K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2011, 18:36   #1
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Jeg ønsker et andet fleksjob men hvordan.....

Hej.
Jeg troede at når jeg fik fleksjob bevilliget at jeg så kunne få mere ro på MEN NEJ..... Jeg kan allerede nu mærke at rent personligt og fagligt har jeg fået et knæk og skal stadig i den gra arbejde med accepten af at jeg er nødt til at være fleksjobber og husje at være taknemmelig over jeg har været så heldig at få bevilliget et men hvis jeg nu ikke ønsker at tage imod det tilbudte job med helt andre arb opgaver end tidligere og ønsker et andet hvordan ville det foregå og kan jeg sige pænt nej tak til jobbet og finde et andet og hvor svært er det at finde et andet og hvad med løn??????Mange spørgsmål fra en frusteret mig
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 09:23   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du vil ikke kunne sige nej til et job blot fordi du ikke kan lide opgaverne, der skal være en god grund til at du siger nej feks at det er nogen opgaver du ikke kan klare pga dit helbred, hvis du siger nej til et job blot fordi du ikke bryder dig om det hedder det at du siger nej til et job og dermed kan miste din ledighedsydelse..

Får du tilbudt et helt håbløst job så er det selvfølgeligt muligt at snakke med jobcenteret om jobbet hvad der er galt med det og hvorfor du ikke ønsker det, nogen jobkonsulenter vil være lydhør og andre vil ikke .

Du er altid velkommen til at finde et job selv og det ville jeg da også altid selv prøve hvis det var mig, på den måde er du mere herre over hvad for et job du får .

Hvis du er i job er det også tilladet at skifte job hvis man selv finder et og kommunen og jobcenteret skal hjælpe dig hvis du finder et , med dette skift men jobcenteret vil ikke hjælpe dig med at finde et job

Hvad ang løn så er du altid berettiget til mindstelønnen inden for området og så skal du selv og fagforening forhandle jer frem til evt kvalifikationsløn, det kan være svært fordi arbejdsgiver KUN får refunderet for mindste lønnen det vil sige det er arbejdsgiver der skal betale for hvad du får over mindstelønnen , men nogen har jo så gode kvalifikationer at de godt kan forhandle en bedre løn og andre har ikke ..

Jeg ville klart melde mig i fagforening hvis ikke du allerede er det, for både mht ballade med arbejdsgiver og kommunen kan de vise sig at være en rigtig god hjælp...

om det er svært at finde et job , ja det syntes jeg det var men det er ikke håbløst ..
Husk også at du har krav på et fleksjobbevis ..
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 08:17   #3
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Får du tilbudt et helt håbløst job så er det selvfølgeligt muligt at snakke med jobcenteret om jobbet hvad der er galt med det og hvorfor du ikke ønsker det, nogen jobkonsulenter vil være lydhør og andre vil ikke .
Det er også min oplevelse (både på egen erfaring og hvad jeg har hørt fra andre) at det er ret individuelt, hvor "modtagelig" for ønsker og samarbejdsvillig jobkonsulenten er.

Jeg var heldig at få en jobkonsulent der godt kunne se de ting, jeg listede op som vigtige for mig i en ansættelse. Bl.a. ønskede jeg mig meget kraftigt kolleger, altså var jeg ikke interesseret i at sidde og skulle arbejde en hel masse alene - jeg har brug for folk omkring mig, især til at sparre rent arbejdsmæssigt med.

På den begrundelse takkede jeg nej til 2 (mener jeg det var) stillinger.
Men snak med din jobkonsulent og find ud af, hvordan I hver især ser på tingene. Og ja: søg endelig selv, det kan der intet skidt ske ved.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 08:53   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Du vil ikke kunne sige nej til et job blot fordi du ikke kan lide opgaverne, der skal være en god grund til at du siger nej feks at det er nogen opgaver du ikke kan klare pga dit helbred, hvis du siger nej til et job blot fordi du ikke bryder dig om det hedder det at du siger nej til et job og dermed kan miste din ledighedsydelse.
ja enig men det sjove af det hele .er jeg sagde det til en samtale.komunen tog min ydelse.ende dog med at vidne ankesag.men godt råd lad vær med at sige nej det tager hård på ens psyke .og med ang de tager ens ledighedsydelse kommer det også and på om det er 1 gang eller 2 gang man har sagt nej.desvære ved man ikke altid om komunen har tolke.på et tidspunk at man har sagt nej.som sagt aldrig sig nej.eller sige noget der kan tokes som et nej.

her på første side sige ankestyrelse at alene at sige nej pga man ikke vil arbejde med en ting her fisk ikke elene er grund til at de tager ens ydelsehttp://www.k10.dk/showthread.php?t=16575 men igen vil være en kamp og ikke sikker ankestyrelserne altid give samme svar vel jeg tro ?
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
praktik, hvordan bidrager man selv bedst til ders RP og andet 404 Jeg er kommet i praktik. 9 25-02-2012 14:17
fleksjob og hvordan?? V_Brask Spørgsmål ang fleksjob 3 25-12-2010 23:06
Må jeg passe mit fleksjob fra andet EU land? Hammerslag Spørgsmål ang fleksjob 28 08-12-2010 21:17
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Odense Kommune ønsker ikke jeg forsætter i mit fleksjob ! andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 9 08-06-2010 07:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension