K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2011, 08:15   #1
Susanm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Susanm er ny på vejen
hjælp...:(

Hej med jer!

Nu har jeg efterhånden læst en del med herinde uden at deltage, så her kommer lidt fra mig...

Jeg er en "ung" kvinde på snart 32 år, som følge af 2 meget hårde graviditeter har fået bækkenløsning En tilstand der i februar 2011 blev konstateret kronisk - og som jeg nu har døjet med i 5½ år.

Jeg blev gravid med min søn i 2006 og fik bækkenløsning omkring 17.uge, efter fødslen aftog smerterne lidt & jeg fik smidt de mange kg jeg havde taget på - men smerterne ville alligevel ikke helt slippe sit tag.
Jeg startede på arbejde igen, men havde ondt så blev jeg gravid med min datter og blev hurtigt sygemeldt igen. Graviditeten var lang og hård, og siden har bækkenløsningen været en daglig kamp i min hverdag.

Min barsel sluttede i februar 2010 hvor jeg startede på arbejde, men blev sygemeldt en måned senere & har siden da været igennem et vægttab på 40 kg, træning gennem Quisk Care - et tilbud til sygemeldte, hvor der var fysioterapeuter tilknyttet, en arbejdsprøvning, et hav af lægeundersøgelser & scanninger og nu er jeg ved at afslutte et forløb på arbejdsmarkedscenter nord, hvor min arbejdsevne vurderes...mv.

Om mit helbred siger min journal; at jeg har kronisk bækkenløsning, der er kroniske ændringer at se i bækkenet og så har jeg mistet knoglemasse i hænderne.

Min mand, som ellers har været arbejdsløs i en lang periode, er startet i praktik og bruger derfor bilen nu (han er håndværker og skal have værktøj med rundt), så jeg har kørt på scooter til AMC de sidste par uger - med det resultat at jeg har meget mere ondt og så er det simpelthen bare SÅ koldt... der er 31 km hver vej), så jeg har også en del fravær nu - jeg er f.eks. heller ikke afsted idag, da jeg simpelthen har for mange smerter til at køre den lange vej på scooter

Jeg talte i fredags med min sagsbehandler, og jeg kan ikke få en taxabevilling, da jeg kan køre bil...og desuden kunne hun fortælle mig, at hun har haft lægen til at kigge på mine papirer og jeg ville i hvert fald få afslag på en pension og flex kan det heller ikke blive til, så det peger kun på kontanthjælp - og det er jo heller ikke sikkert jeg har ret til det men de kan ikke sige hvornår min sag er afsluttet derude, så jeg skal fortsat møde op!

Jeg er simpelthen så ked af det, jeg føler jeg har trådt vande så længe nu at jeg er ved at drukne - og jeg kan intet gøre!

På tirsdag har jeg et opfølgningsmøde, så igår tog jeg kontakt til min sagsbehandler og min fagforening og bad dem begge møde op på tirsdag også - med den besked at jeg er brugt op...jeg har brug for en afklaring og kan ikke overskue at fortsætte med scooteren pga. smerter! Min sagsbehandler fortalte mig, at det var det sidste møde...så hvor står jeg nu???

Jeg er simpelthen SÅ nervøs - jeg har ikke nok timer til fleks og er hunderæd for ikke at kunne få en pension...jeg bad om aktindsigt igår...

Tak hvis du læste så langt!

Håber i har nogle gode råd...og undskyld hvis det blev lidt rodet

Mvh. Susan
Susanm er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension