K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2012, 03:17   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@bch52...

Jeg er lidt i tvivl om hvad det er du mener....men....

Det er meningen at alle ledige fleksjobbere efter d. 1/1-2013 skal have ledighedsydelse....

Lad os da lige en gang mere for prins knud slå helt fast at de nye regler IKKE er vedtaget endnu...

Man kan fremover ikke være ledig fleksjobber på kontanthjælp....nu må jeg hellere skrive....medmindre der er krav som man ikke overholder som fleksjobber...at man skal søge jobs....og ellers medvirke osv osv...

Altså skal alle ledige fleksjobbere være på ledighedsydelse....henholdsvis på 89% og 60% af højeste dagpengesats...

Dem der har indbetalt til efterløn/fleksydelse og som overgår til denne ydelse....de kan selvfølgelig ikke få ledighedsydelse...da de jo får fleksydelsen udbetalt helt frem til folkepensionen...

Jeg kan ikke helt finde ud af om du er eller skal over på fleksydelse som du skriver...

Hvis jeg har misforstået må du lige uddybe...

Med hensyn til at klage...

Hvis man vil klage over sagsbehandlingen i en kommune....så skal man gøre dette til kommunens borgmester og evt kommunalbestyrelse...da det er ham/hende/dem der har ansvaret for de ansatte i kommunen...

Spørgsmålet er om du vil få noget ud af en sådan klage....men lad da ikke dette stoppe dig...

Jeg er sikker på at borgmesteren har godt af at vide hvad og hvordan det foregår i hans/hendes kommune....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 08:28   #12
bch52
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
bch52 er ny på vejen
Tak for dit svar Webmaster.
Jeg forstår godt du er i tvivl, det kom jeg også her til morgen da jeg læste det igen, men
jeg er blevet 60 i august 2012
Jeg blev flexjobber den 1. februar 2012 og overført fra sygedagpenge samme dato.
iflg. de gamle regler ville jeg kunne oppebærer ledighedsydelse til jeg bliver 60 år + 6 måneder.
Senest har min sagsbehandler sagt ordningen med 60 år + 6 måneder ophæves og at "alle" kan modtage ledighedsydelse efter de 60 år + 6 måneder, men at jeg som allerede fyldt 60 vil kunne oppebærer denne ydelse til februar måned 2013 og at det herefter var slut. Kriteriet skulle være "fyldt 60 år efter lovens iværksættelse"
Det "positive" jfr. sagsbehandleren var at jeg fortsat var ikendt et flexjob nu skulle jeg bare selv finde et.
Men eller mange tak for et hurtigt svar.
bch52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 11:41   #13
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Som jeg læser lovforslaget, så vil ALLE. også dem der allerede er faldet for 60 + 6 mdr fristen få udbetalt LY hvis det vedtages.

Det er jo klart en forbedring i forhold til nu, men vist også næsten den eneste:/
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 12:41   #14
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
[QUOTE=Spunken;248050][..vi kan så få den højeste ledighedsydelse til vi er 65,5 år, og derefter kan vi få den laveste på 60%, altså det der svarer til kontanthjælpssatsen, de næste 2,5år til vi når pensionsalderen.

Det er så ikke korrekt i forhold til hvad jeg har læst mig frem til.

Så er det den lave LY man kan få og ikke den høje. Jeg har læst at det er den der svarer til kontant hjælp som ikke forsørger på omkring 10,000 før skat.

Kære Spunken
Hvor er det du læser dette?
For jeg kan ikke finde andet end at det er den aktuelle fleksydelsesalder+6 mdr., der udløser laveste ydelse..og den aktuelle fleksydelsesalder er jo individuel, efter hvornår man er født..

Jeg er født i 1963, som trådstarter, og når fleksydelsesalderen som 65-årig..og jeg kan altså ikke læse andet end at jeg har ret til den højeste indtil 65+6mdr., hvis jeg altså opfører mig ordentligt og gøre det jeg skal..nemlig søge job

Sidst redigeret af sannemus; 13-11-2012 kl. 14:10.
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 13:44   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det her er fra det nye lovforslag..

»§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, indtil de ansættes i et fleksjob.
Stk. 2. Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob
1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,
2) modtager sygedagpenge,
3) deltager i revalidering efter en jobplan efter § 27 og § 28, stk. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, eller
4) modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.
Stk. 3. For personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, udgør ledighedsydelsen
1) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 1, hvis de har forsørgelsespligt over for børn, eller
2) et beløb, der svarer til den hjælp, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, hvis de ikke har forsørgelsespligt over for børn.
Stk. 4. Personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 2, får ret til ledighedsydelse efter stk. 2, når de har været ansat i fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder.

»§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse, at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob, herunder står til rådighed, jf. § 75.
Stk. 2. Personer, der har nået fleksydelsesalderen som fastsat i lov om fleksydelse, kan højst modtage ledighedsydelse efter § 74 a, stk. 2 eller stk. 3, nr. 1, i sammenlagt 6 måneder. Herefter kan de pågældende modtage ledighedsydelse efter § 74 a, stk. 3, nr. 2.«

§ 25. Kontanthjælpen udgør et månedligt beløb på
1) 13.732 kr. for personer, der er fyldt 25 år, og som har forsørgelsespligt over for børn,
2) 10.335 kr. for andre personer, der er fyldt 25 år

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...remsat.htm#dok



"Fleksydelsesalderen bliver gradvist forhøjet til 64 år fra 2017 til 2023"

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Fle...ovgivning.aspx

Sidst redigeret af Pip; 13-11-2012 kl. 13:51.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 14:13   #16
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Tak Pip
Jeg orkede ikke selv at finde det jeg har læst, men det er nogenlunde det samme som du skriver..jeg er født lige efter nytår i 63 og kan derfor forvente at få folkepension, når jeg bliver 68..med mindre verden igen vender og det hele laves om..det foregår jo jævnligt her i lille DK
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 18:50   #17
mynthe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2012
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
mynthe er ny på vejen
Tak for svarene og tak for kopi af lovforslaget. Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt forstår paragrafferne og er stadig i tvivl om LY efter 60+, er det den 'store' eller 'lille' og hvornår påbegyndes/afsluttes den?

Jeg forstår godt hvad sannemus skriver, men det virker somom der er tvivl/uenighed om svaret.

Iøvrigt, ER forslaget vedtaget fra politisk hold eller er det stadig ikke vedtaget?
mynthe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 18:54   #18
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Det er IKKE vedtaget endnu, kun lovforslag.

Jeg er næsten 99 % sikker på at du skal regne med den lave nye LY. Tidspunktet bliver fra når det er vedtaget, og det forventes at ske den 1. Januar 2013.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 19:50   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker om det ikke kan være bedøvende lige meget om det er vedtaget eller ej, det er jo kun en formsag, og reformerne har politisk flertal bag sig og VIL blive vedtaget, uanset hvordan vi end vender og drejer det.....

Og finansloven ér jo vedtaget, såååå.......

Så ét eller andet sted, så kan man jo lige så godt vænne sig til tanken, for det bliver ikke anderledes, desværre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 00:51   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mynthe Se meddelelser
Tak for svarene og tak for kopi af lovforslaget. Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt forstår paragrafferne og er stadig i tvivl om LY efter 60+, er det den 'store' eller 'lille' og hvornår påbegyndes/afsluttes den?

Jeg forstår godt hvad sannemus skriver, men det virker somom der er tvivl/uenighed om svaret.

Iøvrigt, ER forslaget vedtaget fra politisk hold eller er det stadig ikke vedtaget?
6 mdr efter fleksydelsesalderen falder ledighedsydelsen til samme niveau som kontanthjælpssatsen for enlige over 25 år, dvs. 10.335 før skat.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension