K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2009, 09:40   #101
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Hej

Beha....
Kan se du du har de samme ønsker som mig, og de samme problemer, ved brug af pedalerne. Jeg søger også på trivselsgrundlag, jeg er dog pensionist.
Men det er jo noget sværere, at få bil på det trivselsmæssige grundlag desværre.

Nå, men jeg har jo overstået speciallægeundersøgelsen, og har modtaget erklæringen.
Lægen beskriver, at jeg er stærkt forværret siden han sidst så mig, i forbindelse med afklaring af diagnose og erhvervsevne.
Der blev trykket, hevet og undersøgt, der blev foretaget gangtest med og uden rolator, og taget tid på hvor hurtig/langsomt det tog mig på en målt distance.
Han beskriver, at jeg er stærkt smerteplaget, og ved de forskellige muskeltest, er der normal kraft i benene, men jeg bliver ved gentagelser hurtigt udtrættet og massiv mere smertepåvirket.

Jeg har så fra ergoterapeuten modtaget en kopi af erklæringen, da hun ikke var klar over om jeg havde modtaget den selv, hun har altså styr på tingene.
Og i dette brev stod der, at havde jeg kommentarer til partshøringen vedrørende erklæringen, skulle jeg indsende det til hende, så det var hende i hænde senest d. 3. april.
Jeg har ingen kommentarer, da der ikke står noget i erklæringen, som jeg ikke er enig i, og jeg synes ikke det kan beskrives bedre, og jeg synes heller ikke der mangler noget.
Lægen har endda beskrevet, at det er manden der gør rent, handler ind, og at vi sammen laver mad, men at det hovedsaglig er manden og jeg står/sidder ved siden af. Han nævner også at manden ordner mine tæer og tørrer mig efter bad, da er mine kræfter nemlig opbrugt, og daglig hjælper mig i noget af tøjet.

Så kære venner, nu kan jeg vente til efter d. 3/4, og lige derefter kommer påsken, så det kan jo udskyde det lidt, men jeg må jo bare vente, det gør nu heller ikke noget, lidt tid fra eller til, bare det bliver et positivt resultat ikke
Nå men har i dette kommunale system, lært mig selv ikke at sætte næsen op efter noget, jeg forventer altid det negative, det gør så ikke så ondt når man får nej, vel?

Kærlig Hilsen
Stoktoft, som sidder herhjemme i fuld solskin fra en flot lyseblå himmel
Ja Stoktoft der er et tyngt system, og man skal ikke sætte næsen op efter noget, for man bliver skuffet.
Dem og alle de hensyn de skal tage, inden man får en godkendelse er mange og ikke til for os der har det svært.

Da jeg var til samtale med sagbehandler, omkring ansøgning bliv hun ved med at sige at, der var mange hensyn at tage, af hansyn til komunen.

Jeg tænke om der ikke var nogel hensyn til os, der er syge for det er da ikke for sjov at vi søger, og vi skal hele tiden bevise at vi er syge det kan de jo se i vores papier, fra lægen.
At vi er det og har et behov på den ene eller anden måde, hvorfor kan man ikke give en behanling, som også tager hensyn til vores behov.

Beha
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 12:16   #102
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Question Koster det kommunen noget?

Citat:
Oprindeligt indsendt af beha Se meddelelser
Da jeg var til samtale med sagbehandler, omkring ansøgning bliv hun ved med at sige at, der var mange hensyn at tage, af hansyn til komunen.
Beha
Er der nogen der ved, hvorfor det er så bøvlet at få bevilget sådan en dyt. - Koster det kommunen noget?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 12:25   #103
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Er der nogen der ved, hvorfor det er så bøvlet at få bevilget sådan en dyt. - Koster det kommunen noget?
Ja, det koster kommunen noget.
Bliver du for eksempel tilkendt en dyt til 140.000 kr. skal du selv kun betale halvdelen, kommunen nedskriver den anden halvdel, så ja de har også udgifter ved dette, også hvis du skal ha' specielle indretninger, er det kommunen der betaler, de står eksempelvis med udgifter til automatgear, sæde, og kran m.m.

Plus de har da også udgifter ved selve sagsbehandlingen.

Men hvorfor det skal være så bøvlet, tja det aner jeg ikke, men ville ønske det ikke var sådan.
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 19:38   #104
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 17
Louise er ny på vejen
Så lykkedes det for mig

Jeg har endelig fået bevilliget handicapbil på trivselsgrundlag, og jeg er bare så glad, jeg skal ud til sahva, og min sagsbehandler fra kommunen, vil mødes med mig derude! Så skal de se hvilken bil der vil egne sig bedst, så det bliver spændende! jeg skal åbenbart til lægen, som så skal sende oplysninger til politiet, er der nogen der har prøvet det og ved hvad det går ud på?
Jeg fik for en måned siden afslag på handicapbil, og jeg valgte at anke den, jeg skrev en skriftlig anke, og modargumenterede det de havde givet mig afslaget på, og det hjalp, for de omstødte selv deres afslag, så det kom aldrig til ankestyrelsen.
Ja og så ved jeg at min pensionssag blev taget op i torsdags, men jeg har ikke hørt noget! men jeg er vildt spændt! Jeg havde håbet at jeg kunne få svar men de sagde at jeg først kunne ringe i midten af næste uge for at få svar.... meeen mon jeg kan dy mig, jeg prøver at ringe i morgen.
Er der nogen der ved om jeg skal være opmærksom på noget når jeg skal ud på sahva på tirsdag?
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 20:15   #105
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tillyke med kampen - og bilen!!

Jeg ved kun, at lægen skal sende div papirer til politet, så de ved at det er fuldt forsvarligt at lade dig køre! Det er næsten som en helbredsattest.
Lægen skal bla også skrive hvis du får særlig smertestillende medicin, så HVIS (Gud forbyde det) der skulle ske en ulykke, at der ligger dokumentation der siger at du godt må have receptpligtig medicin i blodet, i bilen osv....
Så der er ikke noget at frygte!!

Sahva kender jeg desværre ikke, men det er der nok andre der gør!

Men held og lykke, og godt kæmpet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 22:06   #106
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Nej, hvor dejligt at høre, at det kan lade sig gøre. Jeg har også søgt om en trivselsbil i Kbh, så det er skønt at høre, at det ikke er helt umuligt. Et stort tillykke til dig - håber, du finder en, du bliver rigtigt glad for.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 23:10   #107
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Tillykke Louise Sq da det bedste jeg ved, når kampen lykkes

Mange kærlige tanker til dig, Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 08:43   #108
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 17
Louise er ny på vejen
Tak for de dejlige hilsner!
Ja det kan lade sig gøre, man skal bare ikke opgive kampen, selvom det kan være sk... svært nogle gange!
Håber også at det lykkes for jer andre der søger at få det igennem!
Husk altid at anke afgørelser som ikke er til fordel for jer!
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 10:00   #109
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Tillyke med din kamp, og bilen Louise det var godt du ikke opgive kampen
og at det hjælper at gøre indsiglser mod deres afgørlse.

Beha
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2009, 15:34   #110
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Tillykke Louise, dejligt at høre når noget går godt.

Med hensyn til papirerne lægen skal sende til politiet, kan det så være en motorattest? Har du ikke været til helbredsmæssig køretest? Men ja det er nok et stykke papir på, hvad du har af funktionsnedsættelse og medicin, der ud af bestemmer de om du skal til denne test eller ikke, og derved finde ud af om de har krav til dit kørekort så du kan køre forsvarligt, såsom automatgear o.s.v. Kan det være dette monstro?

Igen tillykke, jeg venter jo bare til efter d. 3/4 det er sidste dag for partshøring om speciallægeerklæringen, derefter påske så jeg væbner mig med tålmodighed lidt endnu.
Bliver det afslag, jamen så anker jeg da også, selvfølgelig.......

Krammer fra Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension