K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2014, 14:21   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Når et område overgår fra kommunerne til udbetaling Danmark, tilbydes medarbejderne så vidt muligt at gå med over.

Så i princippet er det de samme der sidder der !
Ja præcis!

De har dog begyndervanskeligheder... Men hvad, det er jo ikke noget nyt!
Det vil jo også være, hvis 2 virksomheder slås sammen - det tager lidt tid, før alting er på plads...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 15:44   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommuner vinder retten til sygedagpenge

http://www.avisen.dk/kommuner-vinder...ge_270742.aspx


Regeringens plan om at flytte udbetalingen af sygedagpenge til Udbetaling Danmark gik nemlig i vasken, og det bliver derfor fortsat kommunerne, der skal udbetale dagpenge til sygdomsramte danskere

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 13:41   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men nok kun et spørgsmål om tid.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 14:30   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
SF kræver stop for flere Udbetaling Danmark-opgaver

http://www.kommunen.dk/sf-kraever-st...nmark-opgaver/

"Hertil og ikke længere.

Sådan lyder meldingen fra SF oven på sommerens økonomiaftale mellem regeringen og KL, der overførte yderligere fem opgaver fra kommunerne til Udbetaling Danmark.

- Det er SF’s intention at sige: Nu stopper vi. Der er ikke flere opgaver, der skal flyttes over i Udbetaling Danmark, siger kommunalordfører Pernille Vigsø Bagge

For mig at se står det ikke mejslet i granit, at Udbetaling Danmark for altid skal have de opgaver, de har nu. Hvis vi fortsat ser, at der på barselsområdet eller andre områder sker mange fejl, så er retssikkerheden jo på spil for både kommuner og borgere, siger SF’s kommunalordfører.
."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 14:20   #15
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Nogen der kender til svartider fra UBD ?

Sendte dem en digital mail at jeg gerne vil have på skrift at de rettede den fejl de har lavet i min pensionsmeddelse da de havde lagt min ledighedsydelse ind under lønnet indkomst hvilket gav mig et smæk i ftp udbetaling .............. er det et bevidst valg de har truffet at de ikke sende noget ud på skrift (mail) men at tingene skal ordnes telefonisk .....
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 14:59   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
15 dage

Kære Mookmik

Fastsat af både politikere og ansatte embedsmænd.

Hvilket nok ikke er helt korrekt iht lovgivningen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25471

Stadig gældende trods dette kun er et udkast:

https://www.hk.dk/~/media/Dokumenter...valuering.ashx

Side 23

Sagsbehandlingstider i Udbetaling Danmark

På sagsbehandlingsområdet er servicemålet for behandling af dokumenter og advis’er fastsat til, at 95 pct. af de indgående nyansøgninger, ændringer til løbende sager og klager skal være behandlet inden for 15 arbejdsdage (dog 20 arbejdsdage for nyansøgninger og ændringer vedrørende boligstøtte) 15.
Det gælder for flere opgaveområder, at der har været en sagspukkel i Udbetaling Danmark, der har medført, at et større antal sager
har været ældre end 20 arbejdsdage, da de blev behandlet, jf. figur 4.2 nedenfor


Så også her ser vi retssikkerheden skrider. Fordi, at fristerne er bla fastsat af embedsfolk/ansatte i bestyrelsen og bemærk ordet "Servicemål" som beviser at alle afgørelser som er overført til UD med et pennestrøg er sat uden for Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Dumme, det kan vi ikke tillade os at kalde dem. Tværtimod, de er knivskarpe og kløgtige til at køre rundt med befolkningen, uden at den opdager det.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-11-2014 kl. 15:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 15:53   #17
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
1000 tak for link og info Peter

Men hold da helt op 20 dage ( men indenfor 15 dage skal være "normal" svartid)

Jeg bad om at få på skrift telefonisk, at de har fået ændret den lønindkomst som er min ledighedsydelse, men blev spist af med at det komme til næste udbetaling på den nye pensionsmeddelse.

Jeg sage hvordan kan jeg så nå at tjekke at alt er som det skal være mht min ftp udbetaling, svaret var at alt er ok ....... men det sagde de jo også da jeg skulle have den første ftp udbetaling, jeg måtte rykke telefonisk for pensionsmeddelsen hvor den medarbejder jeg snakkede med spurgte om jeg er i arbejde da der står en indkomst på cirka 188.000 kr, nej sagde jeg, hvis jeg var i lønnet job skal jeg jo ikke have en ftp ......... han beklagede fejlen og sagde jeg ville få det jeg mangler at få udbetalt i ftp for denne måned, næste gang der er ftp udbetaling, hvilket jeg sagde er urimeligt da jeg har udgifter at betale og jeg skal have mad på bordet osv......

Så jeg sendte dem en mail via borger dk og skrev jeg vil gerne hav at vide hvad de har ændret i min pension (for at tjekke op på at de har fjernet lønindkomsten) og jeg bad om at få udbetalt det jeg mangler i denne måneds pension ..............

Men som du så flot har linket til og skrevet kan jeg skyde en hvid pil efter at hører fra dem indenfor en rimelig tidshorisont :/

Igen, mange tak for link og svar.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2015, 23:14   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Analyse af Udbetaling Danmark

En trussel mod privatlivets fred og retten til databeskyttelse.

Af "JUSTITIA"

http://justitia-int.org/wp-content/u...se_4.02.15.pdf

Interessante og betænkelige betragtninger, som bør læses.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-02-2015, 23:58   #19
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Venter stadig på svar på klage indsent den 28 august
Jeg har rykket 3 gange, men de er endnu ikke færdig med at behandle den.
Er spændt på hvor længe de vil bruge på at genoverveje deres egne afgørelse

Det er faktisk en lidt sjov sag hvor UD har anslået hvor meget jeg ville tjene i 2014
Dvs at UD siger vi gætter på at du vil tjene så meget derfor trækker vi dig så meget hver måned.
Selvom jeg har erklæret at jeg ikke vil tjene noget
Jeg kan ikke finde noget sted i lovgivningen som berettiger UD til at anslå eller gætte et mulig indtægt
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 10:49   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udbetaling Danmark vs sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Linuzmor`s tråd om anonym anmeldelse til Udbetaling Danmark

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31419

Indlæg #13

Sagsbehandlingsfrister Udbetaling Danmark.

Det ser ud til at min mistanke om, at Udbetaling Danmark også sætter retssikkerheden under pres.

Jeg har tidligere oplyst, at Udbetaling Danmark har en fastsat sagsbehandlingsfrist på 15 arbejdsdage. Det er hvad UD selv oplyser.

Men er disse frister underlagt Retssikkerhedslovens §3 stk.2?

Nej, tilsyneladende ikke. Det er et tag selv bord, med manglende retssikkerhed.

http://esbkomm.dk/borger/familie-og-...?ArticleID=557

"Udbetaling Danmark behandler din ansøgning inden for 50 dage, efter Udbetaling Danmark har modtaget den."

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...47/1334808.pdf

"Jeg har lige haft et møde med en ældre borger. Han er folkepensionist, som ikke havde noget at leve af, fordi Udbetaling Danmark har 6 ugers behandlingstid."

http://www.bronderslev.dk/Borger/Ael...gesikring.aspx

"Udbetaling Danmark behandler din ansøgning inden for 50 dage, efter Udbetaling Danmark har modtaget den.

Udbetaling Danmark kontakter dig, hvis der mangler oplysninger."

http://www.rigsrevisionen.dk/media/1812673/5-2012.pdf

"Klager over sagsbehandlingens længde eller sagsbehandlerens måde at håndtere en henvendelse på skal borgeren stile til direktøren for Udbetaling Danmark."

Her ville jeg skrive til: Direktør Lilian Mogensen, [email protected]

Ifølge dette er Udbetaling Danmark underlagt Retssikkerhedslovens §3 stk2

http://www.rigsrevisionen.dk/media/1812673/5-2012.pdf

"99. Det fremgår af lov om Udbetaling Danmark, at Udbetaling Danmark skal varetage sine opgaver i overensstemmelse med centrale bestemmelser i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Dvs. at reglerne for Udbetaling Danmark er de samme, som kommunerne skulle følge, før sagsområderne blev overdraget."

Men da bestyrelsen består af både udpeget og politikere, og sociale sagsbehandlingsfrister SKAL vedtages udelukkende af politikere, kunne det være interessant at vide, hvem der dels har vedtaget de 15 arbejdsdage samt alle de andre nævnte frister.

Et tydeligt bevis på at retssikkerheden også her er ikke eksisterende.

Hilsen Peter

Indlæg #38

Svar fra Udbetaling Danmark

Som opfølgning på vores telefonsamtale får du som aftalt et skriftligt svar på den klage, du har sendt til Udbetaling Danmarks direktør, Lilian Mogensen.

Som oplyst i telefonen er der sket en fejl fra vores side, da vi har kontaktet bank og bedt om yderligere kontoudtog, hvor vi skulle have kontaktet dig i stedet, jf. retssikkerhedslovens § 11. Vi burde kun have kontaktet banken direkte, hvis du ikke havde medvirket til at skaffe os oplysningerne, jf. retssikkerhedslovens § 11a, stk. 2.

Vi har skrevet til bank, at gebyr for kontoudskrifterne skal sendes til Udbetaling
Danmark. Du skal ikke have omkostninger ved vores anmodning, og Sydbank har ikke lov til at trække gebyret fra din konto. Hvis du fremsender dokumentation for gebyret, som er trukket fra din konto, vil vi refundere pengene til dig. Du oplyste desuden, at du ikke har modtaget boligstøtte i mere end 2 år, da du har boet i din nuværende lejlighed siden 15.12.2012. Det skal jeg beklage, at vi ikke har været opmærksomme på, da vi kun skal undersøge den periode, hvor du har modtaget boligstøtte.

Med hensyn til sagsbehandlingstid er der ikke fastsat tidsfrister for behandling af en kontrolsag. Retssikkerhedsloven fastsætter tidsfrister for behandling af ansøgninger, hvor borgeren inden rimelig tid skal have en afgørelse, om man har ret til ydelsen. En kontrolsags længde afhænger af, hvor mange oplysninger der skal indhentes for at få sagen tilstrækkelig oplyst. I din sag vurderer jeg ikke, at der har været unødigt ophold i sagsbehandlingen, og du kan forvente at høre fra os om det videre forløb i din sag i løbet af denne uge.

Endnu engang skal jeg beklage vores fejl, som jeg naturligvis følger op på og bruger fremadrettet til at undgå lignende fejl.


Dette har jeg samlet her for at arbejde videre med de politisk vedtagne sociale sagsbehandlingsfrister i Udbetaling Danmark.

Det er nu bekræftet, at Udbetaling Danmark er underlagt Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 i ansøgningssager. Bemærk venligst her, at travlhed heller ikke for Udbetaling Danmark må bruges, som begrundelse for ikke at overholde sagsbehandlingsfristen.

I kontrolsager har Udbetaling Danmark servicefrister, som fastsættes af embedsmænd og her kan begrundelsen godt være travlhed for udsættelse for en afgørelse på en anonym anmeldelse og dermed en afgørelse.

Det er vigtigt for den enkelte at forstå sagsbehandlingsfriser, servicefrister og den juridisk vigtige ret til at søge aktindsigt.

Jeg arbejder videre for at få et overblik over de nøjagtige sagsbehandlingsfrister for Udbetaling Danmark, samt præcis hvem der har vedtaget disse vigtige sagsbehandlingsfrister der skal vedtages af politikere. Ref lovskærpelse af Retssikkerhedsloven L117 af 2010.

Bestyrelsen af Udbetaling Danmark består også af "ikke-politikere"???

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-02-2015 kl. 11:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension