu, hvis det ikke er nok, og du skal afprøves yderligere
For MIG er det umenneskeligt. Utyghed, manglende medbestemmelse og den slags, giver endnu flere ar på sjælen...........og engang i mellem, har jeg lidt på fornemmelsen, at det er DET de vil se. Man skal synke helt ned i knæ, før end de fatter pointen. Der skal en forværring til, det skal blive endnu mere galt og grelt, før end de indser, at du sgu nok havde ret til at begynde med
Så alverdensherfra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 12:17   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Argk! Det var et indslag i går aftes i radioen (samsending med tv2 news) om det. Ham med angst, der stod frem i går i 19 nyhederne var også med og sendte en svada afsted, omkring de forhold, vi møder i psykiatrien, og at de (politikerne) burde starte med at rette op på dét.

OG der var et kort interview med en fra SIND, der sagde at midlertidige ftp'er IKKE er en god ide, fordi man ved, at stress og pres er gift for psykiske syge. Det var ret interessant, kan bare ikke finde det nogen steder...

Iøvrigt synes jeg, at Mette Frederiksen udtrykte sig meget forsigtigt i går... Og hun sagde, at de ville fremlægge deres idéer først i det nye år, og ikke, som jeg troede, engang i efteråret. Dét kunne være rart, for så ville uvisheden om, hvad der venter blive afkortet...

Mht. om det er samfundet/arbejdsmarkedet eller hvad, der udløser psykiske problemer eller ej, så er det sådan set ligemeget. Min pointe var, at hvis alternativet til en "parkering" () på ftp skal være et job, hvor der bliver taget hensyn, tror jeg det bliver meget svært, sådan som arbejdsmarkedet pt er indrettet...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 14:19   #17
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Psykisk syge bør ikke parkeres på førtidspension!

Hej

Nej "parkeres" burde ingen mennesker blive

Men kontanthjælp i årevis med alt det indebærer af kontrol, det er heller ikke godt nok

Det burde Danmark kunne gøre bedre

Jeg kender ikke løsningen,men efter mere end tyve år med psykisk syge børn
Det er kun blevet værre!

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 19:42   #18
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Sådan som jeg regnede med...

Vi med ikke psykotiske lidelser, kommer til at stå for skud med al deres shit efter nytår.
Måske noget, at vi får noget at vide?
Hvis man kan kalde det humant.

De taler i øst og vest om lidelser, som de ikke aner om og reformen handler om b e s p a r e l s e r

Jeg er ved at op
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 13-12-2011 kl. 19:48.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:21   #19
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Der er forskel på psykotiske og psykiske, en lille men ret væsentlig detalje ;-D
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:48   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er både psykotisk og har psykiske lidelser, så måske spiller jeg fuld plade i dette vanvittige Bankospil...................

Kæft jeg er træt af at løbe, håber en dag jeg kan sætte mig roligt ned og bare nyde livet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At have psykisk syge børn NPH Alt det andet 9 17-02-2011 11:07
Psykisk syge dumper ny førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 25-02-2010 01:30
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension