K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2012, 22:47   #1
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Syg i fleksjob

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med at besvare

Er der en regel om, at man ikke er berettiget til sygedagpenge, hvis sygdommen er den samme, som den man fik fleksjob på.

  Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 23:13   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Næppe. Jeg modtager sd for den samme sygdom, jeg fik fleks på.

Sidst redigeret af frup; 18-12-2012 kl. 23:21.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 02:32   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror det kommer an på....hvordan syg....for hvis man sådan bliver rigtig syg....hmm det lyder måske forkert...da man vel ikke kan blive forkert syg....

Men hvis man sådan bliver så syg så man slet ikke kan noget...så tror jeg godt at man kan sygemeldes alm...

Men hvis det fx er fordi man ikke kan overkomme det job man har...og mange gange er det netop pga den sygdom som man blev visiteret til fleks med....ja så skal fleksjobbet reguleres så man kan klare det....eller også skal man have et andet job...hvis det ikke kan lade sig gøre med arbejdsgiveren...eller pga selve jobbet...

Man burde jo havde fundet ud af inden at man kan klare det job man er bevilget...med den sygdom(e) man har..

Hmm håber det gav mening...for det var da ikke nemt at forklare med skrevne ord...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 10:37   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Altså da jeg blev sygemeldt (i første omgang delvist sygemeldt) fra mit fleksjob så blev der afholdt møde med arbejdsgiver, jobkonsulent, fagforening og mig selv netop for at se om der var nogle ting, der kunne reguleres så jeg kunne fastholdes i jobbet. Eftersom mit problem var tiden, jeg var der (var der på det tidspunkt ca 4 timer ugentligt), så var der ikke rigtig noget at gøre, da arbejdsgiver ikke ville være med til fortsat at sætte så meget til - hvilket jo var forståeligt nok...

Hvis du mener almindelig sygdom, sådan lidt her og der uden at der er tale om langtidssygemelding, så har du stadig ret til at modtage sd (hvis du ikke får løn under sygdom) for samme sygdom, som du har fået fleks på. Det er jo netop derfor, at arbejdsgiver refunderes fra 1. sygedag, når du er ansat i fleksjob, fordi man ved, at der med stor sandsynlighed er mere sygdom hos en fleksjobber end hos en i ordinær beskæftigelse...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 11:35   #5
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Da min mand var sygemeldt et par gange over et par uger fik han bare sin løn fra sit arbejde og han er i fleksjob han fik bare et brev fra kommune og skulle skrive hvornår han var sygemeldt fra og hvornår han begyndte igen
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension