K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2012, 21:19   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Lægeligt kontradiceret?

Igår oprettede jeg et indlæg jf http://www.k10.dk/showthread.php?t=22225

Idag bliver jeg ringet op af speciallægen, at han sidder og er ved at kigge alle mine papirer og herunder prøveresultater med videre igennem.

Han fortæller mig, hvordan han vurderer min funktionsevne og udtaler, at han vil bruge ordet lægeligt kontradinceret om min mulighed for arbejdsprøvning.

Men hvordan stiller det mig? Hvordan bliver det tolket af en sb? Jeg synes at have hørt flere gange, at man med sådan en udtalelse ender med, at få at vide, at man ikke kan få eks ftp, da ens arbejdsevne ikke er dokumenteret uden en arbejdsprøvning.

Jeg tænker, at kommune ikke vil nøjes med en speciallæge erklæring? Jeg har en anden speciallæge, der mundtligt har sagt, at hun umiddelbart vurderer, at jeg ikke kan arbejde. Men ind til videre forelægger der altså kun den ene speciallæge erklæring fra ham og INTET andet i min sag, da jeg først skal til første møde ved kommunen på onsdag. Hvad kommer der umiddelbart til at ske frem ad rettet?

Håber på at høre jeres erfaringer, da jeg virkelig er nervøs for, at det ender med at stille mig rigtig dårligt.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 21:34   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej SanneHansen,

Jeg ville ønske at min egen psykiater havde skrevet det i min status attest pr. 2010. Jeg er endnu i systemet 5 år efter jeg røg ud af sdp. i 2007.

Vær glad for den udtalelse og hæng dig selv op på at systemet respektere den for de skal de dælme.

Desværre har jeg lige i januar været i arbejdsprøvning igen, 2 uger med 2 x 2 timer max pr. uge, men det var så også sidste gang jeg går i arbejdsprøvning igen. En kontraincidering er det man skal gå efter når man søger, at man bliver helbredsmæssigt beskyttet og det er vi nogle der som grundlag i vores livssituationer har brug for.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 21:51   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Nu er det godt nok ikke en psykiater, men en speciallæge i infektionssygdomme, der skriver ordet. Er kontraindiceret forbundet med psykiske lidelser?

Jeg bliver så trist, når jeg hører om, hvordan i kæmper og kæmper. Jeg ser jo desværre også, at jeg sikkert skal igennem et *******. Allerede nu orker jeg det ikke og jeg har endnu mit første møde på kommunen til gode!!

Tak for svar - og jeg håber du vinder din kamp.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 22:20   #4
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Sanne: kontraindiceret betyder kontraindiceret, uanset om der er tale om fysisk eller psykisk sygdom. kommunen skal tage hensyn til hvad speciallægen skriver, så man kan håbe for dig, at din sag går lettere igennem, end flertallets.

Vi håber du opnår det du ønsker,
V.H Sinderella og
Sinderellas partsrepræsentant

Sidst redigeret af Falkes; 23-03-2012 kl. 22:24.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension