K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2009, 10:32   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og rigtig mange frisører har også pensionsit rabatter - ok, måske kun en åbenlys fordel for hunkøn

Der er også biografer der har pensionist rabat.

Så det er bare om at se sig for!

Har i fået lavet pensionsit beviset?

Jeg har ikke fået lavet det endnu, jeg venter lige til mødet den 27'ende med sagsbehandleren for nærmere detaljer....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 13:25   #52
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej san suza ja det godt at m at man kan få lidt rabat når man er blevet förtidnär jeg har lige väre ude og rejse lidt til tyskland köbte en bilet i hamburg til den danske gränse det koster normalt 30 e men fra padborg til hjörning koster det 214 dk kr normal pris ca 600 dk då der var da lidt at spare kh rolle i vallåkra sweden när helsingborg
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 13:44   #53
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
jb, så vidt jeg har forstået det så kan kommunen vælge at give en midlertidig ftp og det jeg mener m det er at det er nok sådan DSB tænker -ellers er jeg total blank for hvad pokker det skal gøre godt for

Altså, vi kan godt blive enige om at det er en værre gang bureaukrati for bureaukratiets skyld, ingen tvivl om det og at det er papirnusseri ud over alle grænser, ja det er jo ubegribeligt i disse IT tider

Hm, det ville da være oplagt at ansætte en person i flexjob eller i skånejob kun til at varetage dette område ikk´-for den person må jo have alle forudsætninger for at forstå hvad det handler om
Det job nupper Jeg.
Det må kunne klares på 5 timer om ugen..
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 12:34   #54
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
DSB-kortet laves på enhver stationskiosk også - mit blev lige fornyet af en max 20-årig ekspedient, der nærmest ikke kiggede på pensionsudskriften - herligt.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:47   #55
busser24
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 30
Styrke: 14
busser24 er ny på vejen
Nedsat licens - halv licens
Hvis du får folkepension eller førtidspension, kan du få nedsat din medielicens, hvis du opfylder disse betingelser:

Du skal være folkepensionist eller have søgt eller fået tilkendt førtidspension før 1. januar 2003.
Du skal have en personlig tilægsprocent på 100.

Du kan søge om varmetillæg hvis

du får folkepension, eller du har søgt om at få førtidspension før 1. januar 2003
din personlige tillægsprocent er større end 0 (se din pensionsmeddelelse)
dine årlige udgifter til opvarmning er større end 4.300 kr. hvis du er enlig, eller 6.450 kr. hvis du er gift eller samlevende.
Du kan få varmetillæg uanset om du bor i ejerbolig eller i andel- eller lejebolig, og uanset hvor stor din bolig er og hvordan den bliver opvarmet. Du kan kun få et varmetilskud pr. husstand.

Varmetillæg dækker udgifter til opvarmning, dvs. udgifter til køb af el, gas, olie og andre former for brændsel.

Du kan ikke få dækket udgifter til drift og vedligeholdelse af selve varmekilden, for eksempel udgifter til kontrol og reparation af et fyr

Brug nedenstående link. Der står oplysninger om kommunens tilbud (bla. om lån til betaling af ejendomsskat) Der er også mulighed for at udfylde et ansøgningsskema.

https://pensionsguiden.borgerservice...odukt/info.asp
busser24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 00:51   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af busser24 Se meddelelser
Nedsat licens - halv licens
Hvis du får folkepension eller førtidspension, kan du få nedsat din medielicens, hvis du opfylder disse betingelser:

Du skal være folkepensionist eller have søgt eller fået tilkendt førtidspension før 1. januar 2003.
Du skal have en personlig tilægsprocent på 100.

Du kan søge om varmetillæg hvis

du får folkepension, eller du har søgt om at få førtidspension før 1. januar 2003
din personlige tillægsprocent er større end 0 (se din pensionsmeddelelse)
dine årlige udgifter til opvarmning er større end 4.300 kr. hvis du er enlig, eller 6.450 kr. hvis du er gift eller samlevende.
Du kan få varmetillæg uanset om du bor i ejerbolig eller i andel- eller lejebolig, og uanset hvor stor din bolig er og hvordan den bliver opvarmet. Du kan kun få et varmetilskud pr. husstand.

Varmetillæg dækker udgifter til opvarmning, dvs. udgifter til køb af el, gas, olie og andre former for brændsel.

Du kan ikke få dækket udgifter til drift og vedligeholdelse af selve varmekilden, for eksempel udgifter til kontrol og reparation af et fyr

Brug nedenstående link. Der står oplysninger om kommunens tilbud (bla. om lån til betaling af ejendomsskat) Der er også mulighed for at udfylde et ansøgningsskema.

https://pensionsguiden.borgerservice...odukt/info.asp
Jamen det er jo reglerne for de gamle førtidspensionister.

Disse regler gælder IKKE for de nye førtidspensionister der har fået tilkendt pensionen EFTER 2003.

Vi får ikke nedsat hverken licens eller alt det andet du skriver om.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 01:53   #57
Mondo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mondo er ny på vejen
Thumbs up Gratis influenzavaccination 2011

De persongrupper, der er omfattet af bekendtgørelsen er:

1. personer, der på vaccinationstidspunktet er fyldt 65 år

2. førtidspensionister

3. kronisk syge, svært overvægtige og andre alvorlige syge efter en lægelig vurdering

4. Gravide i 2. og 3. trimester

5. Hustandskontakter til svært immunsupprimerede patienter kan i særlige tilfælde tilbydes vaccination.

http://https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=76925.218
Mondo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 08:17   #58
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
I Herning svømmer FP gratis om onsdagen, kommer i DGI welness for 40 kr. Aof og fof har pensionist priser. Min thai massør har også FP priser. Spørg jeg for :0) send evt en mail til stedet inden i kommer ;0))
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 19:55   #59
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Er der stadig ingen hjælp til rengøring ?
Selv om man er førtidspensionist.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 21:42   #60
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har læst et sted, at man som folkepensionist i ejer bolig kan modtage varme tillæg, kan en FP osse det i ejer bolig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Førtidspensionister lukkes ude fra sociale fællesskaber" RUC-speciale gunvor Politik og Samfund 7 05-01-2011 13:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Rabat i tog og bus med "mimrekort". amik Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 05-03-2009 16:10
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension