K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2015, 08:01   #11
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Som web skriver.

Hvis du stemmer ja til alle 22 retsakter nu og lade politikeren bestemme fremover,

så har de magten (politikeren) til at bestemme over hvad og hvor meget EU skal bestemme over Danmark fremover i alt evighed.

Stemmer du nej nu, så skal der nye folkeafstemninger til hver gang der skal afgive mere suverænitet til EU.

Og derfor stemmer jeg NEJ, for min egen, børn og børnebørns skyld.
__________________

Sidst redigeret af mand; 08-11-2015 kl. 08:04.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2015, 16:49   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også det bliver et NEJ i Danmark, der er vel ingen der gider alt det EU vrøvl..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 02:26   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg håber bare at de fleste vil kunne se det luskede i det som politikerne gør med denne afstemning på retsforbeholdet...

At de tager alle 48 eller 50 retsakter til afstemning og ikke kun de 22 retsakter hvor de faktisk har tænkt sig at afgive suverænitet...

Jeg har endnu ikke set et eneste overbevisende argument der siger hvorfor de gør det..

Skulle det hele være fair og demokratisk korrekt i følge grundloven....ja så burde de kun holde afstemning om det som faktisk er på bordet lige nu...

Ikke sagt dermed at de ikke kan gøre som de gør...men det gør det ikke okay over for danskerne...

Men det er selvfølgelig meget bedre og nemmere at kunne rage magten til sig selv så man slipper for at spørge befolkningen mere..

De må jo regne med at et flertal af danskerne er dumme...jeg håber ikke at de får ret i det...

Men siden de gør det på denne måde med at rage al magt til sig...ja så lur mig om ikke der er en god grund til det...så som de måske senere har tænkt sig at gøre brug af den magt ja sigerne vil give dem...

Det kan godt være at jeg er en kynisk skiderik...men jeg giver desværre ikke to potter pis for deres politiske løfter..

Jeg er ikke den eneste der har det på denne måde....der en nok en god grund til at politikere ligger og roder rundt når det kommer til troværdighed med brugtvognsforhandlere, journalister osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 16:10   #14
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Her er det skræmmende, her 3 uger før:

Megafon: 32% ja 28% nej,---40% ved ikke.


Hvis så mange ikke ved hvad de skal stemme, så stem nej. Så har politikerne ikke gjort deres arbejde godt nok.

Sådan burde aftemningen være:
Stem ja til europol og shengen delen fx – al yderlige skal til aftemning igen.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2015, 14:44   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hmm. Jeg synes Europol er en god ide. I lyset af det, der er hændt i Frankrig og i lyset af, at der er sluppet MANGE ISIS tilhængere ind via strømmen af ægte flygtninge, synes jeg det er en endnu bedre ide, - hvis de ellers kan blive enige om nogle barrierer, der kan sortere flest mulige farlige elementer fra - men det øvrige kan jeg godt undvære.
Jeg har bestemt lyst til at bevare vor gamle hævdvundne ret til at bestemme via folkeafstemning og jeg har ikke 5 my tillid til vor regerings reelle hensigter.
Nej, herfra, tænker jeg.
I mangel af Europol, må landene så bare nosse sig sammen til at samarbejde alligevel.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2015, 20:10   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Intet er helligt for Kristian Jensen fra Venstre

I et desperat forsøg på at opnå et ja d. 3/12-2015....ja så mener Kristian Jensen at det er helt okay at slå plat på de mennesker der døde under gårsdagens terrorangreb i Frankrig..

Se denne video som Kristian Jensen lagde ud på Twitter http://youtu.be/Dd0Jybq3Ddw

Kristian Jensen skyndte sig dog at slette videoen da han fandt ud af at folk ikke bryder sig om at slå plat på døde mennesker som omkom under terrorangrebet.

Heldigvis nåede Snyt Tv at kopiere videoen inden Kristian Jensen slettede videoen..

Dette viser tydeligt at intet på internettet forsvinder når man først har lagt noget op på det...

Måske Kristian Jensen så kan lære at man lige skal tænke sig om før man udtaler sig på nettet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2015, 22:23   #17
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jer er overbevist om at det med europool medlemskab forsvinder ved et nej er en skræmmekampagne.
Det er i alle europool landenes interesse at Danmark fortsat deltager i samarbejdet, hvorfor skulle de stemme nej til at Danmark fortsat kan deltage på nuværende niveau ??
Et Danmark der ikke deltager kan også være en trussel for deres egne lande.

Desuden samarbejder man også med andre lande uden for EU hvorfor skulle DK ikke kunne deltage i samarbejde lige som lande uden for EU ??

Ja partierne har interesse i at skabe frygt i befolkningen for at hvis vi stemmer nej, så falder hele europool samarbejdet til jorden, så de kan at true os til at stemme ja.

Desuden har vi ved tidligere aftaler set at det eneste vi kan være hundrede procent sikre på er at hvis de ikke får deres vilje så kommer der en ny afstemning på andre vilkår indtil der stemmes ja.

Jeg synes dog ikke at Web har ret i at politikeres troværdighed er på linje med brugtvognsforhandlere og journalister, efter min mening så er politikernes troværdighed endnu lavere end ovenstående.

Jeg stoler ikke en pind på alle deres løfter om ny afstemning senere hvis vi stemmer ja og de ønsker yderligere suverænitet afgivelse.
Selv hvis politikerne virkelig mener det de siger, så er det jo ikke sikkert at det er de nuværende politikere der sidder i tinget om 5, 10 eller 15 år når næste suverænitetsafgivelse skal besluttes og så er det ikke sikkert at de til den tid siddende politikere føler sig bundet af løftet om en afstemning.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2015, 13:27   #18
Hp1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hp1975 er ny på vejen
..

Det bliver et KÆMPE nej herfra! Jeg håber inderligt at det bliver et rungende nej fra Danmark!
Hp1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 22:24   #19
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hp1975 Se meddelelser
Det bliver et KÆMPE nej herfra! Jeg håber inderligt at det bliver et rungende nej fra Danmark!
Også et KÆMPE"... Nej fra min side. der er jeg DF" til fingerspidserne.
bare se hvordan Europa er på vej til at blive smadret i forhold til vores ytringsfrihed.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 09:06   #20
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Som demokrat stemmer jeg NEJ i dag.

Har du tid, så se Jens-Peter Bonde her:

https://vimeo.com/144872798

Det bliver fanme uhyggeligt i dag, bliver det dagen hvor vores demokrati bliver endnu mere afviklet?
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension